• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Marylin

Denna blev det förresten :) Men utan släp, lite mer urringat fram och snörning i ryggen. vi ska gifta oss i en gammal medeltidskyrka, jag älskar den stilen!
    Sen är jag ju lite rundare än modellen, men hoppas på att den kommer sitta bra ändå.
  • Sassabrassa
    Marylin skrev 2011-01-29 07:08:32 följande:
    Det var mitt office word program som inte funkade *s* det gick inte fylla i något så jag fick lite panik, men fick ladda ner ett nytt så nu ska det funka. Jag tror man fyller i och sen skickar hela dokumentet till honom på mejl, om jag nu fattar rätt,ha ha.
    Det verkade lite knepigt att mäta, hoppas vi gör rätt *s* Sambon ska hjälpa mej i morgon :)
    Vi ska också försöka hjälpas åt och mäta idag. :)
  • EhjärtarF

sassabrassa: Den klänningen ska jag ha! Skrattande vårat bröllop går i svart o vitt så för mig blir det perfekt! El har redan beställt den, jag la ett bud på den, för jag tryckte på fel knapp. Så på fredag är den min på riktigt =)
    Jag kunde beställa den nu o sen när jag kände att det var dags kunde jag lämna in mina mått.
    Ska även ha löstagbara axelband på, ifall jag inte känner mig bekväm utan 

3 september 2011
  • Preggie

Är den engelska (co.uk) milly bridal-sidan samma som .com som tidigare fungerade? Jag funderar också på att beställa en andra klänning... Någon som vet vad det kan kosta att be en sömmerska tighta till den lite veckorna innan bröllopet?

• Preggie

Någon som vill agera smakråd? Jag har 2 klänningar i mitt galleri som jag velar mellan. Den ena heter "spetsrygg" och den andra " band". Vilken tycker ni är finast? Vilken tror ni har minst risk att misslyckas när man beställer från Kina?

• Farmall

Jag röstar på spetsrygg, men det är ju du som ska ha den på dig och du som ska tycka att den är den finaste som finns, glöm inte det bara. Andra här i tråden säger ju att de är bra på spets i Kina.

• Preggie
    Farmall skrev 2011-01-29 20:36:57 följande:
    Jag röstar på spetsrygg, men det är ju du som ska ha den på dig och du som ska tycka att den är den finaste som finns, glöm inte det bara. Andra här i tråden säger ju att de är bra på spets i Kina.
    Tack! Den gillar mannen bäst också plus att jag hittade en likadan idag på milanoo.com för en ynka tusenlapp! Sen återstår bara att välja vit, ivory eller champagne
  • Skumboll

Okej nu har jag bestämt mig, det blir med chiffongkjolen. Men vad har Milly för färger att välja bland? Någon som har en färgkarta eller så att lägga in?

• Aylas

Nu är det dax för mig att ockås lägga beställning hos Milly, satsar också på cymberline (tack Skumboll ) fast en annan modell. Älskar ryggen på den, men skulle vilja ha korsettrygg. Tror att jag kommer att tappa några kilo i vår - vare sig jag vill det eller inte och vill ha en klänning som sitter där den ska Så vad tror ni - skulle det funka eller kan det bli heltossigt?

• Aylas
    Skumboll skrev 2011-01-29 23:44:49 följande:
    Okej nu har jag bestämt mig, det blir med chiffongkjolen. Men vad har Milly för färger att välja bland? Någon som har en färgkarta eller så att lägga in?
    Grattis - stort beslut
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden