• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • TheD
    S2011 skrev 2011-01-14 16:52:02 följande:
    Åååååh!!! Den är ju helt sjukt vacker!!!
    Nästan så att man börjar fundera om på sin egen... :)
    Haha visst är den fiiiiin???????????????????

Jag ÄLSKAR den!
  • S2011
    TheD skrev 2011-01-14 17:44:46 följande:
    Haha visst är den fiiiiin???????????????????

Jag ÄLSKAR den!
    verkligen, helt fantastisk!
    denna har jag tänkt beställa:

börjar bli dags att lägga beställning snart... och se till att komma i form ;)
  • bekijk

Hej. Är det någon som beställt Vera Wang-klänning från Landy? Om; motsvarar den riktiga klänningen bilderna? Vill verkligen ha en Vera Wang-modell...

• TheD
    S2011 skrev 2011-01-14 18:05:38 följande:
    verkligen, helt fantastisk!
    denna har jag tänkt beställa:

börjar bli dags att lägga beställning snart... och se till att komma i form ;)
    Tjusig!!!!
  • Moas
    TheD skrev 2011-01-14 16:28:33 följande:

Denna är min klänning!!!!!!!!!!!!!!
    VART har du beställt den?
    Underbar!
  • TheD
    Moas skrev 2011-01-14 20:27:28 följande:
    VART har du beställt den?
    Underbar!
    Haha. Jag har inte beställt den ännu men kommer troligtvis göra det via millybridal. Prisförslag har jag redan fått så den biten är avklarad. jag ska bara måtta mig själv och klicka på beställa brrr hihi.
  • jkbr
    1700tal skrev 2011-01-14 10:51:09 följande:
    Då ska jag meddela om slöjan är lika fin i verkligheten om några dagar när den kommer. Och varsågod!

Elastic satin låter definitivt som strech. Skumt, det har jag aldrig sett bland klänningsbeskrivningarna...

Jag har:
    taffeta
    interlining
    lining
    lace
    beads
    boning
    det var den här kläningen som dom skulle ha elasic satin i, men jag vill ju inte ha strech klänning:) men jag tänkte mig den här i chifon?

• Gottblåbär

Hur har ni gjort som skickat in klänningar med ändringar? Jag är rädd att dom inte ska förstå + jag vet inte exakt hur jag ska ändra. Va tror ni om denna ändringen skulle den gå att göra snyggt?

Som ni ser har jag försökt att göra den bakifrån i paint och de ser ju inte alls så bra ut som de gör i mitt huvud.. hehe men hur ska man förklara hur man menar? Jag kanske behöver hjälp med att få en snygg lösning på de hela. Gillar inte orginalet bakifrån så mycket och orginalet framifrån är inte haltern neck som jag vill ha + att jag är rätt rak i kroppen så vill ha något som markerar midjan...

• Skumboll
    jkbr skrev 2011-01-14 21:46:22 följande:
    det var den här kläningen som dom skulle ha elasic satin i, men jag vill ju inte ha strech klänning:) men jag tänkte mig den här i chifon?

De använder säkerligen elastic satin under chiffongen. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden