• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-01-27 13:06:11 följande:
    Du får tydliga beskrivningar på måtten som ska tas när du klickar på "order now" och sedan väljer custom size på deras beställning. Jag gick in på den sidan som de hänvisar till och tog måtten innan jag visste om detta. Man kan välja att lägga till måtten senare också i sin beställning om man inte har de klara innan.

Nu har jag just gjort min beställning hos Milly. Jag har beställt både brudklänning och näbbklänning. Är just nu både upprymd och nervös, tänk om man mätt helt galet! Flört 
    Jag är nog världens mest fega människa, men när tryckt på "click to order now" på offerten så står det bara längst ner "confirm order". Dvs, jag verkar ju inte kunna välja storlek eller skriva in måtten ens. Eller gör man det i steget efter?
  • Sassabrassa
    Mia4 skrev 2011-01-27 13:06:11 följande:
    Du får tydliga beskrivningar på måtten som ska tas när du klickar på "order now" och sedan väljer custom size på deras beställning. Jag gick in på den sidan som de hänvisar till och tog måtten innan jag visste om detta. Man kan välja att lägga till måtten senare också i sin beställning om man inte har de klara innan.

Nu har jag just gjort min beställning hos Milly. Jag har beställt både brudklänning och näbbklänning. Är just nu både upprymd och nervös, tänk om man mätt helt galet! Flört 
    Kunde inte beställa min m2b:s kläder från Milly så jag får hoppas på Anders på Luxury-dresses.
  • XenaK
    Sassabrassa skrev 2011-01-27 15:42:58 följande:
    Kunde inte beställa min m2b:s kläder från Milly så jag får hoppas på Anders på Luxury-dresses.
    Kolla på kostym här med: www.suitopia.se/sv/

Finns nog någon tråd om dem här på BT med tror jag...
    3 September 2011
  • SofieochJamie

Jag beställde min klänning från Millys vid denna tiden förra året och fick den i början på maj fast att de sa att det skulle ta 1 månad. Så var ute i god tid!! Sen vill jag också tipsa om att när ni får den sista bilden för godkännade innan de skickar den med posten, kolla noga in varenda detalj! Jag missade att de glömt sy på spets som skulle vara på kjolen, det var bara spets på livet. Så när klänningen kom blev jag ganska ledsen. De skickade mer spets till mig med att få en sömmerska att sy på det kostade 2000kr! Milly kompenserade mig lite, men absolut inte allt. De glömde även göra en bustle som jag beställt, detta kunde inte sömmerskan så jag fick kompromissa med en egen uppfinning med en stark tråd och knapp i ena änden :)

Men efter allt detta, så är jag så himla nöjd med min klänning, kunde inte passat bättre, kunde inte varit mer välsydd. Tung och lyxig  i tyget och alla måtten var perfekta!

• Lyckliga Tettan

Tack Mia4, tack vare ditt inlägg om att du beställt på Milly fattade jag att det gick att beställa trots att sidan låg nere när man fått mailet om beställning.
    Nu är min beställning på klänningen iväg skickad, hurra..
    Håller alla tummarna för dig Mia4 och alla andra och så mig med..

• Mia4
    Skumboll skrev 2011-01-27 15:30:40 följande:
    Jag är nog världens mest fega människa, men när tryckt på "click to order now" på offerten så står det bara längst ner "confirm order". Dvs, jag verkar ju inte kunna välja storlek eller skriva in måtten ens. Eller gör man det i steget efter?
    Helt rätt uppfattat, precis steget efter confirm order. Det kommer upp en länk där du ska klicka och ange dina mått. I den länken finns även beskrivning på måtten som ska tas. Jag mailade och frågade dem på Milly, för jag vågade inte heller! Glad Av vad jag förstod när jag beställde (klickat på confirm order) kunde man, om man ångrade sig, kunna ta bort ordern.
  • Mia4
    Lyckliga Tettan skrev 2011-01-27 16:56:54 följande:
    Tack Mia4, tack vare ditt inlägg om att du beställt på Milly fattade jag att det gick att beställa trots att sidan låg nere när man fått mailet om beställning.
    Nu är min beställning på klänningen iväg skickad, hurra..
    Håller alla tummarna för dig Mia4 och alla andra och så mig med..
    Vad snällt av dig att skriva så, tack! Blir glad att man kan hjälpa någon i djungeln. Solig Hoppas nu att din klänning blir som du vill ha den! 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden