• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MiaSKPG

nu är min klänning på väg
    fick ett mejl häromdan att den var skickad men min bostad var så långt bort (?) så det kostade 29$ extra att skicka den som jag fattade det som. och det hade dem betalat åt mig så länge och jag skulle betala ill dem så det var väl bara att göra det och hoppas på att det inte är nåt lurendrejeri.  

• IdaPierre

Hej hej.
    Jag har hittat min drömklänning på landybridal.com.
    Dom rear till och med ut den nu. då måste det ju vara ödet! Måste vara meningen att ja ska ha den klänningen.
    Men ja blir så orolig att ja ska beställa den o så blir allt fel o ja inte får den. Och hur vet man att det är bra kvalité på den. Herregud vilken djungel :)
    Åh den är så fin! Precis en sådan ja har tittat efter så länge. Har sett den på tradera men nu hittade jag den på den här sidan :)

• Farmall
    1700tal skrev 2010-12-29 18:12:20 följande:
    Det var nog dreambride jag menade, inte matilda...

Farmall - har du några bilder på den klänning du vill sy upp/bad om offekt från från mailly och landy?? Nyfiken...
    Nej, inte än tyvärr eftersom det är två eller om man ska säga tre klänningar som ska göras till en...men jag ska snart beställa hoppas jag. Kan förklara lite.. en halterneck med broderier och pärlor och "puffkjol" och släp    oj jag har glömt att säga att jag vill ha släp på klänningen, vilken tur du frågade. tack.
  • missyJ
    1700tal skrev 2010-12-29 17:34:44 följande:
    Ja, konstigt nog har milly bridal vara jättesega att svara sista veckan. Vet inte om de har ledigt/fabriken delvis stängd över "våra" jul och nyårshelger, även om de inte firar det förstås.. Har tolkat det som att de tröttnat på mig..
    missyJ skrev 2010-12-29 16:41:48 följande:
    är det nåra av dessa butiker som säljer skor oxå? har ni nån koll på de?
    har fölle för dessa skor

men de går visst inte o få tag i nånstans+
    De där skorna säljs väl av en lågprisfirma i Sverige? Är de inte från typ Matildas Fest, eller nåt.. ? Och ganska prisvärda?
    Jo nixa har haft dessa skor men dom har slutat med dom, har hittat dom hos matildas fest ox¨fär450.- Kanonfina skor! Men ja vet inte tyckte de verkade så konstigt hos matildas...fanns ingen riktig bild och beställningen va jätte konstigt plus att ja skulle sätta in 200:- innan hon ens beställt skorna... ska kolla in den andra länken som lagts upp!
  • Helena Mikael
    IdaPierre skrev 2010-12-29 21:48:23 följande:
    Hej hej.
    Jag har hittat min drömklänning på landybridal.com.
    Dom rear till och med ut den nu. då måste det ju vara ödet! Måste vara meningen att ja ska ha den klänningen.
    Men ja blir så orolig att ja ska beställa den o så blir allt fel o ja inte får den. Och hur vet man att det är bra kvalité på den. Herregud vilken djungel :)
    Åh den är så fin! Precis en sådan ja har tittat efter så länge. Har sett den på tradera men nu hittade jag den på den här sidan :)

Hej IdaPierre!
    Jag har också hittat min drömklänning på landybidal.com! Och efter sååå många om och men så har jag bestämt mig för att köpa den. ALLA jag läst om på denna sida som har köpt från dem  & Millybridal är så oroligt nöjda med kvaiten. Har undersökt jätte länge om denna sida men nu har jag bestämt mig, det blir denna sida!
    Kommer även köpa Tärnklänningen därifrån. Jag har inga tvivel längre :)

När ska du gifta dig?
    //Helena.
  • Skumboll

Jag har skickat ett par förfrågningar till både Milly och Landy... och priserna är minst sagt överkomliga.
    Originalklänningarna går inte ens att få tag på i sverige så alternativen är att sy upp hos skräddare i sverige eller sy upp i kina. 

Nu undrar jag bara, hur gör ni med måtten? Tar ni alla mått och skickar till dem eller beställer ni bara en "vanlig" storlek? 
    Och gör de alltid en provklänning först?

• IdaPierre

Helena Mikael: Vi har bokat kyrka idag. Den 20 augusti 2011 ska vi gifta oss :) så det är några månader kvar. Först ville vi gifta oss på midsommar men min bästa vän väntar barn och det är beräknat att komma runt midsommar så vi flyttade lite på vigseln. Hon är såpass viktig för mej så jag vill att hon ska vara med när vi gifter oss :)
    Åh ja längtar ihjäl mej! Idag när min sambo kommer hem ska vi beställa min klänning. Och ja hoppas verkligen att den är lika fin som på bilden. Älskar verkligen den klänningen. den är helt underbar. Enkel men så himla vacker.
    När ska ni gifta er då?? Hur länge har ni planerat? Vi har just börjat. Som sagt bokade kyska idag och så har vi skrivit gäst lista..längre en så har vi nog inte kommit..hihi..men vi har pratat om det sen minst ett halvår tillbaka :) Så nu äntligen kommer det hända!

• Helena Mikael
    IdaPierre skrev 2010-12-30 11:25:16 följande:
    Helena Mikael: Vi har bokat kyrka idag. Den 20 augusti 2011 ska vi gifta oss :) så det är några månader kvar. Först ville vi gifta oss på midsommar men min bästa vän väntar barn och det är beräknat att komma runt midsommar så vi flyttade lite på vigseln. Hon är såpass viktig för mej så jag vill att hon ska vara med när vi gifter oss :)
    Åh ja längtar ihjäl mej! Idag när min sambo kommer hem ska vi beställa min klänning. Och ja hoppas verkligen att den är lika fin som på bilden. Älskar verkligen den klänningen. den är helt underbar. Enkel men så himla vacker.
    När ska ni gifta er då?? Hur länge har ni planerat? Vi har just börjat. Som sagt bokade kyska idag och så har vi skrivit gäst lista..längre en så har vi nog inte kommit..hihi..men vi har pratat om det sen minst ett halvår tillbaka :) Så nu äntligen kommer det hända!
    Åh va härligt! Grattis! Känns alltid bra när man fått boka kyrkan!
    Vi gifter oss 9 juli, han friade i slutet på okt. Det var knappt så vi fick tag i lokal o kyrka... men till slut så!
    Vi kommer skicka ut inbjudningarna i början på jan, vi har prelbokat boende för gästerna (gifter oss ute i ingemansland vid havet så man kan inte direkt ta bussen hem, hehe) samt transport från festen till boendet. Har bokat Makeup/hår, vi har kikat lite på ringar & jag har hittat min känning. Jag ska dock måttbeställa så jag kommer beställa den i mars ungefär. Ska ju gå ner lite i vikt innan :) Toasmaster/värdpar har vi bakat ihop, kändes överflödigt att ha både ock. Vi har hyrt dukar, servetter & stolsöverdrag samt lite rekvisita. Sen tar vi resten nästa år.

Får man fråga vilken klänning du ska beställa? Nyfiken :) Jag har nog bestämt mig för den klänningen som det är bild framifrån på, i mitt galleri :) Sååå vacker!

Jag förstår precis, hade gjort likadant om det var min närmsta vän som skulle ha barn. Vissa vill man inte vara utan på sin dag, så enkelt är det.

Ska bli roligt att följa ditt köp av klänning!

//Helena.
  • IdaPierre

förresten...ni som beställt från landybridal.com har ni skickat era mått lr är det någon som beställt utifrån en storlek. Den klänningen som jag ska beställa finns den bara några antal storlekar kvar och det går inte att måttbeställa. En av storlekarna passar mina mått jätte bra någon cm hit lr dit men det kan min farmor hjälpa mej med. hon är duktig :). Någon som beställt enligt deras storlekar UK?? Och hur sitter klänningen?? Vågar ja beställa enligt deras mått?? Vill ju verkligen ha den här klänningen

• Skumboll

Nu blir jag lite förvirrad.... visst är det väl några som fått uppsytt en toile (testklänning i lakansväv typ) av Landy innan den riktiga klänningen?
    Jag mailade och frågade, för att jag är så petig, men icke... några sådana gör det inte. Obestämd 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden