• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aniara4

Nej, vad tråkigt att du inte blev nöjd! Är den väldigt olik bilderna?

• Miu

Åh, nej. Trist att du inte är helt nöjd. Dock tycker jag att den var väldigt fin och sitter riktigt bra på dig.

Du får nog prova den ett par gånger och lära känna den tror jag :)

• Ocean Bride

1700-tal Men NEJ, vad ledsen jag blir för din skull! Men kanske måste första intrycket smälta lite? Men, skönt att slöjan är fin, kanske den kan kortas ner lite av ngn duktig? Om det hade blivit ännu bättre..

Hur menar du att spetsen skaver på underarmarna? Min kläning kommer vara i spets - hela den typ.. Är det så att de har "pärlor" fastsydda på spetsen och att det är dem som skaver?

• XenaK

Den ser ganska "glansig" ut, vilket tyg valde du?

• Elinus86

1700tal: Åh vad tråkigt att du inte är nöjd :( Den ser jättefin ut på bilderna iaf och den sitter ju helt perfekt på dig! Men det är ju ändå inte kul om det inte känns rätt... Slöjan är helt underbar! Känns den lång så går det säkert att korta ner den på något sätt.

Är också nyfiken på vad det är för tyg?

• Cupcake queen

Åhh jag tyckte den klänningen passade så bra, men jag förstår att du byggt upp en bild i huvudet och att den inte överenstämnde med klänningen. Jag hoppas verkligen att inte känner så när min klänning kommer. Hoppas du löser dilemat på ett eller annat sätt.

• Moster Stina
    1700tal skrev 2011-01-18 14:07:05 följande:
    Ok, nu är den provad och utvärderad på både docka och mig... Suuuck... Kommer inte gifta mig i den här... Den är fin, vacker, välsydd, bra passform osv. Men den är även gräsligt prålig (spetsen blir bara för mkt och skaver sönder mina underarmar) och kjolen - hur f*n tänkte de med draperingarna?? Släpet är inte heller snyggt, bara en massa tyg och har "blivit över" ser det ut som...

Slöjan däremot blev jättebra! Men ooooj, vad lång den är! Den skulle göras 50 cm längre än släpet men det är uppenbarligen bara om slöjan ligger högre upp och går ner en halvmeter över ansiktet! Och så var det inte på bilden jag skickade dem, där låg spetsen över hårbullen (som jag har på bilden..).

Så summa summarum - klänningen är jättefin, men det är inte den klänningen jag ville ha och drömt om...

Så här blev den:

Suck...
    Vilken jättefin slöja du fått tag på. Orkar inte läsa igenom hela tråden, men var beställde du den och hur mycket kostade den?
  • L8PR
    Miu skrev 2011-01-18 10:35:49 följande:
    1700tal: Jag har kollat i deras sortiment och ska inte göra några ändringar, så jag tycker ju att den borde hinna. Men nu har jag mailat bilder på enklänning ang. kostnadsförslag. Så vi får väl se vad dom säger om det. 

Du måste ju bara lägga ut bilder sedan när du provar klänningen. Vi är många som är supernyfikna nu :) 
    jag skas gifta mig den 11 juni så bäst för dem att de hinner
  • L8PR

Fått välja spets idag, jag kan inte sånt. Har verligen inget pespektiv på hur det kommer se ut på min klänning. Men men körde rysk rollet å valde bara

1700-tal- blir nervös, vill icke att den skaver. _tycker sin ser fin ut på bild i alla fall å passar bra. Jag kommer oxå ha mycket tyg i min, har du organza?

• 1700tal
    Aniara4 skrev 2011-01-18 14:13:17 följande:
    Nej, vad tråkigt att du inte blev nöjd! Är den väldigt olik bilderna?
    Jag tycker inte den är lik orginalunderdelen. Orginalet har tydliga veck, den här bara hänger som rynkor snarare än veck... Så här ska underdelen se ut. Stor skillnad på det fluffiga draperade, särskilt baktill. De tydliga vecken framtill existerar inte:
    Ocean Bride skrev 2011-01-18 14:37:47 följande:
    1700-tal Men NEJ, vad ledsen jag blir för din skull! Men kanske måste första intrycket smälta lite? Men, skönt att slöjan är fin, kanske den kan kortas ner lite av ngn duktig? Om det hade blivit ännu bättre..

Hur menar du att spetsen skaver på underarmarna? Min kläning kommer vara i spets - hela den typ.. Är det så att de har "pärlor" fastsydda på spetsen och att det är dem som skaver?
    Om någon ska korta slöjan så blir det iaf jag själv. Tänker inte låta någon mer "kladda"... Jag har bra sykunskaper men tänkte slippa sy på detta själv... Säkert därför jag är så petig. Fast jag har mer överseende med slöjans längd än med klänningens brist på draperingar.

Ja, precis. Spetsen är sylvass. Dessutom har de sytt fast vanliga silverfärgade paljetter och de är som små knivar. Uppepå paljetterna är pärlor påsydda som skaver de oxå.
    XenaK skrev 2011-01-18 14:40:37 följande:
    Den ser ganska "glansig" ut, vilket tyg valde du?
    Den är sydd i taft. Det lustiga är att det är helt matt i verkligheten...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden