Men guuud, vad gulliga ni är! Tack för ALLA kommentarer - wow! Ni har övertygat mig, detta är MIN klänning nu...
Tror den blev det när jag lästa alla era kommentarer, ni gav mig den bekräftelse jag behövde. Tack!
Ocean bride - ja, visst blev den "renare" nu. Det var precis det jag var ute efter.
Nu känner jag att slöjan funkar till, eller hur? Det blir inte överpråligt och over the top, tyg...
Stephanie skrev 2011-01-22 21:51:39 följande:
GRYMT snygg 1700-tal. Mindre prålig. Riktigt stilren och snygg! Gjorde inte brodyren märken på klänningen? Syns ju inte att något suttit där! WOW! Blir det den nu?
Jag har fortfarande inte fått tummen ur och beställt, har ej mätt mig helt o hållet än. Men i veckan så jäklar!
Jo, det är 5 miljoner pyttesmå prickar över hela överdelen men det syns inte om man inte synar den på 10 cms avstånd. Och vem gör det, mer än jag själv?

Tiitar man på en halvmeters avstånd så syns de inte. Men det var ett pilljobb, hade jag dragit i spetsen med våld hade de små hålen blivit större.
Farmall skrev 2011-01-23 08:17:03 följande:
1700tal: Den blev kanonfin. Nu såg den heller inte så blank ut på bilderna, hur gjorde du det? Den trollstaven skulle jag också vilja ha.
Hoppas inte min blir för prålig nu bara. Jag har ju också beställt med en massa pärlor och swarovskikristaller....
Jag stängde av blixten och ställde provdockan vid ett söderfönster, tände taklampan och belyste den med två extra golvlampor. Det är SÅ taften ser ut på riktigt - exakt som på dessa sista bilder. Klänningen är inte ett dugg blank egentligen, det är blixten som gör tyget galat reflekterande. Vilket inte alls är fallet...
Jo, men vissa klänningar är jättefina med spets och pärlor.. Din blir säkert jättefin! Det var sättet min spets var gjort på som gjorde det pråligt. Jag har inget emot spets i sig, det kan vara väldigt vackert.
Mariabridetobe skrev 2011-01-23 14:15:26 följande:
WOW 1700-talet

Den blev jätte vacker.. Och som någon mer skrev, den är inte alls lika glansig på dessa bilder.. Du är jätte duktig att sy och fixa =) Jag får be min svärmor att fixa till det som behövs fixas på min... Då ett av upplocken hade släppt, och fixa dit något som gör att jag kan hänga upp klänningen på kvällen. Och jag har visst mindre skuldror än vad de sytt efter så det står ut lite där bak, som svärmor ska fixa...
Och alla ni som inte beställt än: Lycka till och hoppas ni oxå får er drömklänning!!
Tack, tack...
Det var faktiskt riktigt roligt att sprätta och pilla med det en halv dag... Jag började med utgångspunkten att pajar jag den, då pajar jag den. Värre kan den inte bli liksom... (vilken förstås inte var sant men jag intalade mig det!). Men när jag hade börjat sprätta insåg jag vilken fin klänning som fanns "bakom" allt bling bling.
Tack alla som kommenterat det "nya" projektet!
Ps, ska
inte beställa en ny klänning från Milly....