• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • IdaPierre
    1700tal skrev 2011-01-20 15:47:30 följande:
    Här är grundmodellen vilket är deras egen. Det bör minimera risken för obehagligare överraskningar. Sen har bett om en axel (viktigaste detaljen! ). Har även bett om att de gör överdelen i rena veck, ingen spets eller pärlor. . Dessutom bad jag dem beräkna klänningen med Silk Dupioni eller Silk Taffeta, istället för för polyester. Vet dock inte hur stor prisskillnad det kan tänkas bli..
    Miu skrev 2011-01-20 13:36:49 följande:
    1700tal: spännande. Vad blir det denna gången?

Nu har jag skickat in mina mått och betalat. Så vi får se hur lång tid det kommer att ta :) Jag har ju redan köpt en jättefin brudklänning i en brudbutik. Så om denna inte skulle passa så kör jag på den. Gillar verligen den jag har men var så himla sugen på att prova en kinaklänning också när det ändå är så billigt :) 
    Vad kul, hoppas den blir bra! Annars har du ju den andra.. Men det är ju så billigt att man inte kan låta bli att prova!
    Jätte fin klänning! Hoppas nu att det blir rätt och att du kommer gilla den. Modig du är som vågar beställa kinaklänning igen :)
  • 1700tal
    IdaPierre skrev 2011-01-20 17:00:51 följande:
    Jätte fin klänning! Hoppas nu att det blir rätt och att du kommer gilla den. Modig du är som vågar beställa kinaklänning igen :)
    Hehe, ja jag tar tjuren vid hornen en gång till... Lyckas det inte då, då ger jag upp Kina! Men skam den som ger sig..
  • Kryte

Hej!
    Såg att ngn undrade om ngn svensk sida som säljer kinaklänningar.
    Runda Rut är tydligen helt ok enligt min väninna.
    Hon har beställt sin brudklänning ifrån dem och verkar väldigt nöjd med bemötande.

• tezz840

Hej tjejer!

Jag har letat överallt känns det som efter någon som har en speciell Pepe Botella klänning.
    Nu så kom jag på att man kanske kan skicka en bild till något kina företag och höra om dom kan göra en sån klänning till mig? Men grejen är att jag har ingen bild på hur den ser ut bakifrån. Jag har bara en bild framifrån. Sen är det lite detaljer framtill som man kanske inte ser så tydligt..
    Hur funkar det med engelskan? Jag är rätt kass på det, iallafall när det kommer till tyg ocg sysnack.. =)
    Vad tror ni tjejer? Jag lägger upp bilden i mitt galleri så kan ni se den.. Och kanske så ser ni vad det är för detaljer fram, om dom kanske kan göra det snyggt.
    Sen så har jag precis fött barn, och har typ 10kg att gå ner. Men kan inte börja banta ännu pga ammningen..
    Jag funderar på att beställa en storlek 38 och med korsettsnörning i ryggen (om det e möjligt på den klänningen). Så har jag lite marginaler på min sida.. =)
    Hjälp mig..

• tezz840

Kan ju faktiskt lägga in bilden här istället =)
    Så vad tror ni? Kan dom göra den snygg?
    Och hur funkar det med betalning om man be dom göra en egen? Man "lägger ju inget i varukorgen"..

• 1700tal

Du har inte oss andra behörighet till ditt galleri, bara så du vet.. Men nu la du u in den i tråden istället.

Slälva klänningen borde inte va nåt problem iaf. Men vet du inte vad modellen heter så du kan bildgoogla fram fler och större bilder?

• Skumboll

1700tal: Vad modig du är som vågar beställa ytterligare en gång! Jag vågar ju inte ens skicka iväg min första beställning... haha.  

• tezz840
    1700tal skrev 2011-01-21 09:33:53 följande:

Du har inte oss andra behörighet till ditt galleri, bara så du vet.. Men nu la du u in den i tråden istället.

Slälva klänningen borde inte va nåt problem iaf. Men vet du inte vad modellen heter så du kan bildgoogla fram fler och större bilder?

jag hittade hans modevisning så det är rörliga bilder istället. Det är den första klänningen..
    Det verkar vara samma detaljer på baksidan så då blir det lite svårt med korsett..

">

• Ocean Bride
    tezz840 skrev 2011-01-21 09:28:20 följande:
    Kan ju faktiskt lägga in bilden här istället =)
    Så vad tror ni? Kan dom göra den snygg?
    Och hur funkar det med betalning om man be dom göra en egen? Man "lägger ju inget i varukorgen"..

Jag tror att dem kan ordna med snörning i ryggen. Borde inte vara ngt problem..
    Jag skickade en bild på klänningen jag ville ha, har inte betalt än för att jag väntar på svar angående tygprover..
    Skicka ett mail till dem och fråga. =)
  • Ocean Bride

1700-tal!! Grymt att du beställer en ny. Håller tummarna!! Skrattande

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden