• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

Jag undrar också om att beställa mer än brudklänning från Kina "på en gång". 

Visst var det nån tidigare som beställt både brudklänning o tärnklänningar på en gång i alla fall?  
    Vet någon om man får nån slags mängdrabatt om man beställer fler kläder på en gång?

Funderar på om det vore smart att beställa mannens, näbbens, mormors och min(a) klänning(ar) på en gång...

• Sassabrassa
    Darling Daisy skrev 2011-01-25 19:38:38 följande:

Visst var det nån tidigare som beställt både brudklänning o tärnklänningar på en gång i alla fall?  
    Vet någon om man får nån slags mängdrabatt om man beställer fler kläder på en gång?

Funderar på om det vore smart att beställa mannens, näbbens, mormors och min(a) klänning(ar) på en gång...
    Vi ska beställa klänningen och min m2b:s kläder från weddingdresses.
    Hittade den här bilden...

så får han se ut på den stora dagen. :)
  • Jenkan81
    Darling Daisy skrev 2011-01-25 19:38:38 följande:

Jag beställde min brudklänning med isydd underkjol, tre tärnklänningar, 3 meter extra tyg och en slöja från Milly. Alllt gick på 5.500:- inkl. frakt. Helt ok tycker jag.

Jag ser att en del är oroliga för att det kan vara oskönt med mycket broderier på klänningen. Min har många pärlor fastbroderade och den är jätteskön. Så det kan nog vara olika :)

Lycka till allesammans!! :)
  • EhjärtarF

DarlingDaisy: 4-5 veckor såklart Skrattande   

• MrsBrud
    20110820 skrev 2011-01-24 23:19:22 följande:
    Mitt största problem just nu är att jag känner att jag snart borde beställa klänningen för att vara säker på att ha den i augusti. Men jag genomgår i nästa vecka en magsäcksoperation vilket innebär att jag (förhoppningsvis) har minskat rejält i storlek till vårt bröllop. Det är ju dock helt jäkla omöjligt att veta hur mycket jag kommer att ha gått ner tills dess... Hur 17 ska jag göra?!
    OJOJ, här händer det grejer!!

1700tal guud så duktig du är på att sy. Klänningen ser ju verkligen toppen ut nu. Och stort tack till all information du delar med dig av!

20110820: Jag mailade min drömklänning till Milly i början av december, fick svar direkt om prisuppgifter. Första veckan i Januari skickade jag in mina mått och betalade klänningen, en vecka senare hade jag fått bilder på testklänning. De har lovat leverans i slutet på februari så det verkar går hyfsat fort...

Jag var paranoid att den inte skulle hinna komma, gifter mig 6 augusti. Men nu hinner man ju beställa klänningar flera gånger om :)

Bilder finns i mitt galleri!
  • Darling Daisy
    EhjärtaF: 4-5 veckor innan är ju helt ok att beställa. Och om man då tar med snörning i ryggen så går det ju att reglera lite till om man fortsätter att gå ner i vikt mycket sista månaden. Och om den blir hopplöst för stor så är ju det egentligen ett angenämt problem när man är så van vid att alla kläder jämt är för små!!!

Jenkan81: Det låter ju som ett helt ok pris, tycker jag. Det skulle ju vara bekvämt att beställa allt på en gång. O så slipper man fara runt o prova i en massa butiker.

OT: jag var in i en brudbutik i somras, skulle ha långklänning på en väninnas bröllop. Kvinnan höjer ögonbrynen och tittar på mig: "Ska jag vara ärlig, så har jag inget i din storlek" Det var väl ett trevligt bemötande?! 
    Behöver jag säga att jag inte tänker gå in i den butiken igen
    (det slutade m att jag köpte en finfin klänning från Tradera för 350 spänn)
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-01-26 07:54:33 följande:
    EhjärtaF: 4-5 veckor innan är ju helt ok att beställa. Och om man då tar med snörning i ryggen så går det ju att reglera lite till om man fortsätter att gå ner i vikt mycket sista månaden. Och om den blir hopplöst för stor så är ju det egentligen ett angenämt problem när man är så van vid att alla kläder jämt är för små!!!

Jenkan81: Det låter ju som ett helt ok pris, tycker jag. Det skulle ju vara bekvämt att beställa allt på en gång. O så slipper man fara runt o prova i en massa butiker.

OT: jag var in i en brudbutik i somras, skulle ha långklänning på en väninnas bröllop. Kvinnan höjer ögonbrynen och tittar på mig: "Ska jag vara ärlig, så har jag inget i din storlek" Det var väl ett trevligt bemötande?! 
    Ne fy så hemskt bemötande. Jag har provat många klänningar som varit både stora och små, så någon fått hålla i under provningen. Hur ska man annars veta vad man passar i? Det är ju faktiskt så att man passar inte i allt man vill passa i. Jag har helt ändrat stil sedan jag började prova klänningar.
    Sassabrassa skrev 2011-01-25 19:51:52 följande:
    Vi ska beställa klänningen och min m2b:s kläder från weddingdresses.
    Hittade den här bilden...

så får han se ut på den stora dagen. :)
    Snygg bild på herrkläderna. Min blivande ska också ha vinrött, men även västen ska vara vinröd på honom. Kan däremot inte beställa den än eftersom han håller på att gå ner i vikt.
    Sassabrassa skrev 2011-01-25 19:33:02 följande:

Färg?
    Blir helt förvirrad av det här med färger på klänningen. Vill inte ha helvit men vill inte att den ska se beige ut . Funderar på Ivory... är det någonstans emellan vit och champagne det?
    Någon som har erfarenhet av att beställa killens kläder från Kina också?

Champagne är ju mörkare och vit är ju riktigt kritvit och som du säger är ivory lite mitt emellan. Lättast tycker jag är att prova de olika för då ser man på en gång vad man passar bäst i, så var det för mig iaf.
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-01-26 07:54:33 följande:

Så oförskämt!

Nu har jag beställt en klänning till från Milly. Förvånad GIllar den jag nu har men vill ha en till att välja mellan. Den nya har jag dessutom beställt i light champagne, det ska bli spännnande..
  • Ocean Bride

1700-tal, du är ju underbar!! Aldrig ge upp! Bra!! =)
    Jag mailade dem igår, de ska skicka tygprover till mig.. ivory, white o light champange, bara för attt jag ska kunna jämföra dem bredvid varandra. Tror jag vill ha ivory men är rädd att den blir "för" vit..
    Men det återstår att se.. =)

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-01-26 10:27:53 följande:
    1700-tal, du är ju underbar!! Aldrig ge upp! Bra!! =)
    Jag mailade dem igår, de ska skicka tygprover till mig.. ivory, white o light champange, bara för attt jag ska kunna jämföra dem bredvid varandra. Tror jag vill ha ivory men är rädd att den blir "för" vit..
    Men det återstår att se.. =)
    Hehe, man gifter sig ju bara en gång! Och med kinapriserna har man ju råd att köpa 2!

Var din klänning i taft eller satin i ytterlagret? Taften i ivory är mkt ljusare än satinet i samma färg. Du gör nog klokt i att beställa tygprover men bad du att få prov på taften oxå?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden