• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Jag vet fortfarande inte om jag vågar beställa klänning från Milly.... det är en enkel modell så det borde ju inte vara några problem egentligen.

Något jag måste bestämma innan är hur ryggen ska se ut... kanske ni kan hjälpa och råda mig lite.
    (bilden är photoshoppad, därför den ser lite lattjo ut)

• Ocean Bride

KAnske ett "likadant V" i ryggen? Alltså så som urringningen fram ser ut..
    Det tycker jag kan vara mkt vackert, inte för djup dock så att det ser naket ut, utan mer så att det blir en fin balans..

• Just Me
    1700tal skrev 2011-01-26 13:50:50 följande:
    Min första klänning var specialdesignad och en testklänning gjordes först. Den tog lite mer än 3 månader.

Min alternativklänning (som jag just har beställt) baseras av en av deras egna modeller och då går det fortare (ingen testklänning trots en massa ändringar och önskningar). Räknar med att det tar ca 1 mån. Jag har mailat dem och frågat exakt leveranstid men inte fått svar än.
    Tack för svaret! Vart beställde du ifrån ? Vilken "butik" eller hur man nu ska säga...

Jag undrar eftersom vi planerar att gifta oss t hösten, men till våren kommer våran baby! Ingen bra idé att mäta sig nu med andra ord
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-01-26 14:01:03 följande:
    KAnske ett "likadant V" i ryggen? Alltså så som urringningen fram ser ut..
    Det tycker jag kan vara mkt vackert, inte för djup dock så att det ser naket ut, utan mer så att det blir en fin balans..
    Precis det jag funderat på!
    Finast är nog att ha dragkedja, kanske med klädda knappar längs med. Mer praktiskt vore det ju med snörning, men hur man löser det med ett V bak vet jag inte...
  • Ocean Bride

Bara förklara att du vill ha ett V baktill och kanske dragkedja i sidan?
    Visst är det praktiskt med snörning, men jag vet inte om det blir så bra i kombination till V:et?!
    Har inte sett en V ringning med snörning..

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-01-26 14:51:39 följande:
    Bara förklara att du vill ha ett V baktill och kanske dragkedja i sidan?
    Visst är det praktiskt med snörning, men jag vet inte om det blir så bra i kombination till V:et?!
    Har inte sett en V ringning med snörning..
    Njä, det blir ju ingen riktig v-ringning då. 
    Jag får nog köra på dragkedja och så får jag väl göra finjusteringar hos någon sömmerska i sådana fall.
  • Ocean Bride

Sedan brukar iaf Milly göra provklänningar och då kan man ju ändra tills man är nöjd.. Det är ju bra för då grejar dem på provklänningen innan de börjar på den riktiga... Skrattande

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-01-26 15:50:37 följande:

Sedan brukar iaf Milly göra provklänningar och då kan man ju ändra tills man är nöjd.. Det är ju bra för då grejar dem på provklänningen innan de börjar på den riktiga... Skrattande

Ja, det är därför jag väljer Milly över huvud taget!
    Landy ska ju också vara bra men några bilder eller provklänningar fixar det inte - om jag absolut ville kunde de skicka en bild innan de skickade själva klänningen!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-26 13:53:57 följande:
    Jag vet fortfarande inte om jag vågar beställa klänning från Milly.... det är en enkel modell så det borde ju inte vara några problem egentligen.

Något jag måste bestämma innan är hur ryggen ska se ut... kanske ni kan hjälpa och råda mig lite.
    (bilden är photoshoppad, därför den ser lite lattjo ut)

Håller med, djupt V och knädda knappar skulle vara kanonsnyggt! Jättefin modell.. Chiffong ger så snyggt "svep" tycker jag.  Den där tror jag Milly fixar lätt som en plätt, inte så mkt som kan gå helfel. Du behöver nog inte oroa dig alls - beställ nu!
    Just Me skrev 2011-01-26 14:07:36 följande:
    Tack för svaret! Vart beställde du ifrån ? Vilken "butik" eller hur man nu ska säga...

Jag undrar eftersom vi planerar att gifta oss t hösten, men till våren kommer våran baby! Ingen bra idé att mäta sig nu med andra ord
    "Butiken" var MIlly Bridal.

Men ang. bebben - de flesta kinafabriker gör "rush order". Det kostar några extra hundralappar mot att de intensivsyr klänningen. Då kan du ju mäta och beställa ganska sent...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-01-26 16:32:06 följande:
    Håller med, djupt V och knädda knappar skulle vara kanonsnyggt! Jättefin modell.. Chiffong ger så snyggt "svep" tycker jag.  Den där tror jag Milly fixar lätt som en plätt, inte så mkt som kan gå helfel. Du behöver nog inte oroa dig alls - beställ nu!
    Och så kamouflerar chiffong lite så man slipper visa upp sina mindre fina delar.
    Ja, det borde verkligen inte vara några problem, det är ju en så enkel klänning. Jag har fått offerten från dem, men hur gör man sen med betalning och måtten? Ja, dedär jäkla måtten.... kan vem som helst ta dem?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden