• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-01-21 10:11:46 följande:
    1700tal: Vad modig du är som vågar beställa ytterligare en gång! Jag vågar ju inte ens skicka iväg min första beställning... haha.  
    Friskt vågat - hälften vunnet!
    tezz840 skrev 2011-01-21 10:13:05 följande:
    jag hittade hans modevisning så det är rörliga bilder istället. Det är den första klänningen..
    Det verkar vara samma detaljer på baksidan så då blir det lite svårt med korsett..

">

" target="_blank">

Tror inte heller det är nåt problem för dem att fixa snörning. Däremot skulle jag försöka hitta bättre bilder på spetsdetaljen om den är viktig för dig. Så den blir så lik som möjligt... Vissa kinaföretag är ju riktiga hejare på spetsar så det blir säkert bra bara de fattar hur du vill ha det. Säger jag som just raserat över min egen klännings spets... *ops*
  • Farmall

Är lite nervös nu. Jag har inte hört av dem på flera dar från milly. Vill ju höra så dem förstod hur jag menade med bilden på tröjan som bara var för halsbandet ju.
    Men visst är det väl så att det kan ta några dagar ibland? Jag har ju inte all tid i världen, gifter mig ju 11 Juni.

• MaybeBride09
    Farmall skrev 2011-01-21 10:55:39 följande:
    Är lite nervös nu. Jag har inte hört av dem på flera dar från milly. Vill ju höra så dem förstod hur jag menade med bilden på tröjan som bara var för halsbandet ju.
    Men visst är det väl så att det kan ta några dagar ibland? Jag har ju inte all tid i världen, gifter mig ju 11 Juni.
    är det inte deras nyår nu då? för då kan det ju ta lite längre tid. 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • bridesilly

kan ju tipsa om en sida till att beställa kinaklänningar ifrån. detta är ett företag som igentligen syr till brudbutiker men dom tar även emot beställningar från privatpersoner.

www.abigaleweddingdress.com  såg att den inte fanns med i listan i TS och tänkte att det kunde vara till hjälp för någon kanske

• Marylin

Hejsan :) är åxå på jakt efter den pefekta klänningen :)  Säljaren "weddingdresses" på tradera tillverkar sina klänningar i Kina och dom syr även upp efter eget önskemål om jag inte fattat fel. Funderar starkt på att beställa därifrån.

• saraochmarkus

Idag kom min klänning från wholesale! Tog 11 dagar och jag är suuuuupernöjd! 700 spänn var det lätt värt ;)

• 1700tal
    tezz840 skrev 2011-01-21 11:49:02 följande:
    Hittat min klänning på 2 sidor nu. =)
    ToBrides.net och Irenebridal.net
    Någon som har hört eller har erfarenheter av dom?
    Inte hört talas om nån av dem förut. Den sista sidan kunde jag inte öppna, hm. Men mitt trådlösa bredband är helt bängt (bor i skogen.. nästan..) så det kan vara därför. På den första sidan kunde jag inte hitta din klänning. *snurr*.
    Ocean Bride skrev 2011-01-21 10:21:47 följande:
    1700-tal!! Grymt att du beställer en ny. Håller tummarna!! Skrattande
    Ja, håll HÅRT! Det lär behövas...
    Farmall skrev 2011-01-21 10:55:39 följande:
    Nu är det så att jag sedan en tid tillbaka har ett wholesale-konto hos milly bridal (företagare som jag är med flera webshopar, som nu även har öppnat webshop med kinaklänningar... Men det tänker jag inte säga mer om än så pga reklamförbudet) och hela den sajten har oxå varit jätteproblem med. De har problem med sin server just nu. Jag fick just igång mitt återförsäljaraccount men tror de har haft otroliga problem i ett par veckor.

Tror att nyåret infaller nu men samtidigt fick jag nyårshälsningar från säljavdelningen i början av jan. Vet inte om de hänvisade till vårt nyår eller deras...?

Hursom, skicka om samma mail en gång till. Överdriv och var lite påstridig. Sitt inte och vänta på svar som redan dröjt, för då kommer det inte.
  • tezz840
    1700tal skrev 2011-01-21 15:37:05 följande:
    Inte hört talas om nån av dem förut. Den sista sidan kunde jag inte öppna, hm. Men mitt trådlösa bredband är helt bängt (bor i skogen.. nästan..) så det kan vara därför. På den första sidan kunde jag inte hitta din klänning. *snurr*.
    Ocean Bride skrev 2011-01-21 10:21:47 följande:
    1700-tal!! Grymt att du beställer en ny. Håller tummarna!! Skrattande
    om du skriver in 8018 i sökfältet så kommer den upp.=)
    Jag har mailat till den tyska sidan och frågat lite.. det stod nånstans att korsettsnörning gör man från toppen ända ner till slutet av klänningen, så det kanske inte går när den är i spets?
    får se vad/om hon svarar.. =/
    I värsta fall så får jag ta en vanlig storlek och i värsta fall sy i den om den blir för stor.
  • L8PR
    tezz840 skrev 2011-01-21 09:25:43 följande:
    Hej tjejer!

Jag har letat överallt känns det som efter någon som har en speciell Pepe Botella klänning.
    Nu så kom jag på att man kanske kan skicka en bild till något kina företag och höra om dom kan göra en sån klänning till mig? Men grejen är att jag har ingen bild på hur den ser ut bakifrån. Jag har bara en bild framifrån. Sen är det lite detaljer framtill som man kanske inte ser så tydligt..
    Hur funkar det med engelskan? Jag är rätt kass på det, iallafall när det kommer till tyg ocg sysnack.. =)
    Vad tror ni tjejer? Jag lägger upp bilden i mitt galleri så kan ni se den.. Och kanske så ser ni vad det är för detaljer fram, om dom kanske kan göra det snyggt.
    Sen så har jag precis fött barn, och har typ 10kg att gå ner. Men kan inte börja banta ännu pga ammningen..
    Jag funderar på att beställa en storlek 38 och med korsettsnörning i ryggen (om det e möjligt på den klänningen). Så har jag lite marginaler på min sida.. =)
    Hjälp mig..
    Jag hade oxå bara bild fram ifrån, gick helt ok, hittade n annan bild på en baksida som jag ville ha.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden