Skumboll skrev 2011-02-03 09:34:51 följande:
Då är det säkert därför det är olika färger och nummer.
Det är ju sant, att det är genomskinligt. Själva kjolen kommer ju vara i flera lager men har förstått att de använder elastic satin under. Fick färgkarta på det också men det var verkligen inte lätt att se vilken som är vit/ivory/light champange (om man nu jämför med chiffongkartan).
Vad tror du om spetsen förresten? Även om den är fin, ska man ha någon med ett mindre mönster på? Visst borde väl Milly har flera alternativ?
Hm, skumt. Den där karten stämmer inte heller med den jag har. Min ser ut så här (har alltså fotat den själv, jag har hela kartan hemma) och där är de i nummerordning. Färgerna syntes ju jättedåligt på deras foto som de skickade till dig.. Men det här är ju på satinet förstås..

Ang spetsen, ska du ha en annan nyans på satinet under? Iså fall blir det nog snyggt med en stormönstad spets för effektens skull. Men du kan ju alltid be dem om bilder på fler spetsar. Det gjorde jag med min slöja, bad dem skicka fler exempel och det gjorde de direkt. Nu måste du väl vänta dock till den 9 feb så du har ju lite tid att fundera.
Men den där spetsen är så svår att veta HUR stor respektive blomma/ros i mönster är i cm. Kan ju va allt från 2-10 cm och det blir ju en himla skillnad..
Jättesvårt med spets, det kan gå åt båda hållen - billigt och tacky eller se dyrt och exklusivt ut. Ett generellt tips för att ge alla spetsar en exklusivare touch är att göra dem lite mörkare, gärna åt champangehållet. Jag syr mkt spetsar på mina historiska kläder men då är det bara äldre/antika spetsar och de har alltid en lite "gulnad" ton och associeras med hög kvalité och lyx (vilket alla spetsar var förr). Det var därför jag blev så förskräckt när jag såg den vita, glansiga spets som var på min klänning, den som sprättades bort omedelbums.
Sassabrassa skrev 2011-02-03 10:25:32 följande:
Sitter också och funderar på spets. Svårt. Fick den här bilden från Weddingdresses.

Men jag är mer inne på den här stilen... kanske.

Vad tycker ni experter här inne?
Men har du inte fått hem klänningen än? Har de möjlighet att ändra spetsen på weddingdresses?
Bild nr 2 är lik den som var på min klänning (här är provet de skickade):

Den rev söner mina insidan på mina armar, fruktansvärt! Men å andra sidan har flera sagt att det inte kändes alls. Men din första bild ser ut att ha ännu mer pärlor. Så det är nog en smaksak. Gillar du inte de färgade markerade pärlorna på den första bilden eller vad är det du själv tvekar över?