• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Nu har jag beställt min klänning. Nervöst och spännande. Tankarna i huvudet går: åå så spännande, tänk om... men så spännande och tänk om. Jaja, det blir som det blir.
    Råkade skriva måtten i cm istället för inch, så tokigt men jag hoppas de förstår. Det gick ju inte ändra måtten,men jag har skickat mail om att det var fel så det borde inte bli några problem.
    Hoppas bara jag hinner få den innan 11 juni, men det borde jag väl?.

• L8PR
    Farmall skrev 2011-01-11 22:34:26 följande:
    Nu har jag beställt min klänning. Nervöst och spännande. Tankarna i huvudet går: åå så spännande, tänk om... men så spännande och tänk om. Jaja, det blir som det blir.
    Råkade skriva måtten i cm istället för inch, så tokigt men jag hoppas de förstår. Det gick ju inte ändra måtten,men jag har skickat mail om att det var fel så det borde inte bli några problem.
    shiit, hoppas jag verkligen att du får. Jag ska bställa min imorgon. Nervöst.
  • Västerås 110806

Ni som har mailat Landybridal, hur länge har ni fått vänta på svar?
    Jag har väntat otåligt på svar från dem i en vecka nu. Börjar bli riktigt frustrerad!

Vill ha svar nuuu! Vill ha min klänning NYSS!!    :D

• Cupcake queen

All mailkontakt med Ladybridal jag har haft har gått blixtsnabbt, jag har mailat fram och tebax ca 3ggr om dagen i 2 dagar då jag skulle göra min beställning, ett mail tog till morgonen därpå att få, men överlag har det gått supersnabbt.

• Västerås 110806
    Cupcake queen skrev 2011-01-12 09:25:31 följande:
    All mailkontakt med Ladybridal jag har haft har gått blixtsnabbt, jag har mailat fram och tebax ca 3ggr om dagen i 2 dagar då jag skulle göra min beställning, ett mail tog till morgonen därpå att få, men överlag har det gått supersnabbt.
    Meh! Vad konstigt.
    Mailar du dem på service @landybridal.com eller använder du deras kontaktsformulär under 'Contact Us'? 
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-01-11 22:34:26 följande:
    Åh, vad kul! Vi får hålla tummarna att det hinns till 11 juni. Det borde gå.

Var noga med att få bekräftelse tillbaka på att de konveterar angivna mått till inches. Om de inte svarar och kommenterar det, skicka mail igen och påpeka det.

Hur blev det nu, specialbeställe du en klänning eller tog du en av deras modeller? Har du sagt till dem att du har en deadline. Säg iaf ett tidigare datum så de prioreterar din klänning, typ mitten maj.

Och glöm inte att visa bilder och uppdatera förtlöpande oss nyfikna här i tråden!
    Västerås 110806 skrev 2011-01-12 09:17:27 följande:
    Ni som har mailat Landybridal, hur länge har ni fått vänta på svar?
    Jag har väntat otåligt på svar från dem i en vecka nu. Börjar bli riktigt frustrerad!

Vill ha svar nuuu! Vill ha min klänning NYSS!!    :D
    Skicka om samma mail igen och skriv att du fortfarande inväntar svar från dem. Gjorde så ett par ggr och då skickar de svar omedelbums.
  • HoPPsanSa sÅ gLad

Jag har beställt min klänning hos Matildasfest i Sundbyberg. Där kan du välja att komma dit och får hjälp eller så har man bara mailkontakt. Klänningarna sys upp i Kina och kostar mellan 4500-5000.
    Jag är supernöjd hittils!! Kan varmt rekommenderas.

www.minmandinfru.blogspot.com

• 1700tal

Idag har jag besked av Bella på Milly Bridal - min klänning och slöja är klara denna vecka!! Jippi! Som jag väntat och längtat...

Däremot är jag jätterädd för hur resultatet kommer bli, är inte alls säker på att jag, som många av er andra, kommer ropa högt när jag öppnar paketet. Det började så bra, testklänningen var jättefin men alla bilder på den färdiga klänningen är minst sagt tvivelaktiga. Ser knappt ut som samma klänning...

Men lika spännande för det! Tjoho!

• Aylas
    1700tal skrev 2011-01-12 11:27:59 följande:
    Idag har jag besked av Bella på Milly Bridal - min klänning och slöja är klara denna vecka!! Jippi! Som jag väntat och längtat...

Däremot är jag jätterädd för hur resultatet kommer bli, är inte alls säker på att jag, som många av er andra, kommer ropa högt när jag öppnar paketet. Det började så bra, testklänningen var jättefin men alla bilder på den färdiga klänningen är minst sagt tvivelaktiga. Ser knappt ut som samma klänning...

Men lika spännande för det! Tjoho!
    Åh, vad spännande. Det är lite nervöst när en av de viktigaste klänningarna i ens liv ska sys upp utan att man provar den...

@MiaSKPG, Tack. Lite nervös blev man nu... skickade ett mail häromdagen men har inte fått svar. Tyvärr har jag bara hittat klänningen, finns fö i mitt galleri, på deras sida och jag vet inte vilket märke det är, Jag vet att Forever Ypurs har en som påminner om den. Får kanske försöka leta upp den och få den uppsydd någon annan stans.
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-12 13:48:32 följande:
    Åh, vad spännande. Det är lite nervöst när en av de viktigaste klänningarna i ens liv ska sys upp utan att man provar den...

@MiaSKPG, Tack. Lite nervös blev man nu... skickade ett mail häromdagen men har inte fått svar. Tyvärr har jag bara hittat klänningen, finns fö i mitt galleri, på deras sida och jag vet inte vilket märke det är, Jag vet att Forever Ypurs har en som påminner om den. Får kanske försöka leta upp den och få den uppsydd någon annan stans.
    Klänningen i ditt galleri är ganska troligt en Cymbeline. Vilket år vet jag inte riktigt, men det fanns någon i 2009 års kollektion som såg ut som den. Googla!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden