• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Hanna05
    moa2012 skrev 2012-07-07 13:39:46 följande:
    det blev att jag beställde varsitt armband från den sidan du skrev =) ..det blev en av dem billigaste men det är för dem får varsin dyr klänning och en fin bukett ..jag skrev deras namn på =) så jag tror dem blir super glada.

Ett sådant armband blev det ..Alla av dem hade namn med max 5 bokstäver så det funka bra ..(och den färgade pärlan blir mörklila eftersom det är tema färgen på bröllopet..)

Har jätte problem att hitta nått till min blivande mans marskalker...ingen av dem använder skjortor och kostymer ofta så känns dumt att ge dem manchette knappar eller slipsnål...och jag vill inte lägga för mkt pengar,har nämligen redan spräckt bröllopsbudgeten för längesen och har helt enkelt inte råd..dessutom får dem slips,kostym och skjorta allihopa ..(obs ! vi köpte kostymen på HM och dem kostade bara 600kr ,750 med skjorta och ca 820kr med slips ..visst det är inget dyrt men det är rätt mkt pengar för oss till 3 stycken ..samt 4 tärnor klänning 500kr/st ,bukett ,150kr /st och nu armband 139kr /st ..så om ni har något förslag på nätt litet men ändå fint att ge männen får ni gärna berätta =) 
    Precis sådana köpte jag med! :)

Till männen, kanske ni kan köpa ett visitkortsetui? Finns att gravera på calligraphen.se :)
    Eller en fickkniv om de är naturmänniskor :P Annars vet jag inte .... biobiljetter? :)
  • elinmartin

cicci 90- det stämmer jag köpte bra en vanlig fotoalbums och så har jag dekorerat den själv på fram och baksida.

Moa - de har jag köpt på bo olsson de ligger í tomelilla de är lite som ullared, billigt och bra. blev jätte nöjd med dem. sen när de kostade 14,90 kr/st så blir man ännu gladare, när man gör fynd.

• DuÅjag
    Får jag vara med här?Skäms
    vi gifter oss den 10de,.. alltså på fredagen! Min pappa och hans fästmö fyller år på lördan å hon fyller 30år och ja vill verkligen inte förknippa våran lyckliga dag med henne så fredag fick det bli.. Ganska mysigt faktiskt för vi får en hel spahelg efter vigseln :)

Jag har börjat få panikångest.. det började igår..
    Det är så att jag är VÄRLDENS kontrollfreak och ber inte gärna om hjälp vilket resulterat i alldeles för mycket press + att ja jobbar heltid och även extra på ett annat jobb nu! SUCK! gnäll helena ;) men men det kommer bli så ruskigt bra när det väl är the W day :)

vi ska gifta oss ute och har färgtema lila,silver och vitt :)
  • anne87

Hej alla brudar! Här fått ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mig med? Min svägerska ska göra min frisyr. Grejen är att jag hittade en tutorial som hon. Testade att göra men det blev inte alls bra. Nu testade jag själv och blev jättenöjd. Hur ska jag göra? Ska jag själv göra frisyren och riskera att såra min svägerska eller ska hon göra en enklare frisyr som hon klarar? Vill ju hellre ha den lite svårare... (skriver på mobilen om det ser rörigt ut, hoppas det går att förstå ändå)

• durrasflikka
    DuÅjag skrev 2012-07-08 22:31:18 följande:
    Får jag vara med här?Skäms
    vi gifter oss den 10de,.. alltså på fredagen! Min pappa och hans fästmö fyller år på lördan å hon fyller 30år och ja vill verkligen inte förknippa våran lyckliga dag med henne så fredag fick det bli.. Ganska mysigt faktiskt för vi får en hel spahelg efter vigseln :)

Jag har börjat få panikångest.. det började igår..
    Det är så att jag är VÄRLDENS kontrollfreak och ber inte gärna om hjälp vilket resulterat i alldeles för mycket press + att ja jobbar heltid och även extra på ett annat jobb nu! SUCK! gnäll helena ;) men men det kommer bli så ruskigt bra när det väl är the W day :)

vi ska gifta oss ute och har färgtema lila,silver och vitt :)
    Klart du får vara med. Det är min 25-års dag. =)
    anne87 skrev 2012-07-09 08:19:15 följande:
    Hej alla brudar! Här fått ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mig med? Min svägerska ska göra min frisyr. Grejen är att jag hittade en tutorial som hon. Testade att göra men det blev inte alls bra. Nu testade jag själv och blev jättenöjd. Hur ska jag göra? Ska jag själv göra frisyren och riskera att såra min svägerska eller ska hon göra en enklare frisyr som hon klarar? Vill ju hellre ha den lite svårare... (skriver på mobilen om det ser rörigt ut, hoppas det går att förstå ändå)
    Låt henne göra den uppsättningen du vill ha fler gånger så hon får träna och blir det inte bra så förklara att du har fått den bra och kan testa göra den själv på bröllopsdagen men att hon gärna får vara där och hjälpa till om det går åt pipsvängen(?).
  • moa2012

Jag har fått reda på att den 28e juli blir det svensexa på schemat för min blivande =)..skit kul..men några detaljer vill minsann inte brossan berätta...
    vet ni när er blivande ska iväg? och vad dem ska göra..

jag har börjat märka av lite bröllopsverver... blir som en galen bridezilla ibland..skällde ut en av sambons marskalker igår..oj =(...sen får jag inget svar ifrån hon som ska göra tårtan så håller på att få totalt PANIK....ska jag akut fixa en annan som kan göra tårtan eller vänta på svar?..ahhh...tänk om jag står där utan tårta på dagen d .....(det är en privatperson)..har bara hennes facebook...trodde oxå att hon bodde nära mig men så visade det sig att hon bor 1,5 timmes körväg bort...vi betalar i och för sig väldigt lite för tårtan ..1000-1200 kr för en trevåningstårta med fina dekorationer till 70 pers...men hur mkt får ni betala för era???..jag blir galen..

• DuÅjag
    moa2012 skrev 2012-07-09 22:52:38 följande:
    Jag har fått reda på att den 28e juli blir det svensexa på schemat för min blivande =)..skit kul..men några detaljer vill minsann inte brossan berätta...
    vet ni när er blivande ska iväg? och vad dem ska göra..

jag har börjat märka av lite bröllopsverver... blir som en galen bridezilla ibland..skällde ut en av sambons marskalker igår..oj =(...sen får jag inget svar ifrån hon som ska göra tårtan så håller på att få totalt PANIK....ska jag akut fixa en annan som kan göra tårtan eller vänta på svar?..ahhh...tänk om jag står där utan tårta på dagen d .....(det är en privatperson)..har bara hennes facebook...trodde oxå att hon bodde nära mig men så visade det sig att hon bor 1,5 timmes körväg bort...vi betalar i och för sig väldigt lite för tårtan ..1000-1200 kr för en trevåningstårta med fina dekorationer till 70 pers...men hur mkt får ni betala för era???..jag blir galen..
    våran tårta ingår i paket priset, men hon verkat väldigt dukitig och seriös.. ska iväg å prova olika till veckan :))
  • Millan1984

Till helgen ska jag till hemstaden (där vi gifter oss), men har tur att mamma o pappa kommerpå besök i dagarna så man kan låta dem ta ner allt bröllopigt, hade inte kunnat få med allt på en gång, men nu kommer det att gå bra på fredag ska vi fixa lite, mamma och jag. Och det blir även lite presentshopping (till de som har hjälpt oss). Sakta men säkert börjar det bli nått av alltihopa

• Rosi

Vet ni tjejer idag är det bara 32 dagar kvar.. =)

Tårtan betalar vi allt som ska vara i. Sen gör min bäst kompis den åt oss.. =) Det värsta med allt är att jag inte får tag på någon tårtställning. så får det inte som jag vill ha.. tråkigt nog.. om inte någon kan snickra ihop den åt mig....

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?