Darling Daisy skrev 2011-01-26 07:54:33 följande:
EhjärtaF: 4-5 veckor innan är ju helt ok att beställa. Och om man då tar med snörning i ryggen så går det ju att reglera lite till om man fortsätter att gå ner i vikt mycket sista månaden. Och om den blir hopplöst för stor så är ju det egentligen ett angenämt problem när man är så van vid att alla kläder jämt är för små!!!
Jenkan81: Det låter ju som ett helt ok pris, tycker jag. Det skulle ju vara bekvämt att beställa allt på en gång. O så slipper man fara runt o prova i en massa butiker.
OT: jag var in i en brudbutik i somras, skulle ha långklänning på en väninnas bröllop. Kvinnan höjer ögonbrynen och tittar på mig: "Ska jag vara ärlig, så har jag inget i din storlek" Det var väl ett trevligt bemötande?!
Behöver jag säga att jag inte tänker gå in i den butiken igen
(det slutade m att jag köpte en finfin klänning från Tradera för 350 spänn)
Ne fy så hemskt bemötande. Jag har provat många klänningar som varit både stora och små, så någon fått hålla i under provningen. Hur ska man annars veta vad man passar i? Det är ju faktiskt så att man passar inte i allt man vill passa i. Jag har helt ändrat stil sedan jag började prova klänningar.
Sassabrassa skrev 2011-01-25 19:51:52 följande:
Vi ska beställa klänningen och min m2b:s kläder från weddingdresses.
Hittade den här bilden...
så får han se ut på den stora dagen. :)
Snygg bild på herrkläderna. Min blivande ska också ha vinrött, men även västen ska vara vinröd på honom. Kan däremot inte beställa den än eftersom han håller på att gå ner i vikt.
Sassabrassa skrev 2011-01-25 19:33:02 följande:
Färg?
Blir helt förvirrad av det här med färger på klänningen. Vill inte ha helvit men vill inte att den ska se beige ut . Funderar på Ivory... är det någonstans emellan vit och champagne det?
Någon som har erfarenhet av att beställa killens kläder från Kina också?
Champagne är ju mörkare och vit är ju riktigt kritvit och som du säger är ivory lite mitt emellan. Lättast tycker jag är att prova de olika för då ser man på en gång vad man passar bäst i, så var det för mig iaf.