• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • TheD
    Gottblåbär skrev 2011-01-14 22:06:35 följande:

Hur har ni gjort som skickat in klänningar med ändringar? Jag är rädd att dom inte ska förstå + jag vet inte exakt hur jag ska ändra. Va tror ni om denna ändringen skulle den gå att göra snyggt?

Som ni ser har jag försökt att göra den bakifrån i paint och de ser ju inte alls så bra ut som de gör i mitt huvud.. hehe men hur ska man förklara hur man menar? Jag kanske behöver hjälp med att få en snygg lösning på de hela. Gillar inte orginalet bakifrån så mycket och orginalet framifrån är inte haltern neck som jag vill ha + att jag är rätt rak i kroppen så vill ha något som markerar midjan...

Skriv en förklaring också :) Det är nog inte första gången de får ändra eller matcha ihop två om inte tre olika klänningar.
  • jkbr
    TheD skrev 2011-01-14 21:49:35 följande:
    En sexig rödamattan-klänning!!!!
    kanske den inte är så brudig?  Vi ska ju ha kyrkbröllop men en enkel middag /fest efter.
    men jag vill ju inte ha strech:) har en med större kjol men vill inte ha det längre tror jag :) 
  • TheD

I mina ögon är det inte brud i första stund. Brudklänningar behöver definitivt inte ha en stor kjol!!! :)

Men det blir vad du gör det till och om du vill ha den i kyrkan så har du det och känner dig strålande vacker i rampljuset då du får din karl :)

• jkbr
    Skumboll skrev 2011-01-14 22:09:49 följande:
    De använder säkerligen elastic satin under chiffongen. 
    men dom sa att dom skulle göra den här klänningen i elastic satin sen ändrade jag till chifon.
    Jag vet inte alltså det finns så mycket snyggt helt omöjligt att välja:) 
  • Love Story

Är det någon mer än jag som har problem med Milly Bridals hemsida? Står att jag inte har behörighet att gå in på sidan. :(

• Darling Daisy
    Love Story skrev 2011-01-15 20:25:29 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med Milly Bridals hemsida? Står att jag inte har behörighet att gå in på sidan. :(
    Japp, jag fick prexis samma meddelande...

Kanske ett tecken på att jag borde göra något annat än att surfa på brudklänningar en lördagkväll

• Bridezilla11
    Love Story skrev 2011-01-15 20:25:29 följande:
    Det funkar inte för mig heller. Antingen har deras server kraschat eller så har dom stängt ner sidan. För sådär brukar det inte bli om det är något tillfälligt fel, inte vad jag vet i alla fall :)
  • Darling Daisy

Får väl hoppas på ett serverfel och att inte firman gått i konkurs!

• CiaLia

Jag bor i Schweiz för tillfället men tänkte beställa från Milly snart. Visst borde allt kunna skötas på samma sätt även om man vill ha allt skickat till sin adress i Schweiz?
    Eller samarbetar Kina-klänningsföretagen bara med Sverige?

Är mest rädd för komplikationer när allt ska postas å så därför lite knepiga frågor....

• L8PR
    Darling Daisy skrev 2011-01-15 21:20:59 följande:
    Får väl hoppas på ett serverfel och att inte firman gått i konkurs!
    Blir faktiskt lite nervös nu, sidan har legat nere lite länge för att min is i magen skulle smälta.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden