Mariabridetobe skrev 2011-01-26 11:25:50 följande:
Jag har trätt pärlorna på en silverfärgad metalltråd och sedan virat... man fick ta 2 pärlor åt gången och vira och fästa... men den sitter som sten och det blev bra... trodde jag skulle behöva limma men det behövs inte... Kul grej att göra... fått lite mer smak...
Såg att du bställt en till klänning, tufft gjort.... jag är nöjd med min, men det var ju en chansning man gjorde när man beställde... och det gick ju vägen.... många av mina vänner undrar hur jag vågade... men jag sa att man måste våga chansa för att vinna =) Du får hålla oss uppdaterade här i tråden hur det går med klänning nr 2
Och vad många fina klänningar ni alla har fastnat för... nästan så man blir sugen att göra som 1700-talet och köpa en till att välja mellan!! Denna tråden är såå kul att läsa och följa...
Lycka till nu allihopa som ännu inte fått eller beställt klänning =) Jag är väldigt nöjd med min klänning som jag beställt från Millybridal.
Aaah, det förklarade tråden som syntes på undersidan av diademet. Funderade på det..

Vilket jättejobb och otroligt snyggt blev det! Att du fick det så jämnt och fint. Japp, jag ska hålla er uppdaterade - jag lovar.
Och ni gamlingar (dvs som fått hem er klänning) får hålla er kvar i tråden oxå och ge råd åt "ungdomarna"...

Tycker det är så sjukt roligt att se allas kinaklänningar, vilken variation. Hoppas vi får lite input från blivande brudar som handlat hos andraa kinaföretag oxå, det finns ju en hel uppsjö av dem!
Ja men, beställ en till du oxå då!

Främst vill jag ha en i light champagne att välja mellan. Kände att den första i ivory blev väldigt ljus. Gästerna kommer förmodligen minnas den som kritvit.

Ocean Bride skrev 2011-01-26 11:38:38 följande:
Min klänning kommer vara i satin, men det kommer inte vara yttersta lagret..
Det kommer ligga ett lager utan på (detta låter konstigt men lättast att förklara så..) med ett tyll tyg.. På det yttersta tyglagret (tyllen) kommer de sy på spetsen.. Därför har jag inte beställt tygprover på taften..
Har frågat om tyll, satin och spets blir i samma färg eller om det kommer bli nyans skillnader.. Får nog mail som imorgon om det tror jag.. Men jag har mkt god tid på mig, så att jag kan vänta på tygprover och behöver inte stressa innan klänningen är klar.. Trots allt ett år kvar

Hehe, jag har ju 1,5 år kvar - vad har det med saken att göra?!

Antyder du att jag har dåligt tålamod?

Men fortsätter jag att beställa klänningar på den här viset har jag nog en full garderob innan bröllopet stundar, hihi!
Aha just det, det var tyll i din klänning... Men fick du färgprov på tyllen då?