• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride

1700-tal.. Ang din spets.... Gick det att ta bort bara pärlorna och ha spetsen kvar?! Funderar på om jag ska beställa min klänning med pärlor nämligen,... Men vill ju kunna ta bort bara pärlorna om de inte ser bra ut eller inte känns bra...

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-03 13:21:19 följande:
    Hm, skumt. Den där karten stämmer inte heller med den jag har. Min ser ut så här (har alltså fotat den själv, jag har hela kartan hemma) och där är de i nummerordning. Färgerna syntes ju jättedåligt på deras foto som de skickade till dig..  Men det här är ju på satinet förstås..

Ang spetsen, ska du ha en annan nyans på satinet under? Iså fall blir det nog snyggt med en stormönstad spets för effektens skull. Men du kan ju alltid be dem om bilder på fler spetsar. Det gjorde jag med min slöja, bad dem skicka fler exempel och det gjorde de direkt. Nu måste du väl vänta dock till den 9 feb så du har ju lite tid att fundera.

Men den där spetsen är så svår att veta HUR stor respektive blomma/ros i mönster är i cm. Kan ju va allt från 2-10 cm och det blir ju en himla skillnad..

Jättesvårt med spets, det kan gå åt båda hållen - billigt och tacky eller se dyrt och exklusivt ut. Ett generellt tips för att ge alla spetsar en exklusivare touch är att göra dem lite mörkare, gärna åt champangehållet. Jag syr mkt spetsar på mina historiska kläder men då är det bara äldre/antika spetsar och de har alltid en lite "gulnad" ton och associeras med hög kvalité och lyx (vilket alla spetsar var förr). Det var därför jag blev så förskräckt när jag såg den vita, glansiga spets som var på min klänning, den som sprättades bort omedelbums.
    Hm, märkligt alltså, du har ju bra många fler färger på dina kartor!
    Om det inte är så att det är andra färger för just elastic satin.... oavsett så var ju bilderna de skickade till mig inte de bästa. 

Jag vet inte men jag hade föredragit chiffong direkt under spetsen, jag tycker satinet blir så glansigt. Eller det kanske inte är någon bra idé?

Och så hade jag nog tänkt mig hela klänningen i samma färg, dvs spets/chiffong/elastic satin i en och samma nyans. Men det kommer inte bli helt kritvitt - tror jag. Billigt vill jag ju inte att det ska se ut!
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-03 13:54:18 följande:
    Har inte tagit mina mått än. Ska göra det på måndag så det är därför det har dröjt. Precis... det är de markerade pärlorna jag inte är så förtjust i. De ser nästan svarta ut.
    Din bild och spets är jättefin. kanske ska skicka dem den här bilden istället. :)
    Annars kan du kanske be dem utesluta de mörka pärlorna? Vet inte alls hur tillmötesgående weddingdresses är med ändringar och att "härma" från bilder mn skickar... Hoppas det löser sig...
    Ocean Bride skrev 2011-02-03 13:58:02 följande:
    1700-tal.. Ang din spets.... Gick det att ta bort bara pärlorna och ha spetsen kvar?! Funderar på om jag ska beställa min klänning med pärlor nämligen,... Men vill ju kunna ta bort bara pärlorna om de inte ser bra ut eller inte känns bra...
    Njaa, tror inte det. Nu sprättade jag ju liksom alla handsydda stygn från höger till vänster så att säga, det var effektivast så. Tror samma stygn höll ihop alltihop men inte helt säker...  När jag sprättade bara RASADE paljetter och pärlor så det rasslade omkring mig i timmar! Helt galet, jag dammsög var tionde minut och det gjorde SÅ ont under fötterna. Var jag än stod och hur mkt jag än sopade bort pärlor kring fötterna så grävde de sig in i fotsulorna. Hemskt! Vi hade pärlor överallt i hela huset i 2 veckor efteråt, haha!
    Skumboll skrev 2011-02-03 16:38:39 följande:
    Hm, märkligt alltså, du har ju bra många fler färger på dina kartor!
    Om det inte är så att det är andra färger för just elastic satin.... oavsett så var ju bilderna de skickade till mig inte de bästa. 

Jag vet inte men jag hade föredragit chiffong direkt under spetsen, jag tycker satinet blir så glansigt. Eller det kanske inte är någon bra idé?

Och så hade jag nog tänkt mig hela klänningen i samma färg, dvs spets/chiffong/elastic satin i en och samma nyans. Men det kommer inte bli helt kritvitt - tror jag. Billigt vill jag ju inte att det ska se ut!
    Men de borde ju ha alla tyger i alla färger liksom. Tycker man ju... Hur kan de annars göra klänningar som har flera olika tyger i samma färg?

Sen måste jag säga att jag inte fattar varför de använder elastic satin överhuvudtaget. Vad är vitsen med det? Passform och stadighet blir ju alltid bättre med ett icke-elastiskt tyg. De vet säkert vad de gör, absolut, men fattar det ändå inte...

Ska du ta ivory eller light champagne då, vilket lutar det åt?
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-03 10:25:32 följande:

Sitter också och funderar på spets. Svårt. Fick den här bilden från Weddingdresses.

Men jag är mer inne på den här stilen... kanske.

Vad tycker ni experter här inne?

Vad kostar din klänning förresten? Den översta alltså.. Har du en bild på hela klänning som du kan visa oss i tråden?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-03 19:46:29 följande:
    Men de borde ju ha alla tyger i alla färger liksom. Tycker man ju... Hur kan de annars göra klänningar som har flera olika tyger i samma färg?

Sen måste jag säga att jag inte fattar varför de använder elastic satin överhuvudtaget. Vad är vitsen med det? Passform och stadighet blir ju alltid bättre med ett icke-elastiskt tyg. De vet säkert vad de gör, absolut, men fattar det ändå inte...

Ska du ta ivory eller light champagne då, vilket lutar det åt?
    Jag förstår inte heller, det är ju inte så att den behöver vara elastisk för att jag ska få på mig den. Återstår väl att se...

Hade helst velat ha champagne, men jag vill inte att det drar åt rosa så för att vara på säkra sidan blir det nog ivory ändå. Eller, jag vet inte. Får fundera lite.
  • Sörön10

Hej!

Har ni sett nån som har Badgley Mischka - "liknande" klänningar? Har blivit helt upp över öronen förälskad i en klänning som Jordin Sparks hade när hon vann American Idol och letar efter en liknande, sas!

Har klänningen i min blogg om nån vill spana! =) 

• TheD
    Sörön10 skrev 2011-02-03 23:19:58 följande:
    Hej!

Har ni sett nån som har Badgley Mischka - "liknande" klänningar? Har blivit helt upp över öronen förälskad i en klänning som Jordin Sparks hade när hon vann American Idol och letar efter en liknande, sas!

Har klänningen i min blogg om nån vill spana! =) 
    Pratar du om klänningen som tjejen har på sig, utan karl dvs i bilden? Sån klänning hade
    dreemeup.se på sin sida tidigare vet jag men nu vet jag inte.
  • Sörön10

Ja, det är alltså denna klänning! =) Den till höger är väl catwalk-versionen av den! 

Kollade på din länk, antar att du menar dressmeup? men hittade inget, varken under celebrity eller när jag sökte..

fortsätter min jakt och hoppas nån känner igen den! Tycker den är underbar och vill ha en i turkos på en konsert!

• TheD
    Sörön10 skrev 2011-02-03 23:33:03 följande:
    Ja, det är alltså denna klänning! =) Den till höger är väl catwalk-versionen av den! 

Kollade på din länk, antar att du menar dressmeup? men hittade inget, varken under celebrity eller när jag sökte..

fortsätter min jakt och hoppas nån känner igen den! Tycker den är underbar och vill ha en i turkos på en konsert!

Hahaha, nu förstår jag varför vi inte riktigt förstår varandra. Jag har kollat på brudklänningen..hrm läste inte  ordet BLOGG för att se bilder utan jag knata vidare till bildgalleri och fick inte riktigt ihop det...

Men nej, jag har ingen koll på DEN klänningen  :)
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-02-03 23:33:03 följande:

Men kinatillverkarna behöver ju inte ha den i sitt sortiment för att göra den. Bara att skicka bilder på den och be om färgprover på turkos. Den blir nog jättesnygg i turkos!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden