Sassabrassa skrev 2011-02-03 13:54:18 följande:
Har inte tagit mina mått än. Ska göra det på måndag så det är därför det har dröjt. Precis... det är de markerade pärlorna jag inte är så förtjust i. De ser nästan svarta ut.
Din bild och spets är jättefin. kanske ska skicka dem den här bilden istället. :)
Annars kan du kanske be dem utesluta de mörka pärlorna? Vet inte alls hur tillmötesgående weddingdresses är med ändringar och att "härma" från bilder mn skickar... Hoppas det löser sig...
Ocean Bride skrev 2011-02-03 13:58:02 följande:
1700-tal.. Ang din spets.... Gick det att ta bort bara pärlorna och ha spetsen kvar?! Funderar på om jag ska beställa min klänning med pärlor nämligen,... Men vill ju kunna ta bort bara pärlorna om de inte ser bra ut eller inte känns bra...
Njaa, tror inte det. Nu sprättade jag ju liksom alla handsydda stygn från höger till vänster så att säga, det var effektivast så. Tror samma stygn höll ihop alltihop men inte helt säker... När jag sprättade bara RASADE paljetter och pärlor så det rasslade omkring mig i timmar! Helt galet, jag dammsög var tionde minut och det gjorde SÅ ont under fötterna. Var jag än stod och hur mkt jag än sopade bort pärlor kring fötterna så grävde de sig in i fotsulorna. Hemskt!

Vi hade pärlor överallt i hela huset i 2 veckor efteråt, haha!
Skumboll skrev 2011-02-03 16:38:39 följande:
Hm, märkligt alltså, du har ju bra många fler färger på dina kartor!
Om det inte är så att det är andra färger för just elastic satin.... oavsett så var ju bilderna de skickade till mig inte de bästa.
Jag vet inte men jag hade föredragit chiffong direkt under spetsen, jag tycker satinet blir så glansigt. Eller det kanske inte är någon bra idé?
Och så hade jag nog tänkt mig hela klänningen i samma färg, dvs spets/chiffong/elastic satin i en och samma nyans. Men det kommer inte bli helt kritvitt - tror jag. Billigt vill jag ju inte att det ska se ut!
Men de borde ju ha alla tyger i alla färger liksom. Tycker man ju... Hur kan de annars göra klänningar som har flera olika tyger i samma färg?
Sen måste jag säga att jag inte fattar varför de använder elastic satin överhuvudtaget. Vad är vitsen med det? Passform och stadighet blir ju alltid bättre med ett icke-elastiskt tyg. De vet säkert vad de gör, absolut, men fattar det ändå inte...
Ska du ta ivory eller light champagne då, vilket lutar det åt?