• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MiaSKPG

tror det var nån som skrev att det brukar kosta ett par hundra i tullavgift eller nåt sånt...

själb har jag inte beställt än, väntar på fabtic swatches som jag tänkte kolla på innan jag bestämmer mig helt.

Men ni som beställt från Milly eller andra ställen, hur har ni gjort med underkjol? Behöver man ha det till alla klänningar och har ni isåfall beställt det från samma företag?

• S2011
    MiaSKPG skrev 2010-11-22 10:08:20 följande:
    tror det var nån som skrev att det brukar kosta ett par hundra i tullavgift eller nåt sånt... själb har jag inte beställt än, väntar på fabtic swatches som jag tänkte kolla på innan jag bestämmer mig helt.   Men ni som beställt från Milly eller andra ställen, hur har ni gjort med underkjol? Behöver man ha det till alla klänningar och har ni isåfall beställt det från samma företag?
    jag tänker ta underkjolen från samma företag som jag skickar efter klänningen från. den kostar ju bara en bråkdel av det genomsnittspris jag sett här i Sverige (som med klänningarna). om jag inte känner att jag blir nöjd med den, så har jag all möjlighet att köpa en här i Sverige sen - jag har ju inte ruinerat mig på inköpet.

men det är bara så som jag resonerar..

• 4everUrs

Hej va bra att ni länkat till dessa sidor =)

Ser även att www.2hearts.se är sådanna klänningar som man special beställer hem. Dem fanns inte med på er lista.. dock inte så stor urval men sjukt bra priser.

• Mariabridetobe

Farmall skrev 2010-11-09 12:12:00 följande:
    Jag vill också ha min klänning utifrån två klänningar. Får du svaren på engelska därifrån? Hur betalar du? Tänker på att det inte är en svensk sida, eller? Vad är en testbild? Hur mycket kostar din därifrån? Gäller distansköplagen om man beställer via dem? Jag frågar mycket eftersom jag är i beställningstagen jag också. Har skickat lite bilder för prisuppgift på ett par ställen, men får man alltid en testbild? Någon som vet?

Ja jag har fått svar på engelska, det är ett Kina företag, de gör en testklänning som jag sen får bilder på och får chans att ändra eller bara säga okej till, innan de gör orginalklänningen. Jag har betalat 1800 kr för klänning, frakt och en sjal i samma tyg som klänningen. Väldigt bra pris!! Vet inte inget om distansköplagen. Jag vet bara att Millybridal gör testklänningar om man specialbeställer klänning, för att få ihop en så bra klänning som möjligt. Lycka till!!!

• Jan2011

mrsholbrook2b skrev 2010-11-08 12:40:13 följande:
    vilken kan ni rekommendera? Jag har ingen aning om vart jag ska vända mig... 

Jag kan rekomendera www.shopindream.com
    Jag har köpt min klänning där ifrån och fått hem den och är kär ^^,
    Den kostade under 2000 kronor. Jag hade tänkt hyra här hemma i sverige för 3500, en klänning som jag inte kände mig helt överens med, men efter att ha köpt min klänning från shopindream är jag så lycklig.

• Moster Stina

Jan2011 skrev 2010-11-23 22:46:39 följande:
      Jag kan rekomendera www.shopindream.comJag har köpt min klänning där ifrån och fått hem den och är kär ^^,Den kostade under 2000 kronor. Jag hade tänkt hyra här hemma i sverige för 3500, en klänning som jag inte kände mig helt överens med, men efter att ha köpt min klänning från shopindream är jag så lycklig.

Kan du inte visa vilken klänning det är du beställt!
    Är så nyfiken!

• Helena Mikael

Jan2011 skrev 2010-11-23 22:46:39 följande:
      Jag kan rekomendera www.shopindream.comJag har köpt min klänning där ifrån och fått hem den och är kär ^^,Den kostade under 2000 kronor. Jag hade tänkt hyra här hemma i sverige för 3500, en klänning som jag inte kände mig helt överens med, men efter att ha köpt min klänning från shopindream är jag så lycklig.

Jag e också nyfiken :)

Men framförallt vill jag tacka för tipset!
    Har våndats för att jag inte kommer hitta min drömklänning.
    Jag har velat fram och tillbaka så otroligt länge nu!
    Gick in på shopindream och problemet löst! GUD så fina!
    Nu är bara frågan om vilken av mina 4 favoriter det ska bli :)

Så tusen tusen tack!

• 1700tal

Lite update på min kinaklänning...

Har nu äntligen fått testbilderna (6 st från olika vinklar och vrår) på min klänning från Milly Bridal, den ser SÅÅ bra ut. De HADE verkligen fattat allt jag menade (min klänning är "ihopsatt" av ett antal klänningsmodeller och dessutom med ett par andra önskemål som jag inte hade bilder på). Testklänningen är uppsydd i fodertyg och har därför inte samma vidd som den färdiga kommer ha men det var ju detaljerna som var orosmomentet.

Passade samtidigt på att begära en ny quotation ("offert") på en mantillaslöja med gudomligt och avancerat spetsmönster som jag hittade bilder på på nätet. Rekordsnabbt svar som vanligt och den skulle gå på $90 och skickas ihop med klänningen. Ett MYCKET högt pris för att vara från Kina men slöjan är längre än själva klänningen och broderierna är verkligen nåt utöver det vanliga. Ska bli mkt spännande att se om de får till de broderierna. Milly Bridal verkar ju anses särskilt bra på spetsar..

• 1700tal

Förresten, glöm allt vad svenska lagar heter när du handlar direkt med Kina. De är ett motspjärnigt land som vägrar skriva på samarbetsavtal med andra länder osv. Det är en risk man tar och det är nog värt att lägga lite arbete på att hitta ett seriöst företag med goda vitsord, för juridiskt är du chanslös. Eller vara beredd på risken att förlora pengarna.

• Divina73

Jag beställde min klänning från Milly Bridal och är nu gift ;)

Klänningen var välgjord i bra material, kändes jättebra. Jag hade beställt en testklänning och det var tur för min del. Jag är kraftigt överviktig så det är inte helt lätt att ta och få exakta mått tycker jag. När väl testklänningen kom var det några ändringar som behövdes göras och jag tog hjälp av en sömmerska här i Stockholm.

När väl klänningen kom var det fortfarande saker so skulle ändras såsom att lägga upp längden på klänningen och sy in i midjan, det tog jag också hjälp med. Underkjolen som de först skickade var inte alls anpassad för mig... helt fel storlek. Jag skrev och klagade och de skickade en ny som var sydd för mig, om än lite stor denna gång. Så även den fick sömmerskan här hjälpa mig med. Men resultatet blev jag supernöjd med.

För övrigt måste jag ge en stor eloge till Bridal outlet i Ropsten, Stockholm som har en otroligt serviceinriktad och hjälpsam personal. Har ni funderingar på att handla hos dem tveka inte!! Jag hade redan köpt min klänning när jag kom till Bridal outlet, annars hade jag tagit deras hjälp. Nu hittade jag en fantastisk bolero där och dessutom ett hårsmycke och brudväska som de hjälpte mig att hitta på sin inköpsresa i Paris. Rekommenderas varmt++++++++++++++++

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden