• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jkbr

nI som bestält från milly bridal ,hur lång tid har det tagit?

• annaochmias

Har letat bakåt i tråden men hittar ingen info, så jag frågar:

Vad har hänt med Milly? Provade att gå in på www.millybridal.com men blev skickad direkt till en annan klänningssida istället.

• Darling Daisy
    Vad har hänt med Milly? Provade att gå in på www.millybridal.com men blev skickad direkt till en annan klänningssida istället.
    Deras sida har legat nere några veckor (är det väl nu?). Det var någon som hackade sidan och de har inte fått upp den igen. Dock finns det flera här som har och har haft mailkontakt med Milly efter det att sidan lade av. Det verkar som om det är business as usual även om sidan är nere.
  • Skumboll

Mail svarar de på ändå, fast nu får man nog tänka på att det är det kinesiska nyåret och att det mesta ligger nere under någon vecka (eller om det var två).

• annaochmias

Ah, ok tack, då vet jag. :)

• Mariabridetobe

Millybridal har haft problem med sin sida men har bytt adress: (tror att den är så här nu:  www.millybridal.uk.cn

jkbr skrev 2011-01-30 21:19:30 följande:
    nI som bestält från milly bridal ,hur lång tid har det tagit?
    Jag special beställde min klänning därifrån i november och fick den efter 26 dagar. men har hört vissa som fått vänta flera månader. de firar kinesiskt nyår nu någon gång och då får man nog räkna med mer tid. Jag är jätte näjd med dem, kläningen är precis som jag ville =)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-30 16:56:11 följande:
    Just det, måttet axel till axel, visst mäter man det baktill över nacken?
    Japp, det stämmer!
  • Darling Daisy
    Mariabridetobe skrev 2011-01-31 15:02:59 följande:
    Kollade upp adressen.... den är:   www.millybridal.co.uk
    Är detta Millys nya adress, alltså? Inte alls lika många klänningar som på gamla sidan...
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-01-31 19:54:04 följande:
    Är detta Millys nya adress, alltså? Inte alls lika många klänningar som på gamla sidan...
    Kan jag ju inte tänka mig, att det är den nya hemsidan alltså. Den sidan verkar ju funnits länge men ebart riktat sig till kunder i england. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden