• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • elinmartin

M040812J- klar att du får

Vi var på bröllop i går hos ett par goda vänner, de kändes väldigt bra att gå på ett bröllops så nära in på. nu vet man mer vad man vill göra och inte göra.. 
    Sitter och skriver en lista på vad vi har kvar att göra, känns som om den hela tiden blir längre, eller er det jag som kommer på mer pyssel hela tiden.
    Kan vi inte vissa upp våra pyssel??? känns som om många gör saker, och de är alltid kul att de vad alla andra gör. Jag ska bara ta kort så jag kan lägga up de jag gjort hittils så jag återkommer med mitt.

cicci 90 - vi gifter oss i Hammenhög på Österlen 

• durrasflikka
    millemill skrev 2012-07-01 19:23:49 följande:
    Hur långt ska ni åka då?
    Ungeför 10-12 mil sammanlagt..
    Cicci90 skrev 2012-07-01 19:45:54 följande:
    På tal om att gifta sig utomhus osv..
    Vart i landet ska alla gifta sig? Eller har ni skrivit det tidigare i tråden?
    Vi gifter oss i Almesåkra kyrka, i Småland.
    Vi gifter oss i Rya Kyrkoruin strax utanför Eket om vädret är fint, annars har vi en kyrka som backup inne i Eket.

Såhär ser ruiene ut så därfö finns det en backup. =)
  • millemill

Jag hoppar in här med, gifter mig den 18:e en vecka senare :) Har ju redan varit med o gästspelat ett par gånger ;)

• åsissen

Vi gifter oss i Fredrikskyrkan, i Karlskrona, i Blekinge. Som morgon gåva ska jag ge min M2 B en klocka som jag har graverat in ett kärleksbudskap på latin samt datum på.

• Cicci90
    elinmartin skrev 2012-07-01 20:30:54 följande:
    M040812J- klar att du får

Vi var på bröllop i går hos ett par goda vänner, de kändes väldigt bra att gå på ett bröllops så nära in på. nu vet man mer vad man vill göra och inte göra.. 
    Sitter och skriver en lista på vad vi har kvar att göra, känns som om den hela tiden blir längre, eller er det jag som kommer på mer pyssel hela tiden.
    Kan vi inte vissa upp våra pyssel??? känns som om många gör saker, och de är alltid kul att de vad alla andra gör. Jag ska bara ta kort så jag kan lägga up de jag gjort hittils så jag återkommer med mitt.

cicci 90 - vi gifter oss i Hammenhög på Österlen 
    Tar kort på mitt pyssel och lägger upp det imorgon Glad
  • Silme

Välkomna alla nya! Skrattande

Vi har egentligen sagt att vi inte ska ge varandra någonting i morgongåva (bröllop, nybyggt hus, garagebygge och tomtplanering sväljer myyyycket pengar...) men jag ska ev. ge honom ett par manschettknappar i titan eftersom han inte har några snygga. Det blir morgongåva på bröllopsdagens morgon i så fall. Glad

Vi gifter oss borgerligt i Bromma, i Ljunglöfska slottets park eller brygga (tanken är att vi ska komma med båt), och vi har även festen där (samt bokat bröllopssviten).
    Är det lite småregnigt men ändå varmt vigs vi på slottsaltanen och är det pissväder vigs vi inne i slottet.
    Jag är inte mycket för pyssel så det lär inte bli så jättemycket sådana foton från mig. Men jätteroligt att få se er andras! Glad

Verkar som att många inte ska sova med sin blivande natten innan, är jag den enda som ska göra det? Vi ska dessutom ta korten innan vigseln så det är inte mycket som stämmer med "traditionen" där inte. Flört

Tidsschemat ser ut just nu ungefär så här:

08.00 Klockan ringer, kanske är jag redan uppe, kanske inte...
    10.00 ca Åker hemifrån. Förhoppningsvis åker vi direkt till Bromma där frisören och muan möter upp, inte helt spikat med dem, väntar på svar från muan. Jag fixas i bröllopssviten. (Hämtar nyckeln på fredagen).
    12.00 Sambon hämtar brudbuketten (dock inte beställd ännu så vi får väl se hur det går  med den...).
    13.30 Fotografering. I slottet. Utanför slottet. Vid vattnet. På berget. Osv osv...
    16.00 Vigsel
    16.30 ca Brudskål i parken eller på altanen.
    17.30 ca Middagen börjar (3-rätters)
    21.00 ca Vår första dans som gifta och vidare dans
    21.45 ca Bröllopscupcakes, kaffe och avec serveras
    22.15 ca Vi stuffar vidare på dansgolvet, all night long...
    01.00 Vår tid på slottet är slut, vi lämnar nog festen en liten stund innan.

Har inte räknat in när vi ska käka lunch men det löser sig. Glad

Ohhhh, imorgon kväll är det dags för slutprovning av klänningen!! Can't wait! Ska bli intressant att se om all löpning och zumba gett resultat! Skrattande

• Cicci90
    Silme skrev 2012-07-01 22:58:02 följande:
    Verkar som att många inte ska sova med sin blivande natten innan, är jag den enda som ska göra det? Vi ska dessutom ta korten innan vigseln så det är inte mycket som stämmer med "traditionen" där inte. Flört

Tidsschemat ser ut just nu ungefär så här:

08.00 Klockan ringer, kanske är jag redan uppe, kanske inte...
    10.00 ca Åker hemifrån. Förhoppningsvis åker vi direkt till Bromma där frisören och muan möter upp, inte helt spikat med dem, väntar på svar från muan. Jag fixas i bröllopssviten. (Hämtar nyckeln på fredagen).
    12.00 Sambon hämtar brudbuketten (dock inte beställd ännu så vi får väl se hur det går  med den...).
    13.30 Fotografering. I slottet. Utanför slottet. Vid vattnet. På berget. Osv osv...
    16.00 Vigsel
    16.30 ca Brudskål i parken eller på altanen.
    17.30 ca Middagen börjar (3-rätters)
    21.00 ca Vår första dans som gifta och vidare dans
    21.45 ca Bröllopscupcakes, kaffe och avec serveras
    22.15 ca Vi stuffar vidare på dansgolvet, all night long...
    01.00 Vår tid på slottet är slut, vi lämnar nog festen en liten stund innan.

Har inte räknat in när vi ska käka lunch men det löser sig. Glad

Ohhhh, imorgon kväll är det dags för slutprovning av klänningen!! Can't wait! Ska bli intressant att se om all löpning och zumba gett resultat! Skrattande
    Vi kommer också att sova tillsammans natten innan. Jag kommer vara så nervös så jag behöver ha "det gamla vanliga" Flört
    Vi kommer också att ta bilder innan, så vi får bryta traditionerna ihop! Flört

Vad skönt att ni har vigseln så sent, då får ni lite sovmorgon!
  • Rosi
    Cicci90 skrev 2012-07-01 19:45:54 följande:
    Har ingen aning om vad jag ska ge min blivande i morgongåva.. Han vill ha en klocka så det får kanske bli en sån.
    Själv har jag nämnt för honom i förbifarten att jag skulle bli glad för en canvastalva med text på, typ en rad från en av sångerna i kyrkan.

På tal om att gifta sig utomhus osv..
    Vart i landet ska alla gifta sig? Eller har ni skrivit det tidigare i tråden?Vi gifter oss i Almesåkra kyrka, i Småland.

Klockor är alltid roligt att ge bort... Ger bort en varje gång han fyller å samt jul.. =P Så denna gången skippar jag de... Då han redan har så många.. =P

Jag blev grymt nöjd med mina bilder igår.. =P Så nu väntar jag på att få se dem genom datorn..

Vi gifter oss i Kil 2 mil norr om Karlstad! =)

• Millan1984

Vi kommer inte heller ge varann nån morgongåva, och vi kommer sova på skilda platser ochmötas upp vid fotograferingen innan vigseln. Igår gjorde jag klart (?) Spotify listan. 14 timmars musik borde väl räcka :p??

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?