• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 22:29:36 följande:

Velar lite nu. Har bestämt klänning, men vet inte hur jag vill ha den.
    Klänningen ser ut så här.

Vill inte ha de svarta broderierna utan vitt istället. Eller kanske vitspets och stenar eller pärlor eller hur sjutton ska man tänka????

Mycket fin klänning! Glad Tack för att jag fick se den! 

Har du mailat Milly och frågat vad de tror om din idé? Tror att det blir snyggt med vit brodyr som du säger. Fördelen (som jag fattat det) med Milly är att de syr upp en provklänning som man ska godkänna. Där har du en möjlighet att se hur dina önskemål blir. Hur tänkte du använda stenarna/pärlorna? Ska de vara en del i broderierna eller framhäva vissa delar av brodyren?
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-01-28 22:21:20 följande:
    Vilka väljer du mellan? *nyfiken*
    Bara kjoldelen som skiljer.... 
    Nr ett föll jag för direkt, problemet är bara att jag inte är så smal som modellen. Och då tänkte jag att man skulle ha en kjol i chiffong istället så att det döljer lite. Men jag vet inte...

• Mia4
    Skumboll skrev 2011-01-28 22:49:57 följande:
    Bara kjoldelen som skiljer.... 
    Nr ett föll jag för direkt, problemet är bara att jag inte är så smal som modellen. Och då tänkte jag att man skulle ha en kjol i chiffong istället så att det döljer lite. Men jag vet inte...

Förstår vad du menar... Jag valde en drapering i midjan för att dölja mitt extra skinn som blivit kvar efter två graviditeter. Flört

Har du provat liknande modeller? Vad kände du dig bekväm i? 
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-01-28 22:58:10 följande:
    Förstår vad du menar... Jag valde en drapering i midjan för att dölja mitt extra skinn som blivit kvar efter två graviditeter. Flört

Har du provat liknande modeller? Vad kände du dig bekväm i? 
    Mmmm... dedär jäkla barnen....
    Chiffong har jag testat och det är ju fantastiskt. Tightare modeller har jag också provat utan problem, bara klänningen är stadig och håller in lite så känns det bra. Och hur osexigt det än är så ska jag dra på mig en kroppsstrumpa. 
    Drapering är ju himla fiffigt när man har mage... men inte i kombination med att man är typ två äpplen hög (det funkade inte på mig, såg ut som en stubbe).
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-01-28 23:02:52 följande:
    Mmmm... dedär jäkla barnen....
    Chiffong har jag testat och det är ju fantastiskt. Tightare modeller har jag också provat utan problem, bara klänningen är stadig och håller in lite så känns det bra. Och hur osexigt det än är så ska jag dra på mig en kroppsstrumpa. 
    Drapering är ju himla fiffigt när man har mage... men inte i kombination med att man är typ två äpplen hög (det funkade inte på mig, såg ut som en stubbe).
    Ta den modell som du kände dig finast i! Lita på magkänslan....
  • Sassabrassa
    Mia4 skrev 2011-01-28 22:41:59 följande:
    Mycket fin klänning! Glad Tack för att jag fick se den! 

Har du mailat Milly och frågat vad de tror om din idé? Tror att det blir snyggt med vit brodyr som du säger. Fördelen (som jag fattat det) med Milly är att de syr upp en provklänning som man ska godkänna. Där har du en möjlighet att se hur dina önskemål blir. Hur tänkte du använda stenarna/pärlorna? Ska de vara en del i broderierna eller framhäva vissa delar av brodyren?
    Nej jag har inte kollat med dem. Jag ska låta Luxury-dresses sy upp den... eller weddingdresses som de heter på Tradera.
    Vet inte hur jag vill använda stenarna/pärlorna. Vill liksom att klänningen ska gnistra lite. Lagom, inte för mycket.
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-01-28 23:09:27 följande:
    Ta den modell som du kände dig finast i! Lita på magkänslan....
    Hade nog tagit chiffong, men jag känner mig osäker på att spets och chiffong funkar tillsammans och att den blir tillräckligt fin som brudklänning!
  • Petra
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 22:29:36 följande:

Velar lite nu. Har bestämt klänning, men vet inte hur jag vill ha den.
    Klänningen ser ut så här.

Vill inte ha de svarta broderierna utan vitt istället. Eller kanske vitspets och stenar eller pärlor eller hur sjutton ska man tänka????

Det är en så jättefin klänning. Den är en stark kandidat för min del. Men då med vinrött broderi kanske... och en bolero då jag INTE vill visa mina överarmar.

Jag har dock inte alls samma kropp som modellen på bilden så jag är tveksam till hur den skulle sitta på mig. Jag ska ta mig iväg och prova ngn liknande klänning ngn stans innan jag bestämmer mig. Min stora dag är inte förrän i augusit så jag har inte så jättebrottom ännu...

Berätta gärna vad du bestämer dig för :)
  • Sassabrassa
    Petra skrev 2011-01-28 23:27:57 följande:
    Det är en så jättefin klänning. Den är en stark kandidat för min del. Men då med vinrött broderi kanske... och en bolero då jag INTE vill visa mina överarmar.

Jag har dock inte alls samma kropp som modellen på bilden så jag är tveksam till hur den skulle sitta på mig. Jag ska ta mig iväg och prova ngn liknande klänning ngn stans innan jag bestämmer mig. Min stora dag är inte förrän i augusit så jag har inte så jättebrottom ännu...

Berätta gärna vad du bestämer dig för :)
    Vi gifter oss 27 augusti så ingen jättestress än för mig heller, men är så nervös för klänningen så jag vill ah den klar fort. Har inte modellens kropp heller men har provat en liknande och den satt fantastiskt bra men kostade nästan 7000 :-
    Tror det får bli vita broderier och sen lite stenar i.
    Den blir säkert jättefin med vinrött broderi.
  • Marylin
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 15:39:31 följande:
    Har inte kommit så långt än. Ska läsa igenom dem ikväll tänkte jag. Men ja det såg lite klurigt ut.
    Som sagt ska titta ikväll och se om jag förstår något.
    Du kan väl hojta till här om du fattar så gör jag samma sak. :)
    Det var mitt office word program som inte funkade *s* det gick inte fylla i något så jag fick lite panik, men fick ladda ner ett nytt så nu ska det funka. Jag tror man fyller i och sen skickar hela dokumentet till honom på mejl, om jag nu fattar rätt,ha ha.
    Det verkade lite knepigt att mäta, hoppas vi gör rätt *s* Sambon ska hjälpa mej i morgon :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden