IdaPierre skrev 2010-12-30 11:25:16 följande:
Helena Mikael: Vi har bokat kyrka idag. Den 20 augusti 2011 ska vi gifta oss :) så det är några månader kvar. Först ville vi gifta oss på midsommar men min bästa vän väntar barn och det är beräknat att komma runt midsommar så vi flyttade lite på vigseln. Hon är såpass viktig för mej så jag vill att hon ska vara med när vi gifter oss :)
Åh ja längtar ihjäl mej! Idag när min sambo kommer hem ska vi beställa min klänning. Och ja hoppas verkligen att den är lika fin som på bilden. Älskar verkligen den klänningen. den är helt underbar. Enkel men så himla vacker.
När ska ni gifta er då?? Hur länge har ni planerat? Vi har just börjat. Som sagt bokade kyska idag och så har vi skrivit gäst lista..längre en så har vi nog inte kommit..hihi..men vi har pratat om det sen minst ett halvår tillbaka :) Så nu äntligen kommer det hända!
Åh va härligt! Grattis! Känns alltid bra när man fått boka kyrkan!
Vi gifter oss 9 juli, han friade i slutet på okt. Det var knappt så vi fick tag i lokal o kyrka... men till slut så!
Vi kommer skicka ut inbjudningarna i början på jan, vi har prelbokat boende för gästerna (gifter oss ute i ingemansland vid havet så man kan inte direkt ta bussen hem, hehe) samt transport från festen till boendet. Har bokat Makeup/hår, vi har kikat lite på ringar & jag har hittat min känning. Jag ska dock måttbeställa så jag kommer beställa den i mars ungefär. Ska ju gå ner lite i vikt innan :) Toasmaster/värdpar har vi bakat ihop, kändes överflödigt att ha både ock. Vi har hyrt dukar, servetter & stolsöverdrag samt lite rekvisita. Sen tar vi resten nästa år.
Får man fråga vilken klänning du ska beställa? Nyfiken :) Jag har nog bestämt mig för den klänningen som det är bild framifrån på, i mitt galleri :) Sååå vacker!
Jag förstår precis, hade gjort likadant om det var min närmsta vän som skulle ha barn. Vissa vill man inte vara utan på sin dag, så enkelt är det.
Ska bli roligt att följa ditt köp av klänning!
//Helena.