• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aniara4

Jag kommer fortfarande inte in på Millys hemsida, gör ni andra det?

• kaffeälskaren

Jag kommer inte heller in på milly´s hemsida, har inte funkat på hela dagen... :(

• Aniara4
    kaffeälskaren skrev 2011-01-19 19:26:41 följande:
    Jag kommer inte heller in på milly´s hemsida, har inte funkat på hela dagen... :(
    Det är inte bara idag, den har legat nere åtminstone sen i lördags!
  • Farmall

Ja de har problem med sidan har jag fått som svar av dem.

1700tal: Ang. din nya klänning från milly. Om det är skavet som är det värsta så kanske du skulle kunna ta bort pärlor och paljetter just under armarna. Du verkar ju vara kunnig inom området. Kanske bara går att sprätta bort dem. Den ser ju ut att sitta jättefint på dig.
    Tråkigt däremot att dn ser så glansig ut på bild, det har jag inte haft en tanke på förut...

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-01-19 20:29:14 följande:
    Ja de har problem med sidan har jag fått som svar av dem.

1700tal: Ang. din nya klänning från milly. Om det är skavet som är det värsta så kanske du skulle kunna ta bort pärlor och paljetter just under armarna. Du verkar ju vara kunnig inom området. Kanske bara går att sprätta bort dem. Den ser ju ut att sitta jättefint på dig.
    Tråkigt däremot att dn ser så glansig ut på bild, det har jag inte haft en tanke på förut...
    Tack, det var snällt av dig! När jaag ser bilderna tycker jag oxå det ser ok ut. Men det hjälps ju inte, gillar inte spetsen, gillar inte det "vita" tyget, gillar inte draperingarna... Men jo ang att sprätta, jag har oxå tänkt den tanken. Det skulle nog inte vara något problem faktiskt men jag gör det inte just nu av två skäl. Tror det kommer se ganska kostigt ut eftersom hela överdelen är täckt av spetsen samt att jag är inne på att sälja den vidare och då bör den vara intakt. Jag är nog känsligare än gemene kvinna i huden.
  • Tinzi

Nån som handlat från dessale? de kanske inte är kina iof?!?

• Farmall
    1700tal skrev 2011-01-19 21:01:54 följande:
    Tack, det var snällt av dig! När jaag ser bilderna tycker jag oxå det ser ok ut. Men det hjälps ju inte, gillar inte spetsen, gillar inte det "vita" tyget, gillar inte draperingarna... Men jo ang att sprätta, jag har oxå tänkt den tanken. Det skulle nog inte vara något problem faktiskt men jag gör det inte just nu av två skäl. Tror det kommer se ganska kostigt ut eftersom hela överdelen är täckt av spetsen samt att jag är inne på att sälja den vidare och då bör den vara intakt. Jag är nog känsligare än gemene kvinna i huden.
    Okej, då förstår jag om du inte vill börja ändra på den om du funderar på att sälja den vidare. Tyckte bara så synd om dig. Jag menar det är en riktig process man går igenom när man skickar efter en egengjord klänning har jag märkt.
    Ett exempel. För att förtydliga för dem hur vid jag ville ha halternecken på min klänning, skickade jag en bild på mig med halsbandet jag ska ha på bröllopet. Jag skrev även att bilden bara visar halsbandet. Därefter kom ett mail om att jag skulle få betala mer om jag ville ändra kragen så mycket, då var det ju en annan klänning. Det var alltså tröjan jag hade på mig som de trodde jag skulle ha som klänningsöverdel. Blev så konstigt, men jag lärde mig att inte berätta om mer än nödvändig. Samtidigt som jag hellre förklarar mer för att de ska förstå. Det är svårt att hålla balansen där emellan.
    ,'
    Det måste ju kännas bra med klänningen eftersom det för de flesta antar jag, är den viktigaste klänning man köper någonsin.
  • Cupcake queen
    Tinzi skrev 2011-01-19 22:26:57 följande:
    Nån som handlat från dessale? de kanske inte är kina iof?!?
    Jag hittade en klänning på dressale men läste överallt här på trådarna att det var mkt fel på klänningarna som kom därifrån så jag tog bilderna och skickade till landy bridal istället och väntar nu på resultat därifrån. Dom sa att dom kunde göra samma klänning, lite dyrare men har läst att klänningarna blir fina på landy bridal så jag kännde att det var säkrare.
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-01-19 22:53:22 följande:
    Okej, då förstår jag om du inte vill börja ändra på den om du funderar på att sälja den vidare. Tyckte bara så synd om dig. Jag menar det är en riktig process man går igenom när man skickar efter en egengjord klänning har jag märkt.
    Ett exempel. För att förtydliga för dem hur vid jag ville ha halternecken på min klänning, skickade jag en bild på mig med halsbandet jag ska ha på bröllopet. Jag skrev även att bilden bara visar halsbandet. Därefter kom ett mail om att jag skulle få betala mer om jag ville ändra kragen så mycket, då var det ju en annan klänning. Det var alltså tröjan jag hade på mig som de trodde jag skulle ha som klänningsöverdel. Blev så konstigt, men jag lärde mig att inte berätta om mer än nödvändig. Samtidigt som jag hellre förklarar mer för att de ska förstå. Det är svårt att hålla balansen där emellan.
    ,'
    Det måste ju kännas bra med klänningen eftersom det för de flesta antar jag, är den viktigaste klänning man köper någonsin.
    Oj, tur att du fick rätsida på problemet! Ja, det där är en nyttig lärdom. Ju mer man förklarar och invecklar, desto mer förvirrat kan det bli. I början när jag förklarade kände jag att jag mig tvungen att överförklara med mkt text och det blev inte så bra! Stolpar är bra...

Det var likadant med bilden på min enaxlade överdel jag ville ha, först skickade jag bild på hela den klänningen med förklaring att det bara var axeln. Men kände att de inte förstod så jag beskar bilden och skickade sen bara axelbiten. Annars hade de nog gjort hela den klänningen, inte bara axeln.
    Cupcake queen skrev 2011-01-20 08:14:12 följande:
    Jag hittade en klänning på dressale men läste överallt här på trådarna att det var mkt fel på klänningarna som kom därifrån så jag tog bilderna och skickade till landy bridal istället och väntar nu på resultat därifrån. Dom sa att dom kunde göra samma klänning, lite dyrare men har läst att klänningarna blir fina på landy bridal så jag kännde att det var säkrare.
    Hade du beställt än eller bara gjort en prisförfrågan? Vilken klänning var det du ville ha?
  • 1700tal

Nu har jag skickat en quotation på en ny klänning...Cool

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden