• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    förlovadflicka skrev 2011-01-06 00:46:46 följande:
    Är det någon här som kan guida mig lite hur man gör med kinaklänningar? Har hittat en jättefin på landybridal:
    www.landybridal.com/boat-neck-a-line-lightsom...

Vad ska jag göra? Läste jag något om provklänning? Kan man få hem den och prova innan man köper??  Hjälp mig, snälla! :)
    Jag har mailat med både Landy och Milly. Landy har iaf skrivit till mig att de inte gör någon typ av toile (provklänning), men det verkar Milly göra! Däremot är jag väldigt tveksam att de skickar hem provklänningen till dig. 
  • Västerås 110806
    Hej alla!
    Vilken jäkla djungel det är det här med att köpa klänning! Det är svårt som det är att bestämma vilken klänning man vill ha, sen att bestämma varifrån man ska köpa den är minst lika svårt. Gaah!
    Bara för att göra det ännu mer komplicerat så har jag hittat ytterligare en sida: www.kanaca.com (samma som ligger bakom www.kanaccasbridal.com kankse?)

En bekant beställde därifrån och hon blev jättenöjd.
    Är det någon mer som hört nått om dem?

Jag kollade lite snabbt och vissa klänningar är billigare på kanaca jämfört med Milly och Landy.
    Framförallt gillar jag deras hemsida, de har bra sökfunktioner vilket gör det betydligt lättare att gallra ur och hitta den klänningsmodellen man söker (om man nu vet det?!). Till skillnad från Milly så känns de iaf proffsiga utifrån deras hemsida.
    Någon som vet mer om dem?
  • Jenkan81

Nu är klänningarna skickade från Milly Bridal och är på väg till Arlanda.... Gaaaah! Har gått väldigt snabbt. Jag beställde den sista november och nu är 1 brudklänning + 3 tärnklänningar på väg..... Är såå nervös... tänk om de inte passar!!

• förlovadflicka
    Jenkan81 skrev 2011-01-06 16:15:29 följande:
    Nu är klänningarna skickade från Milly Bridal och är på väg till Arlanda.... Gaaaah! Har gått väldigt snabbt. Jag beställde den sista november och nu är 1 brudklänning + 3 tärnklänningar på väg..... Är såå nervös... tänk om de inte passar!!
    Åh vad spännande!! Vad händer om de inte passar, är det kört då? 
  • Jenkan81
    förlovadflicka skrev 2011-01-06 17:58:55 följande:
    Åh vad spännande!! Vad händer om de inte passar, är det kört då? 
    Å det vågar jag inte ens tänka på! Då är jag tillbaka på ruta nr 1... :S
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-06 09:42:15 följande:
    Jag har mailat med både Landy och Milly. Landy har iaf skrivit till mig att de inte gör någon typ av toile (provklänning), men det verkar Milly göra! Däremot är jag väldigt tveksam att de skickar hem provklänningen till dig. 
    milly skickar provklänningen till en extra kostnad. $30 tror jag det var eller nåt sånt... Men det gäller bara specialsydda klänningar.
    Jenkan81 skrev 2011-01-06 16:15:29 följande:
    Ojojoj, vad spännande!! Håller tummarna för att de passar och är fina! Berätta hur det går när du får dem.
  • MaddeåMats

Jag fick hem min klänning och är jätte nöjd med kvalitén både på tyg och hur den är sydd, tyvärr passade min inte riktigt över bysten så jag tog den till en sömmerska som fixar den för typ 200-300kr!

Total kostnad för klänning blir då 2100kr+300kr= 2400kr, jag klagar inte!

Min fanns dessutom inte i deras sortiment sedan tidigare utan de sydde upp den utefter de bilder jag skickat till dem via mail. Så jag kanske är lite delaktig i felet.....

Just det, jag beställde via Milly, och de var verkligen jätte bra att ha att göra med, snabba svar och bilderna på testklänningen var super!

• Cupcake queen

dressale.com
    Har ni handlat av dom, jag har hittat en sån vacker klänning men vill veta hur det gått för andra som beställt där.

• 363

Tänkte bara tipsa om den här sidan har 20% på hela beställningen under helgen.
    http://www.milanoo.com/wholesale/
    De verkar iaf trevliga när jag pratat med dem via live chatten så jag ska låta de sy min klänning:)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden