IdaPierre skrev 2011-01-01 14:48:31 följande:
Åh nu är ja nervös. Beställde min klänning idag men vad det har krånglat. Gick iväg tre odrar som ja inte ens skulle ha innan vi fick iväg den riktiga. har mejlat till dom att ta bort de andra ordrarna så ja hoppas dom gör det. Men ja har inte betalat dom så jag fattar inte riktigt varför dom gick iväg..ojojoj...bara krångel. men nu är en ordentlig riktig orer iväg dkickad och betald. Hoppas verkligen inte att vi blir lurade nu..åh va nerös jag är. Jag hoppas verkligen dom svarar på mitt mejl fort så allt blir tills sin rätt igen.
Gott nytt år allihopa!
Vad kul! Blev det den (Maggio Sottero) i ditt galleri?

Den är så somrig och söt - säkert jätteskön när det är varmt.
Farmall skrev 2011-01-02 10:13:12 följande:
Hur beställer man en egenkombinerad klänning på millybridal?
Många frågor från mig nu ja vet, men det är bara för att jag nu ska beställa min klänning och jag är så nervös att det ska gå snett. Har skrivit till dem men inte fått något svar...konstigt nog.
Fråga på bara, det är det tråden är till för ju!

Att du inte fått svar beror nog på att det är kinesiska nyåret där nu. De svarar snart ska du se, men de svarar inte varje dag. Tror de är på kontoret ungefär var 3:e dag just nu.
Antingen kan du sätta ihop detaljer från deras egna klänningar. Det är nog det mest säkra kortet för att det blir som du vill. Men du kan förstås blanda detaljer hejvilt bara du har bilder eller kan beskriva det bra med ord. Ju mer beskrivningar och bilder du skickar desto bättre för de kommer INTE fråga dig senare (det är "fult" i den kinesiska kulturen att inte förstå instruktioner). Överdriv tydligheten så det nästan blir pinsamt. Men skriv kortfattat och stolpa dina önskemål så inget glöms bort! Korta, enkla meningar och upprepa det som är viktigt flera ggr. Har du frågor, numrera dem och skriv varje fråga på varsin rad. Låter jättefånigt men det är enda sättet att få dem att svara på allt...
Du skickar ett mail till dem och ber att få en "quotation" (=prisoffert) med samtliga bilder och beskrivningar. Då skickar de tillbaka en förklaring (tex om något inte är genomförbart) och pris. Det priset är med frakt och det gäller. Däremot får du räkna in risken med tullkostnad (12%) men det har inte milly med att göra. Quotation i sig är inte bindande. I mailet du får tillbaka finns en länk för att komma till betalningssystemet och därmed accepterar du köpet. Du betalar med paypalkonto, kreditkort via paypal (det gjorde jag, som att betala på vilket svensk internetsajt som helst) eller banköverföring (vilket nästan känns lite förlegat i dagens samhälle...

) med western union.
Jenkan81 skrev 2011-01-03 10:53:17 följande:
Har fått mail från Milly Bridal idag och alla klänningar är klara!! De skickar dem imorgon!! Wiiiiii!!! Det är huuur spännande som helst!
Oj, vad spännande!! Berätta hur de blev när du får dem!
Mariabridetobe skrev 2011-01-03 12:45:18 följande:
och valde Taft och är super nöjd. Det tyget såg glansigare ut på bilderna men var jätte fint i verkligheten.
Vad bra att det blir bättre i verkligheten, min klänning ser onekligen väldigt glansig ut på bilderna... :-S Taft ska ju vara mattare så jag blev lite förskräckt när det skimrade hej vilt om det..
MiaSKPG skrev 2011-01-05 16:53:13 följande:
jag gissade också på nåt sånt men jag fattar inte hur den ska kunna hålla upp släpet och hur den ska fästas. den är typ 1 meter lång med en slags karbinhake på varje sida. :-/
Jag tror inte det är för att hänga upp släpet när den hänger på galjen, inte när man har den på sig. Därav att den är så lång. Så är det ju på alla klänningar i brudbutikerna, för att det inte ska hänga i backen och bli smutsigt eller att tyget knycklas ihop när man har den i fodralet. Nånstans under kjolmängderna långt ut på släpet finns nog en tyghank, den ena karbinhaken fästes i den och den andra krogar du i galgens hållare. Då stämmer det med ungefär en meter för att släpet ska hänga slätt och fint utmed klänningen.
Och vad kul att du fått klänningarna och att de blev bra!!