• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984

Vi har fått veta att det är ett dop efter oss. "skönt" var första reaktionen hehe. Då slipper man känna sig stressad och ivägen när vi är klar. Det är inte så stor yta att ta emot gratulationerna på, så om två störra sällskap skulle tvingas röra sig samtidigt skulle man ju bli stressad.

• Millan1984

Men åååh...fick nyss veta att han som skulle spela lite skivor på festen dragit sig ur. Han kände att det var för längesen sist, så nu blir det Spotify hela kvällen då....suuuck...

• Rosi
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:32:09 följande:
    Men åååh...fick nyss veta att han som skulle spela lite skivor på festen dragit sig ur. Han kände att det var för längesen sist, så nu blir det Spotify hela kvällen då....suuuck...

Det är så töligt när folk inte har tid längre.. Man blir så irreterad.

• Millan1984
    Rosi skrev 2012-06-29 20:33:42 följande:

Det är så töligt när folk inte har tid längre.. Man blir så irreterad.

Och såhär nära inpå...får ringa min kusin som ska låna ut sin utrustning för Spotify spelandet....
  • Rosi

Fick med mig kuvert från min tärna, brev till dem som ska vara med på möhippan.. åhhh jag vill verkligen vet vilken dag det är.. Men jag ska hålla mig!!! Sambon kollade på en av våras vänner å han sa bara att det kommer bli en bra dag. och jag Håller tummaran för att det kommer bli de..Och muta han det går ju inte... =P

• åsissen

Ok en uppdatering, tydligen består min möhippa i olika uppdrag. Inatt kl 3.45 hade jag satt på mig oömma kläder, en prinsesskrona på huvudet och gummistövlar på fötters helt enligt instruktionerna som jag hade fått. Då kommer det en för mig okänd bil och parkerar utanför mitt hus jag går ut och visst ska jag följa med honom det säger han iallafall. Jag hoppar in i bilen och inte ett spår av mina kära vänner, han kör iväg ut på landet och långt upp i skogarna. Till slut stannar han på en gård med mjölkkor. Fortfarande inte ett spår av några vänner. Jag hoppar ur bilen och möts upp av två bönder som säger att jag ska mjölka kor med dom :) fick en blå overall att sätta på mig och sedan fick jag sätta igång. Efter ett par timmar när alla korna var mjölkade kom en bil körandes upp till gården och ut ur den kommer en kvinna som säger att hon ska skjutsa mig. Jag tackar bönderna för att jag har fått komma till dem och hjälpa dem att mjölka och får då ett brev från dem där det står att första uppdraget är utfört och att jag nu ska åka hem igen och ha det så trevligt på jobbet som vanligt ikväll ;) dessutom fick 100 kr i lön för mitt arbete och dem skulle jag spara i kuvertet till min möhippa tydligen. Dvs nu får jag fortsätta sitta här hemma och vara nervös som resten av Er som inte blivit hippade ännu och vänta på när nästa uppdrag ska komma och vad ska de då hitta på att jag ska göra trots ?????? Fortsättning lär följa.........

• Millan1984
    åsissen skrev 2012-06-30 13:00:36 följande:
    Ok en uppdatering, tydligen består min möhippa i olika uppdrag. Inatt kl 3.45 hade jag satt på mig oömma kläder, en prinsesskrona på huvudet och gummistövlar på fötters helt enligt instruktionerna som jag hade fått. Då kommer det en för mig okänd bil och parkerar utanför mitt hus jag går ut och visst ska jag följa med honom det säger han iallafall. Jag hoppar in i bilen och inte ett spår av mina kära vänner, han kör iväg ut på landet och långt upp i skogarna. Till slut stannar han på en gård med mjölkkor. Fortfarande inte ett spår av några vänner. Jag hoppar ur bilen och möts upp av två bönder som säger att jag ska mjölka kor med dom :) fick en blå overall att sätta på mig och sedan fick jag sätta igång. Efter ett par timmar när alla korna var mjölkade kom en bil körandes upp till gården och ut ur den kommer en kvinna som säger att hon ska skjutsa mig. Jag tackar bönderna för att jag har fått komma till dem och hjälpa dem att mjölka och får då ett brev från dem där det står att första uppdraget är utfört och att jag nu ska åka hem igen och ha det så trevligt på jobbet som vanligt ikväll ;) dessutom fick 100 kr i lön för mitt arbete och dem skulle jag spara i kuvertet till min möhippa tydligen. Dvs nu får jag fortsätta sitta här hemma och vara nervös som resten av Er som inte blivit hippade ännu och vänta på när nästa uppdrag ska komma och vad ska de då hitta på att jag ska göra trots ?????? Fortsättning lär följa.........
    Haha, vad oväntat eller är det något du gjort tidigare??
  • Cicci90
    Rosi skrev 2012-06-29 06:04:02 följande:
    Men med gummistövlar vet jag inte vad det kan ha kommit ¨på..
    På min möhippa förvirrade de mig totalt.
    Fick en lista med saker jag skulle packa ner i en väska att ta med mig.
    Bla badkläder, handduk, tvål, regnkläder osv. Dvs saker som faktiskt kan behövas "en vanlig dag".
    Men på listan stod även grejer som kalsonger och hammare. Detta var dock inget jag använde under hela dagen utan det vara bara där för att jag skulle få undra lite... haha.
  • Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-06-29 14:01:54 följande:
    Då har vi fått pris på bilen vi ska ha. =) Så nu kan jag visa bilen vi ska åka i.
    Den var fin :)
    Får man fråga vad ni ska ge för den? Har ni den både till/från kyrkan och sen till/från festen?
  • Cicci90

Idag har vi varit och letat fotograferingsplats intill kyrkan. Vi ska ju ta ett par extra bilder efter vigseln för att gästerna ska hinna till lokalen och skriva i gästbok samt själva fotograferas innan vi kommer. Det blir nog att vi tar en sväng med bilen tills gästerna har hunnit ifrån kyrkan och så åker vi tillbaka och tar vid kyrkan och sjön bredvid.

Sjön mittemot kyrkan Glad

Innan vigseln kommer vi att ta bilder härifrån Glad

Ska ni andra ta bilder inne eller ute, eller både ock?
    Och vad ska ni göra precis efter kyrkan? Åker ni raka vägen till festlokalen eller väntar ni så att gästerna hinner anlända och eventuellt mingla/ta foto osv..?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?