• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Stephanie

GRYMT snygg 1700-tal. Mindre prålig. Riktigt stilren och snygg! Gjorde inte brodyren märken på klänningen? Syns ju inte att något suttit där! WOW! Blir det den nu?
    Jag har fortfarande inte fått tummen ur och beställt, har ej mätt mig helt o hållet än. Men i veckan så jäklar!

• himeko81

hur fungerar de egentligen med "kinaklänning" min ultimata drömklänning som t-om fick mig tårögd framför datorn finns men hur fungerar det med storlekar och vad händer om den är för liten? det är som alltid med sådana där storleksscheman att de inte är specifikt för märket.

• Farmall

1700tal: Den blev kanonfin. Nu såg den heller inte så blank ut på bilderna, hur gjorde du det? Den trollstaven skulle jag också vilja ha.
    Hoppas inte min blir för prålig nu bara. Jag har ju också beställt med en massa pärlor och swarovskikristaller....

• förlovadflicka

Bra jobbat 1700-tal! Vad glad jag blir för din skull :)

• Lyckliga Tettan

Superfin blev det. Bra jobbat :D.

• Mariabridetobe

WOW   1700-talet Skrattande Den blev jätte vacker.. Och som någon mer skrev, den är inte alls lika glansig på dessa bilder.. Du är jätte duktig att sy och fixa =)  Jag får be min svärmor att fixa till det som behövs fixas på min... Då ett av upplocken hade släppt, och fixa dit något som gör att jag kan hänga upp klänningen på kvällen. Och jag har visst mindre skuldror än vad de sytt efter så det står ut lite där bak, som svärmor ska fixa...
    Och alla ni som inte beställt än: Lycka till och hoppas ni oxå får er drömklänning!!

• Aniara4
    himeko81 skrev 2011-01-23 01:49:35 följande:
    hur fungerar de egentligen med "kinaklänning" min ultimata drömklänning som t-om fick mig tårögd framför datorn finns men hur fungerar det med storlekar och vad händer om den är för liten? det är som alltid med sådana där storleksscheman att de inte är specifikt för märket.
    Man kan ju måttbeställa! Det gäller bara att ha någon som hjälper en att ta måtten precis rätt.
  • Sassabrassa

Hej, slänger mig in i diskussionen.
    Trodde att jag hade hittat Klänningen, men sen började jag vela. Den blir väldigt väldigt dyr. 7000 för klänning och underkjol. Så nu funderar jag på om jag skulle våga beställa från nätet istället. Har en hel del bilder på klänningar som jag gillar.
    Har ni något tips på vilket ställe som är bäst att beställa ifrån?
    Här är några klänningar som jag har fastnat för. Tror ni de görs snyggt i Kina.
    Jag är 176 cm lång och mörkhårig. Vi gifter oss i en stor maffig kyrka så jag vill ha ett släp som fyller ut kyrkan lite. :)

1.

2. Bild från Tradera. Weddingdresses

3. Älskar det här släpet, men kan man dansa i den? :)  

4.

5.

• 363

Nu är min klänning ifrån Milanoo.com skickad, beräknad leverans den 4:e februari.:) Så spännande ska det bli att den kommer hem.:)

• Farmall

Sassabrassa: Ang. släpet så går det ha upphängning på den så man kan dansa ändå.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden