• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-01-18 10:55:00 följande:
    NU kom sambon med klänningen!!! Sovrummet med stängd dörr är redo (sambon pluggar i vardagsrummet och detta är ju sekretessbelagt), jag har dammsugit och ställt in provdockan.... Strykbräda och järnet redo - med tanke på hur litet paketet är kan jag bara föreställa mig hur skrynklig klänningen är... Ska försöka prova den så gott det går men klänningen har snörning och jag har inga tärnor. Knappt nån vet ju att jag har beställt den. Har inte ens en helspegel! :-S

Ok, I'm off to unwrap!
    Ååååhh det är ju hur spännande som helst!! Vill se!!
  • Miu

Nu kommer jag ju inte in på millys sida. Men det är en liknande denna: www.landybridal.com/lb3240-p6849.aspx som jag även funderar på om jag skulle beställa från landy.

Jag har tagit bilden jag mailat till dom från en tjej här på bt. Så den vill jag inte lägga ut i tråden. Men även det är i samma modell.

Den stora frågan är om man ska ha dragkedja eller snörning. Jag skulle helst vilja ha en dragkedja som är nästintill osynlig och ett band som markerar midjan med en lång rosett bak. Men snörning kanske är smartast om storleken inte blir helt 100%.

Hur har ni resonerat med knäppningen? 

• mani

hej miu i kunde gå in på den där länken och har också haft problem med att kunna gå in på millybridal och landybridal, men nu verkar det funka, väldigt fin klänning!!

• mani

1700tal vad spännande att du fått klänningen, har följt lite din resa här på tråden och hoppas innerligt att du tycker om klänningen. 

• mani

vet någon av er varför millybridal sidan inte funkar. Jag ska gifta mig i augusti och tror jag ska beställa klänning därifrån, vet ni när jag borde kontakta dem i såfall, tacksam för svar

• Elinus86

Jag hoppar in i tråden och hoppas att nån kan komma med tips och råd :)

Jag har hittat en klänning jag verkligen vill ha, en La Sposa. Originalet är verkligen helt underbar men i mitt tycke alldeles för dyr. Har mailat fram och tillbaka med Milly eftersom många verkar vara nöjda med dem och de har svarat att kan göra klänningen efter bild och till ett väldigt bra pris. Men de är ju såååå sega på att svara på mail hela tiden, har gått flera dagar nu. Och dessutom verkar färgproverna aldrig vilja dyka upp...

Börjar därför fundera på att beställa från Landy bridal istället. Såg att de till och med har "min" klänning på hemsidan och funderar därför över om det kanske känns säkrare i så fall, de borde ju liksom ha koll på modellen om de har den på hemsidan, eller?

Här är klänningen: www.landybridal.com/lb2828-p6118.aspx

• Aniara4

För mig funkar Millys sida fortfarande inte. Det känns ju inte så jätteproffsigt att sidan ligger nere i flera dagar, även om de säkert är duktiga på att sy.

• 1700tal

Ok, nu är den provad och utvärderad på både docka och mig... Suuuck... Kommer inte gifta mig i den här... Den är fin, vacker, välsydd, bra passform osv. Men den är även gräsligt prålig (spetsen blir bara för mkt och skaver sönder mina underarmar) och kjolen - hur f*n tänkte de med draperingarna?? Släpet är inte heller snyggt, bara en massa tyg och har "blivit över" ser det ut som...

Slöjan däremot blev jättebra! Men ooooj, vad lång den är! Den skulle göras 50 cm längre än släpet men det är uppenbarligen bara om slöjan ligger högre upp och går ner en halvmeter över ansiktet! Och så var det inte på bilden jag skickade dem, där låg spetsen över hårbullen (som jag har på bilden..).

Så summa summarum - klänningen är jättefin, men det är inte den klänningen jag ville ha och drömt om...

Så här blev den:

Suck...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden