• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • ShandiN

Jag har beställt två klänningar från Dressilyme.com, den ena har kommit och är superfin, exakt på pricken efter mina instruktioner! Bra kvalitet, jättefin spets, fina pärlbroderier... Det tog 21 dagar att sy upp den och ca 4 dagar för frakt med UPS (de erbjuder även DHL och FedEx). Nu väntar jag på klänning nummer två, de ska skicka bilder denna veckan, jag beställde den 14/9 (två veckor sedan alltså). 

• Greeneyes

Ni som beställt sjöjungfrumodell (gärna i spets/lace), varifrån har ni beställt, vad kostade den och framförallt är ni nöjda? Är så osäker på vad jag ska välja...

• Klingoklang

Hejsan!

Jag har hittat en klänning som jag älskar på sidan jkdress.com är det någon av er eller om ni känner någon som har köpt sin klänning från dem? Jag skulle verkligen vilja ha den klänning och tror tyvärr att jag inte kommer att få tag på den i en butik här i Sverige. 

• Divina73

Nu är min brudklänning på väg till mig....*spänd förväntan*

• Silvernatt

Det känns som om de flesta kina-sajter syr upp klänningar om man skickar dem en bild. Jag hörde av mig till Landybridal.com och Dressale.com och skickade dem en bild på en La Sposa-klänning jag ville ha (fast med ändringar) och det var inga som helst problem för dem att fixa. Skulle landa på drygt 2000 spänn inkl frakt från Landybridal och 1500 exkl frakt från Landybridal.

Har dock inte beställt något ännu men jag har fått bra intryck av dem ändå via dels mail och dels kundtjänschatten som dyker upp när man tittar på sidan.

Kommer ju definitivt beställa något från dem, ska nog börja med en festklänning och kolla kvaliteten och materialen (ska ju ändå ha flera ombyten på bröllopsdagen, som den diva man är, hehe).

Favoritklänningen hittills, som det nog blir i slutänden ändå:

www.dressale.com/-p-483.html

Ljuvlig! :D

• Mariabridetobe

ShandiN skrev 2010-09-27 18:54:27 följande:
    Jag har beställt två klänningar från Dressilyme.com, den ena har kommit och är superfin, exakt på pricken efter mina instruktioner! Bra kvalitet, jättefin spets, fina pärlbroderier... Det tog 21 dagar att sy upp den och ca 4 dagar för frakt med UPS (de erbjuder även DHL och FedEx). Nu väntar jag på klänning nummer två, de ska skicka bilder denna veckan, jag beställde den 14/9 (två veckor sedan alltså). 

Jag har hittat en klänning därifrån som jag ska beställa men hittar ingenstans om vad frakten kostar, hur mycket fick du betala?? Vissa är ju fraktfria men inte alla!! Tänkte även beställa: underkjol, slöja, klänningsbag och min tärnas klänning därifrån!!

• MaddeåMats

Är det någon som vet vad måttet "arm eyes" är för något?

• elisabettan

Ni som har beställt och fått era klänningar, hur lång tid tog det innan ni hade den i handen?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden