• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MrsBrud
    Jenkan81 skrev 2011-01-12 23:06:25 följande:
    Jag fick min brudklänning och 3 tärnklänningar från Milly Bridal idag!!!!! Jag är sååååå nöjd!!! Sitter hur bra som helst och betydligt finare än de bilder de skickat under tillverkligen!!! Jag rekommenderar dem varmt!
    Kan inte fatta att det vart så billigt och så bra!! Min drömklänning!
    Åh vad roligt!! Visa bilder!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-01-12 23:29:19 följande:
    Vad kul, hoppas du gillar proverna. Något som kan va bra att veta är att det tar lång tid att skicka proverna eftersom de går med vanlig postgång, inte som klänningarna alltså. Mina prover tog över en mån att komma, då hade jag tröttnat och beställde ändå. Trodde de försvunnit i posten, så damp de ner i brevlådan rätt som det var..
    Ja, jag har förstått att det kan ta lite tid med proverna, men jag har som tur är inte så bråttom, gifter mig inte förän om ett år.... =)
    Tack för "varningen" om lång tid ändå!!!! =)
    Farmall skrev 2011-01-13 11:13:19 följande:
    Det här med "bones" i klänningen, är det någon som tycker något om det? Är rädd att jag ska tycka det är obekvämt, men samtidigt vill jag ju att den ska sitta bra.
    Jag har också funderat på detta med "bones" jag vet nämligen inte om jag "behöver" det i min klänning. Den kommer sitta tajt över mage och bröst, samt att jag har band över axlarna som "håller uppe" klänningen. Tänker att på en halterneck eller tubtop klänning är det nog viktigare för attt känna att klänningen sitter uppe på ett bra sätt..
    Men jag vet verkligen inte heller.., TIPS någon?! =)
  • L8PR

Fasen, har inte hittat vilka skor jag vill ha ännu. Någon annan som har detta problem eftersom de gärna vill att man ska lägga till klackhöjden när man beställe rklänningen. Vad tipsar ni om, var brukar vara en orginal klack? Mina här hemma likker allt mellan 5 cem  till 10 cm.

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-13 19:23:46 följande:
    Ja, jag har förstått att det kan ta lite tid med proverna, men jag har som tur är inte så bråttom, gifter mig inte förän om ett år.... =)
    Tack för "varningen" om lång tid ändå!!!! =)
    Farmall skrev 2011-01-13 11:13:19 följande:
    Det här med "bones" i klänningen, är det någon som tycker något om det? Är rädd att jag ska tycka det är obekvämt, men samtidigt vill jag ju att den ska sitta bra.
    Jag har också funderat på detta med "bones" jag vet nämligen inte om jag "behöver" det i min klänning. Den kommer sitta tajt över mage och bröst, samt att jag har band över axlarna som "håller uppe" klänningen. Tänker att på en halterneck eller tubtop klänning är det nog viktigare för attt känna att klänningen sitter uppe på ett bra sätt..
    Men jag vet verkligen inte heller.., TIPS någon?! =)

Då är du utrustad med mer tålamod än jag! Jag kunde inte vänta på tygproverna...

Ocean Bride och Farmall - fjädrar (boning) är absolut nödvändigt och inte obekvämt eller synligt, jag lovar. Den "boning" som används i dag är inte samma som i gamla korsetter osv.

Men ju tajtare överdel, ju fler fjädrar behövs. Det är bara smala och tunna metall- eller platsskenor (vet inte om milly har metall eller plast) som inte känns när du har plagget på. Men har du det inte, särskilt på en tajt klänning kommer hela överdelen korva ihop sig och lägga sig runt midjan. Jag har sytt historiska kläder i tio år, tro mig att det blir pannkaka utan fjädrar!

• 1700tal
    L8PR skrev 2011-01-13 19:32:46 följande:
    Fasen, har inte hittat vilka skor jag vill ha ännu. Någon annan som har detta problem eftersom de gärna vill att man ska lägga till klackhöjden när man beställe rklänningen. Vad tipsar ni om, var brukar vara en orginal klack? Mina här hemma likker allt mellan 5 cem  till 10 cm.
    Då skulle jag ange 10 cm (om du verkligen tror du kan ha så höga en hel dag), det är ju lättare att lägga upp än lägga ner.
  • L8PR

Jag drog till med 7 cm på klacken, asås jag orka rinte gå i 10 cm ändå hela dagen och nu är den beställd. Jag vill ha den i brevlådan igår Detta är mer spännande än julafton asså..

• 1700tal

Kom just på anledningen till att jag gick in i tråden ju - min klänning är klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!

Fick just mail från Milly Bridal med 8 bilder på klänningen och slöjan... Alltså, slöjan är bara helt, helt WOW! Klänningen ser mkt bättre ut men är fortf tveksam. Slöjan däremot - it's a keeper!

• 1700tal
    L8PR skrev 2011-01-13 20:02:26 följande:
    Jag drog till med 7 cm på klacken, asås jag orka rinte gå i 10 cm ändå hela dagen och nu är den beställd. Jag vill ha den i brevlådan igår Detta är mer spännande än julafton asså..
    Vilken klänning blev det då? Bild? Och från vilket ställe?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-01-13 20:12:58 följande:
    Kom just på anledningen till att jag gick in i tråden ju - min klänning är klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!

Fick just mail från Milly Bridal med 8 bilder på klänningen och slöjan... Alltså, slöjan är bara helt, helt WOW! Klänningen ser mkt bättre ut men är fortf tveksam. Slöjan däremot - it's a keeper!
    Kan du inte lägga in bilder?
  • 1700tal

Skumboll skrev 2011-01-13 20:15:48 följande:
    Kan du inte lägga in bilder?
    Javisst!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden