• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Wedding2012
    MaddeåMats skrev 2010-11-04 09:16:43 följande:
    awarwen: jag har läst i tidigare trådar om Kina-företag och ibland verkar de bli välldigt försenade, och sen tänkte jag det kunde vara bra att ha den i god tid om det behövs göras ändringar....Wedding2012, jag köpte mina skor på Bianco förra sommaren, kan tänka mig att det är lite svårt att hitta vita skor nu, men vänta tills våren/sommaren, då brukar de flesta skobutikerna ha riktigt bra urval!
    jo jag ska inte köpa förrens i sommar men ville titta lite nu men har redan hittat ett par på en sida vars butik ligger i New York =) (ska dit i sommar)
  • MaddeåMats

Ahhh! Vad lyxigt att få inhandla skorna i New York!
    Om ni åker ut till något shopping-center brukar de ha riktigt bra priser på märkes-skor

• Wedding2012
    MaddeåMats skrev 2010-11-04 09:44:39 följande:
    Ahhh! Vad lyxigt att få inhandla skorna i New York! Om ni åker ut till något shopping-center brukar de ha riktigt bra priser på märkes-skor
    vi ska iaf till någon outlet tror jag men vi får se..ska inte vara där jätte länge bara några dagar. ska dit på bröllop =)
  • 1700tal

MiaSKPG skrev 2010-11-01 10:24:36 följande:
    Den här blir det: www.millybridal.com/store/showimage.asp   Men jag kollade lite mer på sidan nu och såg att alla mått måste vara i inches, hur har ni gjort med det? Är det lätt att räkna om från centimeter eller ska man gå till en sömmerska?

Den har jag tittat på förut! Jättevacker, särskilt snygg i ryggen och sånt tycker jag är viktigt..

Jag gjorde precis som maddeåmats, testade att räkna åt båda hållen för att vara säker. Dessutom har jag ett måttband med inch på ena sidan och cm på andra och konverteringen (att dela med 2,54) stämde exakt med måttbandets baksida.

• 1700tal

lindacj skrev 2010-11-01 12:54:06 följande:
    Ni som tagit ett kort och skickat, har ni tagit egna kort eller kort från internet. Får de med alla detaljer??? Funderar på landybridal, men känner mig lite nervös att det inte ska bli så bra som orginalet.

Nej, jag har bifogat bilder från nätet. Men klart man kan ta egna kort oxå, frågn är bara hur man skulle kunna få tag i dem? Brudbutikerna gillar nog inte att man fotar deras klänningar från alla håll och kanter..

Jag bifogade närbilder med inringade detaljer till millybridal för att de skulle förstå och få med alla detaljer. Se bilder i mitt galleri, där finns bild på en detalj och hur jag gjorde för att visa dem. Sen om de fattar och gör som jag vill, det återstår att se! De bör vara klara med mönstret när som och skicka bilder på den uppsydda provklänningen. Därefter får jag bedöma vad som ska ändras, om det ska vara mer eller mindre kjolvidd osv. De påstår att ALLT kan ändras så långt i processen och det känns skönt.

Vet inte om landybridal gör det?

• 1700tal

awarwen skrev 2010-11-03 13:52:50 följande:
    Oj, läser att ni som gifter er i juni 2011 redan ska beställa. Jag trodde jag kunde vänta ett tag till. Ska gifta mig den 24e. Tar det så många månader att få hem klänningen?

Jag hade beställd nu om jag var du. Tänk på att under kinesiska nyåret har fabriken helt stängt. Jag skulle räkna med minst 6 mån för att vara säker på att inte stå utan..

• Wintercandles

Någon som hört något positivt eller negativ om 1koo.com? Funderar på att beställa därifrån.

• mrsholbrook2b

hej! 

Jag undrar om man kan beställa tärnklänningar från kinafabriker eller bara brudklänningar? Vad är snittkostnaden? Jag har hittat en superfin klänning till mina tärnor från Dessy och har inga problem att betala fullpris för dem, men de går inte att få i den färg jag vill ha

• MaddeåMats

Det är nog inga som helst problem, skicka en bild till dem så får du prisuppgift!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden