• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-26 16:39:05 följande:
    Och så kamouflerar chiffong lite så man slipper visa upp sina mindre fina delar.
    Ja, det borde verkligen inte vara några problem, det är ju en så enkel klänning. Jag har fått offerten från dem, men hur gör man sen med betalning och måtten? Ja, dedär jäkla måtten.... kan vem som helst ta dem?
    I min offert längst ner fanns en knapp/länk "pay now" eller buy now". Annars skickar du bara ett mail till och ber Bella skicka en "link for paying". Då slipper du göra betalkrånglet själv, allt är förberett av dem - summa, produktspecifikation osv. Du bara följer instruktionerna i länken och betalar med paypal-konto (om du har ett sånt) eller som vanligt med kreditkort via paypal. Väldigt smidigt.

Jag tog mina mått själv och det gick hur bra som helst, den sitter som ett smäck och kommer göra det även när jag gått ner mina 5 kilo (fast jag har snörning).

Om det är nåt mått du undrar över, säg till bara så kanske jag kan hjälpa till (inte att mäta förstås men du fattar... ).

• Ocean Bride

Jag kommer gå till en sömmerska för att ta måtten.. Annars kommer jag bli galen på mig själv om jag mätt fel.. Tungan ute Å sambon vågar inte mäta.. Han vågar inte ta det ansvaret.. hahahah söt!

• EhjärtarF

skumboll: ang måtten. Jag fann på böllopsklänningssida där det var en ritat kvinna o den visa exakt vart måtten skulle tas...... nu vet jag ju ej vad den sidan heter men en svensk iaf =)

Jag vill ju tappa i vikt så mycket som möjligt, o weddingdresses som jag beställer av vill att man lämnar sina mått senast 4-5 veckor innan, o det tycker jag inte alls är långt innan =)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-01-26 16:49:45 följande:
    I min offert längst ner fanns en knapp/länk "pay now" eller buy now". Annars skickar du bara ett mail till och ber Bella skicka en "link for paying". Då slipper du göra betalkrånglet själv, allt är förberett av dem - summa, produktspecifikation osv. Du bara följer instruktionerna i länken och betalar med paypal-konto (om du har ett sånt) eller som vanligt med kreditkort via paypal. Väldigt smidigt.

Jag tog mina mått själv och det gick hur bra som helst, den sitter som ett smäck och kommer göra det även när jag gått ner mina 5 kilo (fast jag har snörning).

Om det är nåt mått du undrar över, säg till bara så kanske jag kan hjälpa till (inte att mäta förstås men du fattar... ).

Perfekt!

Vad snällt av dig att hjälpa till! (förstod vad du menade... ). 
    Tänkte be min mor hjälpa mig att mäta. 
  • himeko81

jag tog steget idag och beställde efter att ha besökt en bröllopsbutik och de gav priset 14 500 på min drömklänning. Hon i affären prutade direkt men shit vårt bröllop går på 10k, då kan man inte ha en klänning som kostar detsamma. Pengar är inget problem men det är EN dag man ska ha den på sig liksom.

Jag beställde från Ubrides och den kostade $339 vilket när det drogs från mitt konto var 2253 kronor. Så jag sparade alltså 12 247 kronor :P
  • EhjärtarF

himeko81: underbar klänning!! o vilket klipp!! ....känns superlyxigt med orginalmäken .... man mår sååå mycket bättre med ett klipp likt ditt

• Sassabrassa
    EhjärtarF skrev 2011-01-26 17:54:59 följande:
    skumboll: ang måtten. Jag fann på böllopsklänningssida där det var en ritat kvinna o den visa exakt vart måtten skulle tas...... nu vet jag ju ej vad den sidan heter men en svensk iaf =)

Jag vill ju tappa i vikt så mycket som möjligt, o weddingdresses som jag beställer av vill att man lämnar sina mått senast 4-5 veckor innan, o det tycker jag inte alls är långt innan =)

Hej, har skickat våra bilder till weddingdresses, men inte betalt än.
    Fick en olustkänsla nu... vågar man verkligen lite på dem? Men du ahr beställt där och allt funkar bra eller?
  • 1700tal

Milly bridal har en kanonbra sida med instruktioner för mätning. Om ni går till en sömmerska för att ta måtten - glöm inte att ta med ert kinaföretags mätinstruktioner! De mäter olika har jag sett. Vissa har "hollow to hem" med skor och "total height" utan skor och andra gör precis tvärtom! 

Personligen skulle jag aldrig våga låta en sömmerska ta mina mått, håll har ju ingen koll på brudklänningar och kinafabrikers rutiner! Så olika det kan vara! Jag tog mina själv med undantag för nåt där jag bad sambon hålla måttbandet enl. instruktioner.

• Sassabrassa

Hej, nu har jag "vunnit" bud på bröllopspaket på Tradera. Säljaren: Weddingdresses eller Luxury-dresses.
    Skickade bilder, men har nu inte hört från dem och jag blir lite nervös.
     Vi har inte betalt ännu. jag vill känna att vi får lite service först innan vi slänger över pengarna.
    Någon som har erfarenhet från dem?
    Eller är millybridal bättre? Har hört mycket bra om dem.

• 1700tal
    himeko81 skrev 2011-01-26 18:35:46 följande:

jag tog steget idag och beställde efter att ha besökt en bröllopsbutik och de gav priset 14 500 på min drömklänning. Hon i affären prutade direkt men shit vårt bröllop går på 10k, då kan man inte ha en klänning som kostar detsamma. Pengar är inget problem men det är EN dag man ska ha den på sig liksom.

Jag beställde från Ubrides och den kostade $339 vilket när det drogs från mitt konto var 2253 kronor. Så jag sparade alltså 12 247 kronor :P
    Oj, en riktig grekisk gudinna! Hoppas det kommer bli jättebra! Men faktiskt hutlöst att ta 14500 kr för en sån modell, märkesklänning eller ej. What a rip off!! Du kom verkligen bra undan... En stor prinsessklänning med tio meter dupion-siden kan man kanske förstå kostar nåt sånt. En del hugger för sig...

Berätta för oss hur det går! När skulle den komma, hur lång leveranstid?

Vad har ni andra för era klänningar förresten?? Har bara hyfsad koll på milly och landy men hur ligger de andra till - ni som beställt från andra ställen?

Fick förresten svar från milly, min nya klänning tar 45 dagar att göra. Fasen så mkt fortare än den första! Jippi!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden