• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-01-12 14:32:18 följande:
    Klänningen i ditt galleri är ganska troligt en Cymbeline. Vilket år vet jag inte riktigt, men det fanns någon i 2009 års kollektion som såg ut som den. Googla!
    Tack!
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-01-12 14:45:35 följande:
    Tack!
    Jag hittade, det är en 2010:a och den heter Dedicace. 
  • 31dec2011

Hej, Jag vilken bra tråd! Vi funderar på att gifta oss nyårsafton 2011 och jag har nu börjat titta på lite klänningar på nätet. Jag undrar om någon vet något om www.beautifulbridaldress.com?

• Gottblåbär

Den här klänningen funderar jag på att beställa. Som ni ser har jag gjort om den till halterneck.  Vem tror ni klarar av att göra den bäst/vilken sida?
    Hur tror ni de blir med all den broderi eller spetsen som är?

Är så osäker på klänning.. kan inte bestämma mig!! :)

• Ocean Bride

Jag har skickat bilder till Milly..
    De ska skicka mig prover på tyg, brodyr och spets...
    Men vad jag förstått så är de duktiga på brodyr pch spets..
    Lycka till!

• Jenkan81

Jag fick min brudklänning och 3 tärnklänningar från Milly Bridal idag!!!!! Jag är sååååå nöjd!!! Sitter hur bra som helst och betydligt finare än de bilder de skickat under tillverkligen!!! Jag rekommenderar dem varmt!
    Kan inte fatta att det vart så billigt och så bra!! Min drömklänning!

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-12 22:13:41 följande:
    Jag har skickat bilder till Milly..
    De ska skicka mig prover på tyg, brodyr och spets...
    Men vad jag förstått så är de duktiga på brodyr pch spets..
    Lycka till!
    Vad kul, hoppas du gillar proverna. Något som kan va bra att veta är att det tar lång tid att skicka proverna eftersom de går med vanlig postgång, inte som klänningarna alltså. Mina prover tog över en mån att komma, då hade jag tröttnat och beställde ändå. Trodde de försvunnit i posten, så damp de ner i brevlådan rätt som det var..
    Jenkan81 skrev 2011-01-12 23:06:25 följande:
    Jag fick min brudklänning och 3 tärnklänningar från Milly Bridal idag!!!!! Jag är sååååå nöjd!!! Sitter hur bra som helst och betydligt finare än de bilder de skickat under tillverkligen!!! Jag rekommenderar dem varmt!
    Kan inte fatta att det vart så billigt och så bra!! Min drömklänning!
    Åh, vad roligt!!! Kan du inte ta bilder på dem, de färdiga klänningarna och visa här i tråden, pleeease? Så nyfiken!
  • Fru Kvarnström

Nu har jag också beställt en klänning från Kina.

Jag undrar bara hur man ska mäta när dom vill veta måttet shoulder to waist? Ska man mäta hela vägen tätt mot kroppen, alltså även på undersidan av bröstet? Eller ska man gena från bröstvårtan i luften till midjan?

Det skiljer ändå 4 cm så det kan bli ganska fel.
    Dom i Kina förstår inte hur jag menar, hoppas nån av er gör det och kan hjälpa mig!

• 1700tal
    Fru Kvarnström skrev 2011-01-13 10:27:44 följande:
    Nu har jag också beställt en klänning från Kina.

Jag undrar bara hur man ska mäta när dom vill veta måttet shoulder to waist? Ska man mäta hela vägen tätt mot kroppen, alltså även på undersidan av bröstet? Eller ska man gena från bröstvårtan i luften till midjan?

Det skiljer ändå 4 cm så det kan bli ganska fel.
    Dom i Kina förstår inte hur jag menar, hoppas nån av er gör det och kan hjälpa mig!
    Jag är ganska säker på att du ska gena från bröstet och ner till midjan. Antar att du har ganska stor byst, mig skiljer det inget på. Kan du inte annars mäta "bredvid"/vid sidan av brösten? Eller blir det ännu mindre cm då? Men jag tror inte bröstet ska vara med i det måttet, möjligtvis sträckt måttband över bröstet i så fall.

Tror hur som helst INTE du ska mäta på undersidan av bröstet!
  • Farmall

Nu har de fått fart på milly. Fick mail om broderierna och fick välja vilken jag ville ha + 6 frågor till. Så roligt att se att det händer något.

Är det någon som köpt till swarovskikristaller att ha på klänningen? Jag köpte till 100st, tror ni det blir för lite? eller för mycket? Så svårt att veta tycker jag.

Det här med "bones" i klänningen, är det någon som tycker något om det? Är rädd att jag ska tycka det är obekvämt, men samtidigt vill jag ju att den ska sitta bra.

Jenkan 81: Klart vi måste se bilder på dina klänningar.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden