1700tal skrev 2011-02-01 21:42:06 följande:
Que? Fattar inte hur du menar...

Menar du att du försökte chatta med dem och fick ett konstigt svar? Eller att du fick smilys till svar?
Aylas skrev 2011-02-01 19:33:30 följande:
Håller på att skriva mailet till Milly men stötte på ett problem; vad heter spets på engelska?
Trodde att det var lace men det verkar snarare vara hål i tyget än den knypplade varianten. jag vill ju inte ha fel 
Som de andra redan sagt så heter det lace.

Men alla varianter är ju fortfarande spets/lace, den skira genomskinliga sorter, den knypplade sorten, den handvirkade sorten, den handbroderade sorten... Alla heter lace på engelska oxå.

Leta upp bilder på den spets du vill ha och skicka till milly istället för att försöka beskriva det med ord för dem. De är jätteduktiga på att göra individuell spets efter bilder. De har ett enormt utbud från sina leverantörer, spetsen anpassat sedan till din klänning - sys om, sys till och kompletteras med vid behov med pärlor, paljetter och annat (och det vet ni alla vad jag tycker om det bling-blinget!

)Men oj, vilken spektakulär klänning! Wow! Är det shiffong eller tunn tyll som ytterlager, vet du det? Gillar verkligen färgen, ska du ha den färgen som på bilden? Är det puderrosa eller nån champagnenyans?

Darling Daisy skrev 2011-02-01 20:57:37 följande:
Okej, nu har jag surfat lite på
dhgate.com och kollat brudklänningarna. Det finns ju hur mycket som helst!
Och är väldigt billiga klänningar... Undrar om det verkligen är okej kvalitet?
Ja, visst fanns det massor! Kvalitén kan man ju aldrig så noga veta innan men tror många kinatillverkare ligger ganska lika. Men med de priserna har man ju råd att gå på en nit...Tssss, kära nån då vilket fint omnämnande... *rodnar lite*

De fick en bild och inte massa annat. De (och du

) är proffsen jag ska bara försöka passa i klänningen sen.

Inga paljetter eller pälor på bilden och jag hoppas innerligt att jag slipper det på slutresultatet