• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • evaer

Är det någon mer som fått betala en införselavgift /tullavgift oxå? jag fick räkning från UPS idag... :(

• Jenkan81

O nej!!! Va????
    Hur mycket var den räkningen på?
    Var beställde du ifrån?

• MiaSKPG

ja hur mycket fick du betala? jag valde DHL som fraktbolag, undra omd et gör nån skillnad? Det fanns ju UPS att välja på också...

• Helena Mikael
    Jan2011 skrev 2010-12-07 20:55:06 följande:
    Ja, jag har också flitigt följt olika trådar med tjejer som handlat från shopindream och uppmärksammat problemet med att folk får hem för stora klänningar. På grund av det drog jag bort någon cm från bystmåttet (jag har väldigt liten byst) men när jag väl fick hem klänningen så insåg jag att det var tur att jag inte drog bort mer, för det verkar som de sytt klänningen exakt efter de mått som jag uppgav. Jag vet inte varför vissa har fått hem för stora klänningar men det beror ju också på hur man mäter sina mått, det gäller att vara noggrann och inte mäta på sig själv. Sen vet jag inte om det ligger något i det, men jag har reflekterat över att de som fått hem sina klänningar för stora är de kvinnor som har större storlekar i vanliga fall. Jag kan bara gissa att kineser har lite svårt att föreställa sig hur kvinnorna i västvärlden ser ut och när det då uppges stora mått så blir det lite fel. Jag som är en stl 36 i vanliga fall fick som sagt hem min klänning i de exakta måtten jag uppgav...
    Hoppas att detta inlägg kan hjälpa dig =)

Tusen tack för svaret :)
    Jag ska in igen på den sida och kika lite till.
    Trodde jag var helt bestämd med både ring och klänning men nu börjar jag tveka på mina beslut.
    Tror jag ska lägga hela bröllopstankarna på hyllan till efter årsskiftet.
    Koncentrera mig på Jul & Nyår bara.

Ha det gott!
  • 1700tal
    Jenkan81 skrev 2010-12-13 22:29:35 följande:
    O nej!!! Va????
    Hur mycket var den räkningen på?
    Var beställde du ifrån?
    Om paketet fastnar och då kontrolleras i tullen, kommer en räkning på 12% av det totala av varans värde, frakt och ev försäkring tillsammans. Det är bara att räkna och vara beredd på från början.

Som i mitt fall:

Klänning 2000 kr
    Slöja 650 kr
    Frakt 400 kr  = 3050 kr

Tull (x0,12) = 366 kr

Man blir inte ruinerad alltså men visst hoppas man att paketet går igenom... Men tull ska ju alltid betalas och även vi som privatpersoner ska det enl. lag.
  • 1700tal

Tror inte det har att göra med vilket fraktbolag alls. Det är tullen som gör stickprover hos alla logistikföretag..

• evaer

jag kunde inte välja fraktbolag, och nu är det UPS som skickat en räkning på 380:-, klänningen gav jag ca 700 för dvs de lägger på mer än 50% och jag har ändå betalat frakt till företaget jag beställde ifrån... :(
    ska ringa ups nu o fråga vad det rör sig om... jag återkommer

• evaer

tullavgift 110:- samt införselmoms 242:- på paket som ej kommer inom EU... var svaret jag fick... jaja det blev ju inte så dyrt i alla  fall, men dåligt med information är det ju från början...

• Mariabridetobe

Jag fick min klänning från Millybridal igår, efter att specialbeställt en klänning (av 2 klänningar) med ändringar för 26 dagar sen, så har det gått snabbt och billigt!! Jag är jätte nöjd med klänningen, måtten stämde jätte bra!! Och fick till en matchande sjal som var jätte fin. Rekomenderar  varmt Millybridal!! Bra och snabb service..  Nu är det allt annat som måste fixas... Skrattande

• Jenkan81

O va kul att du är nöjd med klänningen!!!
    Jag väntar med spänning! Jag har fått sett lite bilder nu på min klänning och jag är jättenöjd utifrån de bilder jag har sett. Ooooh det är så spännande!!
    Jag håller tummarna att jag slipper tullavgift på varorna :S

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden