• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sassabrassa
    misscat81 skrev 2011-01-25 11:34:37 följande:

Hej!  Ville bara visa min kinaklänning som jag köpt via en tjej på Tradera! Det är en kopia på Maggie Sotteros SaBelle, och jag är såå nöjd! Den är i färgen champagne vilket jag tyckte blev perfekt. Jag hade först tänkt ta ivory, men alla bilder jag såg på ivoryfärgade klänningar så tyckte jag att de såg rätt vita ut, ville ha lite mer brytning i min. Jag betalade 1700:- klänningen och det tog ca 4 veckor att få hem den. Jag fick dessutom en rejäl underkjol med tre ringar för 400:- av samma säljare.
    Klänningen sitter mycket stadigt och bra, jag var lite orolig för den är inte måttsydd och jag har rätt stor kupstorlek, så det brukar bli tajt över bysten, men det funkade bra tack vare snörningen!

Här är lite bilder, tagna med min mobilkamera, så kvaliteten är tyvärr rätt taskig. Vi glömde visst ta en helkroppsbild framifrån, men jag tycker ändå att den är som allra vackrast bakifrån!

Jättefin. :)
  • Marylin
    Farmall skrev 2011-01-24 18:10:27 följande:
    Kul att du hittat ditt ställe. Jag tyckte bara det var så konstigt eftersom jag hörde med dem med min klänning och den skulle kosta 4500:- dem har väl ändrat då, eller förresten det kan ju vara så om man har en bild och vill ha klänningen precis som bilden.

Fick svar om en slöja som jag begärt prisuppgift på, men tyckte milly var högt i pris på den.
    Ja det var ju konstigt? hmmm... Ja jag får väl kolla upp igen innan jag beställer något, men dom skrev att bara frakt tillkommer + priset på 2100:-.
  • IdaPierre

åh när ja ser alla fina klänningar ni lägger ut här i träden så ångrar ja mej nästan om min...min känns så enkel...den ja valt älskar ja jue men tänk om ja valt en föör enkel klänning...hmm...hihi ne det återstår att se när den kommer hem...

• IdaPierre

Hej!  Ville bara visa min kinaklänning som jag köpt via en tjej på Tradera! Det är en kopia på Maggie Sotteros SaBelle, och jag är såå nöjd! Den är i färgen champagne vilket jag tyckte blev perfekt. Jag hade först tänkt ta ivory, men alla bilder jag såg på ivoryfärgade klänningar så tyckte jag att de såg rätt vita ut, ville ha lite mer brytning i min. Jag betalade 1700:- klänningen och det tog ca 4 veckor att få hem den. Jag fick dessutom en rejäl underkjol med tre ringar för 400:- av samma säljare.
    Klänningen sitter mycket stadigt och bra, jag var lite orolig för den är inte måttsydd och jag har rätt stor kupstorlek, så det brukar bli tajt över bysten, men det funkade bra tack vare snörningen!

Här är lite bilder, tagna med min mobilkamera, så kvaliteten är tyvärr rätt taskig. Vi glömde visst ta en helkroppsbild framifrån, men jag tycker ändå att den är som allra vackrast bakifrån!

Åh den va ju super fin!!!!
  • 1700tal
    20110820 skrev 2011-01-24 23:16:41 följande:
    Nu har jag läst igenom HELA tråden *pust*

1700-tal: Tack för dina otroligt informerarande och inspirerande inlägg! Speciellt tack för dina inlägg om tyger, jag har länge funderat över det där med taft vs. bridalsatin och du redde ut det mesta för mig!

Jag har hittat "min" klänning! Frågan jag har nu är vilket material den kan tänkas ha, taft eller bridalsatin?

Blev lite fundersam när du skrev så där om paljetterna och pärlorna, 1700-tal, här ser det onekligen ut att sitta en del sådant vid armhålorna. Jag har också ganska ömtålig hud, speciellt på insidan av armarna...
    Wow, det var duktigt! Över 500 inlägg ju!! Jag har visserligen oxå läst hela men under en lååång tid..

Och varsågod...

Men kanske har den där modellen mest paljetter och pärlor över bysten och inte under armarna?? Och om den har lite paljetter under armarna kan du kanske sprätta bort de vassaste?
  • 1700tal
    Mariabridetobe skrev 2011-01-25 09:56:09 följande:
    Till er som var intresserade av smyckerna : Här kommer en bild på min tiara Glad  Den var rolig att göra...

Oj, vad fin!! Vilket pilljobb det ser ut att vara! Hur gjorde du den, klistade du fast pärlorna?
  • 1700tal

ÅÅÅhhh, vad fin!! Den gillade jag skarpt, underbar! Rosorna "på rad" var jättefina...
  • Aniara4

Tips!
    Om man svarar på eller kommenterar ett inlägg med bild i, så kan man enkelt radera bilden ur sitt eget inlägg, så behöver inte bilderna återkomma så väldigt många gånger!

• Darling Daisy
    Aniara4 skrev 2011-01-25 18:00:29 följande:
    Tips!
    Om man svarar på eller kommenterar ett inlägg med bild i, så kan man enkelt radera bilden ur sitt eget inlägg, så behöver inte bilderna återkomma så väldigt många gånger!
    Hehe, bra tips! Jag blev nästan lite yr i huvudet när jag råkade skrolla lite för fort ner nu, det var liksom samma klänning hela tiden

Vilket ju i o för sig inte gjorde nåt Det är en jättefin klänning, misscat81!! Roligt med champagnefärgen också, tycker den var jättevacker!!
    EhjärtarF skrev 2011-01-25 11:13:02 följande:
    apropå Weddingdresses  ... jag är själv rätt stor o håller på förfullt med viktnedgång. 
    Mailade honom o fråga hur jag skulle göra, för klänning ville jag ju bara ha! =)
    Han sa att jag skulle köpa klänningen o sen senare när jag är redo så kan jag skicka mina mått, alltså senast 4-5 innan bröllopet.
    Vilket var en super idé!! 
    Kanon att du kollat m Weddingdresses!  Men när skulle du skicka in dina mått? 4-5 vadå  innan bröllopet?
  • Sassabrassa

Färg?
    Blir helt förvirrad av det här med färger på klänningen. Vill inte ha helvit men vill inte att den ska se beige ut . Funderar på Ivory... är det någonstans emellan vit och champagne det?
    Någon som har erfarenhet av att beställa killens kläder från Kina också?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden