• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aniara4

Om man känner sig osäker på måtten kanske man kan betala en liten summa för att få en sömmerska att mäta en så att man är säker på att det blir rätt gjort. Mäta sig helt själv tror jag är närmast omöjligt, särskilt ryggen!

• Skumboll

Fick svar från milly att de försöker fixa hemsidan... så det verkar ju vara okej ändå!

• skantz
    31dec2011 skrev 2011-01-16 22:20:18 följande:
    Hej på er alla. Ni verkar väldigt bevandrade när det kommer till att beställa en klänning från kina! Jag hade också tänkt beställa en men funderar lite kring måttet hollow to floor. Jag får mitt sånt mått till ca 141 cm och det kortaste som finns enligt olika måttabeller är 149 cm (vilket är en strl 32). Någon som är 170 com som jag som haft samma problem. Vad gjorde du/ni....hjälp mig snälla
    Hej, Jag är 171.
    Jag fick mitt mått till cirka 149-150 cm, är du säker på att du mäter ifrån nyckelbenet
    ungefär till där du vill ha fållen på klänningen.. Va uppmärksam om måttet ska innehålla
    skor eller utan skor! Lycka till.
  • skantz
    Skumboll skrev 2011-01-17 08:28:13 följande:
    Fick svar från milly att de försöker fixa hemsidan... så det verkar ju vara okej ändå!
    Jag fick oxå svar, på mitt halv hysteriska mejl, och de försäkrade mig att min klänning va i produktion.
    Jag är nöjd!
  • Petterkvist

Hej alla! Ska gifta mig i augusti i år och har hittat min drömklänning på landybridal.  Att våga eller inte våga, det är frågan....Är mest rädd för att det ska vara dålig kvalité eller att den inte passar alls...Det är en snäv klänning helt i spets. Någon som har köpt klänning från Landy och blivit nöjd? Har läst lite här i tråden och sett att det finns en del nöjda kunder.

• 31dec2011
    skantz skrev 2011-01-17 09:20:04 följande:
    Hej, Jag är 171.
    Jag fick mitt mått till cirka 149-150 cm, är du säker på att du mäter ifrån nyckelbenet
    ungefär till där du vill ha fållen på klänningen.. Va uppmärksam om måttet ska innehålla
    skor eller utan skor! Lycka till.
    tack...det var min blivande man som mätte:) ska be honom mäta igen. Jag borde ju ha ungefär samma mått som dig.
  • Skumboll
    skantz skrev 2011-01-17 09:23:49 följande:
    Jag fick oxå svar, på mitt halv hysteriska mejl, och de försäkrade mig att min klänning va i produktion.
    Jag är nöjd!
    Hihi, de har säkerligen blivit överrösta med halvhysteriska mail!
  • Miu

Finns det några som har fått sin klänning än? Är ni nöjda? Bild?

• Farmall

Det är lugnt, de har problem med sidan och håller på att fixa den fick jag till svar.

• TheD

Beroende på vad matildasfest tar för att sy upp den kläning jag vill ha så kanske det blir därifrån istället.....

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden