• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Uppsalabrud 2011

erfarenhet från ed tidigare trådarna säger att de flesta slipper betala tull pga märkningen som MaddeåMats skriver men ibland kan man ha otur och paketet fastnar i tullen men om jag har förstått det hela rätt så blir kostnaden inte mer än någon hundralapp.

• Wedding2012

någon som beställt från likesfashion?

• MiaSKPG

Ni som beställt från Milly får gärna säga om ni blev nöjda sen :)

Jag funderar på om det kanske är dags att beställa för mig med då snart. Vi planerar bröllop till juni 2011 och tar det ett par månader + det kinesiska nyåret så börjar det väl bli dags.... :D

• MaddeåMats

Jag ska gifta mig den 11 juni 2011 och har redan beställt klänning då de skrev att det skulle ta ca 50 dagar att göra den, jag vill ha den i god tid, och vet att det brukar ta längre tid än de skriver....

• MiaSKPG

maddeåmats: vi hade också tänkt 11e juni   Men jag tror att det blir flyttat till 18e för min syster tar studenten och det blir ju lite mycket för släkten i samma vecka :P

Hoppas du blir nöjd med klänningen! Jag har hittat en helt sagolik som jag ska beställa snart

• Wedding2012
    MiaSKPG skrev 2010-11-01 09:39:37 följande:
    maddeåmats: vi hade också tänkt 11e juni   Men jag tror att det blir flyttat till 18e för min syster tar studenten och det blir ju lite mycket för släkten i samma vecka :P Hoppas du blir nöjd med klänningen! Jag har hittat en helt sagolik som jag ska beställa snart
    har du någon bild på den? =)
  • MiaSKPG

Den här blir det: www.millybridal.com/store/showimage.asp

Men jag kollade lite mer på sidan nu och såg att alla mått måste vara i inches, hur har ni gjort med det? Är det lätt att räkna om från centimeter eller ska man gå till en sömmerska?

• S2011
    MiaSKPG skrev 2010-11-01 10:24:36 följande:
    Den här blir det: www.millybridal.com/store/showimage.asp   Men jag kollade lite mer på sidan nu och såg att alla mått måste vara i inches, hur har ni gjort med det? Är det lätt att räkna om från centimeter eller ska man gå till en sömmerska?
    en inch = en tum = 2,54 cm.
  • MaddeåMats

Jag tyckte det gick rätt bra att omvandla, jag räknade båda framlänges och baklänges för att vara säker, tex mitt midjemått är 71 cm, det blir ca 28 inches.

Extra kontrollen bestod i att jag räknade först 71/2,54= 27.95 och sen 28*2,54= 71.12.

Sen jämförde jag mina mått med storleksguiden för att se så att det kunde stämma.

Lycka till!

• Wedding2012
    MiaSKPG skrev 2010-11-01 10:24:36 följande:
    Den här blir det: www.millybridal.com/store/showimage.asp   Men jag kollade lite mer på sidan nu och såg att alla mått måste vara i inches, hur har ni gjort med det? Är det lätt att räkna om från centimeter eller ska man gå till en sömmerska?
    fin =)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden