• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sassabrassa
    1700tal skrev 2011-01-24 14:46:13 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig för att beställa en så förhållandevis enkel modell från Kina iaf. Jättesöt klänning och du passar jättefint i den!
    Tack. Ja den känns enkel och det finns ju flera olika varianter på liknande klänningar så det får nog bli en Kinaklänning. :)
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 14:59:35 följande:
    Tack. Ja den känns enkel och det finns ju flera olika varianter på liknande klänningar så det får nog bli en Kinaklänning. :)
    Tror det kommer gå jättebra! Du är nog säker i deras händer. Låt oss veta hur går för dig, vi är sjukt nyfikna i denna tråd!

Du sa att du ville kombinera den med en annan klänning, har du bild på den? Vilket företag planerar du beställa den ifrån?
  • Sassabrassa

1700tal skrev 2011-01-24 15:09:33 följande:

Tror det kommer gå jättebra! Du är nog säker i deras händer. Låt oss veta hur går för dig, vi är sjukt nyfikna i denna tråd!

Du sa att du ville kombinera den med en annan klänning, har du bild på den? Vilket företag planerar du beställa den ifrån?
    Funderar på att kombinera den med denna och tror att jag kanske beställer från weddingdresses. Har mailat lite med dem och det verkar bra. Min M2b kommer nog också beställa därifrån. Han ska ha en frockcoat med röd kravatt osv.
  • Marylin
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 15:17:31 följande:
    Funderar på att kombinera den med denna och tror att jag kanske beställer från weddingdresses. Har mailat lite med dem och det verkar bra. Min M2b kommer nog också beställa därifrån. Han ska ha en frockcoat med röd kravatt osv.
    Jättefin!
    Jag ska åxå kombinera, tre stycken *s*  Eller ja, två blir det väl, men jag vill ha snörning i ryggen. Och dom på weddingdresses verkade tycka att det var inga problem, maila bilder så fixar vi det, typ *s*
  • Sassabrassa
    Marylin skrev 2011-01-24 15:27:20 följande:
    Jättefin!
    Jag ska åxå kombinera, tre stycken *s*  Eller ja, två blir det väl, men jag vill ha snörning i ryggen. Och dom på weddingdresses verkade tycka att det var inga problem, maila bilder så fixar vi det, typ *s*
    Jag vill också ha snörning i ryggen. Känns som den sitter mycket bättre då. Det måste jag komma ihåg att ta med i mitt mail. :)
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 15:17:31 följande:
    Vilken överdel resp underdel vill du kombinera med vad? Vilka detaljer gillar du på den sista du la in? Är det kjolens delning du gillar?
  • Lyckliga Tettan

Så roligt att höra hur det går för alla. Jag väntar och väntar på att Milly ska få ordning på sin sida så jag äntligen kan beställa MIN klänning. Men som många andra vill jag göra några ändringar, jag vill ta bort alla broderi. gillar enkla kläningar eftersom jag älskar smycken och det kan bli för mycket annars. Men i skärningen på kjolen ska jag ha en vit blomma med stjälk och blad som hänger ner. Sen vill jag inte ha det lilla släpet där bak eftersom jag inte kommer att kunna röra på mig då om jag känner mig själv rätt. Är det någon som förstår ungefär hur jag menar? Hur verkar det?

• 1700tal
    Lyckliga Tettan skrev 2011-01-24 15:37:23 följande:

Så roligt att höra hur det går för alla. Jag väntar och väntar på att Milly ska få ordning på sin sida så jag äntligen kan beställa MIN klänning. Men som många andra vill jag göra några ändringar, jag vill ta bort alla broderi. gillar enkla kläningar eftersom jag älskar smycken och det kan bli för mycket annars. Men i skärningen på kjolen ska jag ha en vit blomma med stjälk och blad som hänger ner. Sen vill jag inte ha det lilla släpet där bak eftersom jag inte kommer att kunna röra på mig då om jag känner mig själv rätt. Är det någon som förstår ungefär hur jag menar? Hur verkar det?

Jadå, fattar! Men hade du tänkt att milly ska göra blomman och stjälken? Eller sätter du på den själv sen?

Den där modellen är snygg och prisvärd för övrigt.. Blir säkert jättebra!
  • Lyckliga Tettan

Ja visst är den. Älskar den. Här är en bild på blomman. Hoppas att Milly kan göra den, men ska be dem att skicka den lös och sätta fast den själv sen. Ifall den inte blir bra, så har den inte förstört klänningen..
  • Sassabrassa

1700tal skrev 2011-01-24 15:31:26 följande:

Vilken överdel resp underdel vill du kombinera med vad? Vilka detaljer gillar du på den sista du la in? Är det kjolens delning du gillar?
    Mmm det är nog kjolen delning jag gillar och livet.
    Fast nu hittade jag den här och funderar om det svarta skulle kunna göras med pärlor eller något sånt istället. Vad tror ni? Den är väldigt lik den jag provade i butik.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden