• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • IdaPierre

Åh nu är ja nervös. Beställde min klänning idag men vad det har krånglat. Gick iväg tre odrar som ja inte ens skulle ha innan vi fick iväg den riktiga. har mejlat till dom att ta bort de andra ordrarna så ja hoppas dom gör det. Men ja har inte betalat dom så jag fattar inte riktigt varför dom gick iväg..ojojoj...bara krångel. men nu är en ordentlig riktig orer iväg dkickad och betald. Hoppas verkligen inte att vi blir lurade nu..åh va nerös jag är. Jag hoppas verkligen dom svarar på mitt mejl fort så allt blir tills sin rätt igen.

Gott nytt år allihopa!

• AoH

Undrar om någon här inne har beställt från light in the box? Var ni nöjda? Har hittat en fin klänning där men vill gärna höra andra som beställt från dem om ni varit nöjda ovh så Glad

• Farmall

Hur beställer man en egenkombinerad klänning på millybridal?
    Många frågor från mig nu ja vet, men det är bara för att jag nu ska beställa min klänning och jag är så nervös att det ska gå snett. Har skrivit till dem men inte fått något svar...konstigt nog.

• catalina01

Hej, är jätte ny här och har en fråga, har någon eller vet ni någon som köp klänning via Diamond Dresses (det är en avdelning till Bj&Sun Executive Imports HB. Ett handelsbolag med säte i Borlänge) ? Som sagt är jag helt grön på detta så jag har noll koll .  Hittade två jätte fina klänningar där, priset är mellan 3000-4000, är de ett "bra" pris för en kina-klänning? De blir mått-sydda. Det pratas mycke om olika tyger, vad är ett "bra" tyg?

• Jenkan81

När jag beställde min klänning på Milly Bridal så skickade jag dit en bild och frågade om de kunde göra den klänningen och hur mycket det kostade.
    De arbetar ine på söndagar. Man ser på deras hemsida ifall de arbetar, då står det online :)
    Lycka till!!

• Skumboll

Jag mailade bilder till milly i torsdags och fick svar idag, så det kan nog ta några dagar! Då fick jag en offert med pris och frakt och hur själva produktionen går till.

• L8PR

Jag har en fråga, om det är en axelbandslös klänning, hur konstruerar d eklänningen så att den håller sig uppe hela kvällen? Men skenor? Har nämligen en klänning utan detta å den får jag gå och hasa upp hela tiden. Jobbigt

• Needlecushion
    catalina01 skrev 2011-01-02 11:56:54 följande:
    Hej, är jätte ny här och har en fråga, har någon eller vet ni någon som köp klänning via Diamond Dresses (det är en avdelning till Bj&Sun Executive Imports HB. Ett handelsbolag med säte i Borlänge) ? Som sagt är jag helt grön på detta så jag har noll koll .  Hittade två jätte fina klänningar där, priset är mellan 3000-4000, är de ett "bra" pris för en kina-klänning? De blir mått-sydda. Det pratas mycke om olika tyger, vad är ett "bra" tyg?
    Jag har haft kontakt med luxurydresses. de angav en webadress som inte längre går att besöka men det finns googlesökningar som är registrerade på den adressen plus att jag sett många andra tidigare inlägg på BT om dem och alla verkade nöjda. Men vadan detta?

Blir lite osäker på o beställa från dem när de inte har ngn hemsida. De säljer via tradera och sin hemsida men hemsidan e som sagt inte möjlig att öppna. :S

Vad säger ni?
  • catalina01
    Needlecushion skrev 2011-01-02 18:15:55 följande:
    Jag har haft kontakt med luxurydresses. de angav en webadress som inte längre går att besöka men det finns googlesökningar som är registrerade på den adressen plus att jag sett många andra tidigare inlägg på BT om dem och alla verkade nöjda. Men vadan detta?

Blir lite osäker på o beställa från dem när de inte har ngn hemsida. De säljer via tradera och sin hemsida men hemsidan e som sagt inte möjlig att öppna. :S

Vad säger ni?
    de här har en hemsida och man beställer via den, men är ändå lite osäker =/
    http://ddress.se/Default.aspx
  • Jenkan81

Har fått mail från Milly Bridal idag och alla klänningar är klara!! De skickar dem imorgon!! Wiiiiii!!! Det är huuur spännande som helst!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden