Ocean Bride skrev 2011-01-18 19:51:55 följande:
Hmmm.. undra hur jag ska göra då.... har hela tiden funderat på att strunta i pärlorna, men nu blir jag fundersam om även spetsen ska skava.. =(
Hm, jag kanske utryckte mig otydligt. Det är inte själva spetsen som skaver, den är mjuk. Men på spetsen sitter paljetter och på paljetterna sitter pärlor och det är DE som gör så jädra ont. Alldeles röd på insidan av överarmarna efter att ha haft den i 20 min, helt uteslutet för min del. Det är dessutom paljetterna och pärlorna som är pråligt, inte själva grundspetsen så mkt. Den är diskretare.
Preggie skrev 2011-01-18 21:35:08 följande:
1700-tal, du ser helt fantastisk ut i klänningen!! Jag tycker den är finare än originalet!
Men tack, vad gulligt av dig!

Nu blev jag lite glad, trots allt. Fast jag gillar fortfarande inte klänningen...

Miu skrev 2011-01-18 21:38:12 följande:
Hur vet man hur man ska mäta egentligen? Finns det bra beskrivning med bilder någonstans?
Vad jag har sett finns mätinstruktioner med bilder på alla Kinasidorna jag har tittat på. Har du inte hittat dem?
Moster Stina skrev 2011-01-18 16:23:54 följande:
Vilken jättefin slöja du fått tag på. Orkar inte läsa igenom hela tråden, men var beställde du den och hur mycket kostade den?
Beställd från Milly Bridal (mailade bilder, den finns ej i sortimentet), kostade $90.
jkbr skrev 2011-01-18 21:50:06 följande:
är slöjan fin då? som du hade tänkt förutom för lång? Det är så svårt att betställa utan att ha provat ,hade du provat olika modeller innan så du viste att det var en sån du ville ha?
Ja, slöjan behåller jag definitivt!

Jättefin, utsökt spets! De frågade mig om jag ville ha pärlor på slöjans spets oxå men jag sa nej, mest för att jag visste det skulle ta en arbetsvecka till då. Pärlorna sys ju för hand och är väldigt tidskrävande. Men det var en himla tur för då hade slöjan blivit så tung att det hade påfrestat frisyren (och min nacke!) . Den är förvånande tung och bara spetsen i slöjan väger mer än vad min hals skulle kunna bära under lång tid. Den är underbar men den lär åka av ganska snabbt efter kyrkan!

.
Vad gäller modell, ja, jag visste (och vet fortf) att jag ville ha en enaxlad och att den inte får vara en vanlig rak A-linjeformad. Mkt kjoltyg och rejält släp. Jag provade ett antal modeller och "fastnade" för en modell som jag passade i, sen utgick jag därifrån. Så jag har provat en snarlik i butik. Fast med 7-dubbelt pris förstås..