• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Helena Mikael
    IdaPierre skrev 2011-02-02 10:13:36 följande:
    ja de är ju bättre att den är förstor än förliten...

jag mejlade till landybridal igår och fick svar idag. De skrev att de inte kunde skicka bilder just nu för att dom har stängt. Att de öppnar den 9 februari igen. Då skulle dom skicka bilder till mej. Åh ja börjar bli ivrig nu...fasen ja vill att de ska skicka den till mej :) Dom är så trevliga och man får svar väldigt fort :) så det känns skönt...
    Åh va spännande! :)
    Då håller jag tummarna för att första bilderna känns bra! :)

Ja jag tycker också det känns jättebra. Trodde man skulle få vänta jättelänge på svar med tanke på tidsskillnaden + att det måste vara många som beställer.
  • 1700tal
    Evig lycka skrev 2011-02-02 00:14:03 följande:
    Tack igen 1700tal för ditt snabba och utförliga svar! Glad
    Nadas problemas!
    TheD skrev 2011-02-02 00:30:51 följande:
    Det jag fick till svar var: Hi... hello.... smileys... inget, ja vi kan fixa det på klänning eller. om du kollar på den sidan bla bla bla...
    Men vad konstigt.. Då verkar de inte va nåt att ha, så oproffsigt.
    Wintercandles skrev 2011-02-02 10:20:37 följande:
    Jag tror det är chiffong. Mailade med Bella på Milly bridal om en liknande klänning och då hade de valt chiffong. Men nu är hon på semester, så jag vänta lite.

Tänkte ha den precis som bilden. Grunden i light champagne och brodyren i ljust puder rosa. Klart att lite nervös är jag allt att den ska komma hem i allt för skrikrosa.
    Det blir säkert jättebra. Hur beskrev du att du ville ha puderrosa? Skrev du powder pink eller valde du på en färgkarta? Skulle oxå vilja ha en sån nyans, tycker ofta det är mkt snyggare än de beiga nyanser. Ska bli intressant att höra hur den rosa nyansen blir sen, du måste ta kort och visa den sen när den kommer!
  • Aylas
    Skrattande1700tal skrev 2011-02-01 21:42:06 följande:
    Que? Fattar inte hur du menar... Obestämd Menar du att du försökte chatta med dem och fick ett konstigt svar? Eller att du fick smilys till svar?
    Aylas skrev 2011-02-01 19:33:30 följande:

Håller på att skriva mailet till Milly men stötte på ett problem; vad heter spets på engelska?

Trodde att det var lace men det verkar snarare vara hål i tyget än den knypplade varianten. jag vill ju inte ha fel

Som de andra redan sagt så heter det lace. Men alla varianter är ju fortfarande spets/lace, den skira genomskinliga sorter, den knypplade sorten, den handvirkade sorten, den handbroderade sorten... Alla heter lace på engelska oxå. Leta upp bilder på den spets du vill ha och skicka till milly istället för att försöka beskriva det med ord för dem. De är jätteduktiga på att göra individuell spets efter bilder. De har ett enormt utbud från sina leverantörer, spetsen anpassat sedan till din klänning - sys om, sys till och kompletteras med vid behov med pärlor, paljetter och annat (och det vet ni alla vad jag tycker om det bling-blinget! )Men oj, vilken spektakulär klänning! Wow! Är det shiffong eller tunn tyll som ytterlager, vet du det? Gillar verkligen färgen, ska du ha den färgen som på bilden? Är det puderrosa eller nån champagnenyans?
    Darling Daisy skrev 2011-02-01 20:57:37 följande:
    Okej, nu har jag surfat lite på dhgate.com och kollat brudklänningarna. Det finns ju hur mycket som helst!
    Och är väldigt billiga klänningar... Undrar om det verkligen är okej kvalitet?

Ja, visst fanns det massor! Kvalitén kan man ju aldrig så noga veta innan men tror många kinatillverkare ligger ganska lika. Men med de priserna har man ju råd att gå på en nit...Tssss, kära nån då vilket fint omnämnande... *rodnar lite*
    De fick en bild och inte massa annat. De (och du ) är proffsen jag ska bara försöka passa i klänningen sen. Skrattande Inga paljetter eller pälor på bilden och jag hoppas innerligt att jag slipper det på slutresultatet
  • Skumboll

Idag fick jag ett antal färgkartor från Milly (ska ju ha chiffong i klänningen), men jag har ju inte den blekaste vilken som är vit/ivory/champange. Och ett foto kan ju luras rätt rejält.... vad tror ni?

Och så fick jag bilder på olika spetsar (haha, eller vad heter det i plural?). En del hemskt fula, men denna tyckte jag var riktigt fin. Eller tycker ni den är för "gles" för min klänning?

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-02 16:57:39 följande:

Och så fick jag bilder på olika spetsar (haha, eller vad heter det i plural?). En del hemskt fula, men denna tyckte jag var riktigt fin. Eller tycker ni den är för "gles" för min klänning?

Jag tycker den är fin, men kanske skulle du ha en med mindre detaljer på? Alltså inte färre detaljer utan att de är mindre storlek!!!
    Tänker att eftersom det bara är spets upptill (eller?!) så är det kanske finare om detaljerna är lite mindre storlek på? Herre vad svårt det blev att försöka förklara detta med ord!! hahahahah
    Men nu vet jag i och för sig inte hur stora blommorna är i förhållande till  något annat.. De kanske är mindre och nättare än vad jag föreställer mig..?!
    Förlåt, känner att detta nog kanske var mer luddigt än bra, men kanske du förstår vad jag menar?! Spetsen är i alla fall superfin!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-02 19:14:29 följande:
    Jag tycker den är fin, men kanske skulle du ha en med mindre detaljer på? Alltså inte färre detaljer utan att de är mindre storlek!!!
    Tänker att eftersom det bara är spets upptill (eller?!) så är det kanske finare om detaljerna är lite mindre storlek på? Herre vad svårt det blev att försöka förklara detta med ord!! hahahahah
    Men nu vet jag i och för sig inte hur stora blommorna är i förhållande till  något annat.. De kanske är mindre och nättare än vad jag föreställer mig..?!
    Förlåt, känner att detta nog kanske var mer luddigt än bra, men kanske du förstår vad jag menar?! Spetsen är i alla fall superfin!
    Haha, jag förstår vad du menar!
    Du har helt rätt, det är bara spets upptill på klänningen och det är ju klart att man vill att mönstret ska synas. Ska försöka fråga - om de nu fattar vad jag menar. 
    De måste ju ha fler alternativ egentligen, för de andra såg ut såhär och det blir ju inte alls snyggt!

• Ocean Bride

Nä då tycker jag också att den första du visade var bättre! Men kolla med dem, de har garanterat fler att välja mellan =)
    Hoppas du kan formulera dig på engelska bättre än jag kunde på svenska.. hahaha tur du förstod vad jag menade!!! Knappt jag gjorde det själv.. Tungan ute

• Wintercandles
    1700tal skrev 2011-02-02 16:21:35 följande:
    Wintercandles skrev 2011-02-02 10:20:37 följande:
    Jag tror det är chiffong. Mailade med Bella på Milly bridal om en liknande klänning och då hade de valt chiffong. Men nu är hon på semester, så jag vänta lite.

Tänkte ha den precis som bilden. Grunden i light champagne och brodyren i ljust puder rosa. Klart att lite nervös är jag allt att den ska komma hem i allt för skrikrosa.
    Det blir säkert jättebra. Hur beskrev du att du ville ha puderrosa? Skrev du powder pink eller valde du på en färgkarta? Skulle oxå vilja ha en sån nyans, tycker ofta det är mkt snyggare än de beiga nyanser. Ska bli intressant att höra hur den rosa nyansen blir sen, du måste ta kort och visa den sen när den kommer!
    Pale pink skrev samt att jag ville ha det precis som på bilden. Kommer absolut visa kort på den sen :)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-02 16:57:39 följande:
    Idag fick jag ett antal färgkartor från Milly (ska ju ha chiffong i klänningen), men jag har ju inte den blekaste vilken som är vit/ivory/champange. Och ett foto kan ju luras rätt rejält.... vad tror ni?

Det där är ju jättelustigt, de där färgkartorna är inte alls samma som jag har, varken färgerna eller numren. Jag har större tygstycken av vit, ivory och light champange samt en större färgkarta för återförsäljare och de numren stämmer inte med dina. Obestämd Den fjärde färgen i den vänstra raden på bilden ovan tycker jag är för mörk och för gul för att vara light champagne. Om inte skärmen luras. Skulle gissa att de tre översta vänstra är light champange/vit/ivory (i den ordningen). Men jättesvårt att säga. Vad tror ni andra som har beställt styckprover från Milly?

Men hur kom det sig att du fick hela kartan istället för tygbitar på bara de färger du överväger?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden