1700tal skrev 2011-02-04 21:22:47 följande:
Är du rödhårig oxå?

Det är så fint tycker jag...
Jaa du, vad ska göra med alla klänningar... Sälja här på forumet.. Starta brudbutik kanske?

Sortimentet lär vara komplett innan jag är gift!
Om jag vore du skulle jag iaf inte vara rädd för att ta light champagne. Här är en hel klänning i light champagne från millys (taft):

Skumboll skrev 2011-02-04 13:16:28 följande:
Fast jag har fått svar från Bella trots att de har ledigt. Hon jobbar tydligen lite ändå men svaren kan dröja lite.
Hoppas jag får svar oxå då. Ställde lite frågor om de kunde göra upphängningshakar till mitt långa släp.
Tyvärr inte rödhårig, bara guldig!
Haha, ja starta brudbutik vore väl något! Du lär ju ha några om du beställer i den här takten.
Jag funderade på detta med satin/elastist satin, undra om man inte ska fråga om de kan sy i satin istället. Just för stadgans skull som du var inne på tidigare.
Hur mycket kan man ändra på klänningen när de håller på med testklänningen? Jag har skrivit att jag vill ha ett kort släp (sweep train) men funderar på om det inte ska vara längre än så.
Sedan måste jag få lite input - jag var inne på att göra även kjolen i spets istället för chiffong. Då pratade Bella om att spetsen inte är tillräckligt bred och man måste göra "princess seam" för att få vidden i kjolen. Vad tusan är det?
Men iaf, nu har jag tre alternativ;
1. Låta kjolen vara i chiffong
2. Byta ut chiffongen mot spets
3. Ett lager spets utanpå chiffongen
Allvarligt, jag tror jag blir galen på allt velande hit och dit! Hjälp mig!