durrasflikka skrev 2012-07-15 22:26:59 följande:
Jag fick som sagt reda på att jag skulle ta bussen kl 12.14 in till Helsingborg och gå in på Pressbyrån och säga "Hej, jag heter Lizette Persson.". Väl där så fick jag reda på att jag skulle gå till McDonalds. Uppe på McDonalds så mötte jag 3 av mina vänner + en 4½ månaders pojke. Vi började med att äta och sedan fick jag blunda och lukta på 4 olika tröjor och gissa vilken av dem som min m2b haft på sig. Svaret var ingen av dem så jag gissade ju fel. :P
Sen skulle vi utsmycka dessa tröjor genom att skriva/rita på dem. Jag fick en röd tröja och de andra hade vita. På de vita skrev de "Lizettes möhippa" och på min skrev jag Lizette Persson (kryssa över Persson) sen det som ska bli mitt nya efternamn (väldigt ovanligt så därför skriver jag inte ut det här). Efter det så blev jag sminkad (inte så smickrande :P) och sedan tog vi oss ut till bilarna och där fick jag på mig en ögonbindel.
När vi kört en bit så fick jag stanna kvar i bilen medans de andra gick bort en liten stund. Sen kom en av tjejerna och hämtade mig och ledde mig fram till ett trappsteg. Gick upp för det och tog 1-2 steg fram och kände doften en välbekant doft och sa "Det luktar häst" och sen sa hon som ledde mig här har du din kompis och sträckte fram min hand och jag kände direkt en mjuk mule och utbrister "ÅHHH" och lutar mig fram för att mysa och då tog de av ögonbindeln. Framför mig står en Islandshäst som jag ska få rida till nästa ställe. Det var bara jag och en av tjejerna som skulle rida och hon kände hästarna och förklara hur jag skulle rida för att få upp hästen i tölt (aldrig ridit i tält eller på Islandshäst). Vi red i 10.15 minuter bara men det var helt underbart iaf. =)
Kommer fram till en stor gård och där står en äldre man och väntar på oss. Han var den som skulle leda oss i vår 5-kamp. Vi började med yx kastning, sen pilbågs skjutning och traktor körning. Ingen av oss hade kört traktor innan och tyckte det var väldigt skoj. Sen valde vi att göra om pilbågs skjutningen och traktorkörningen för det var så skoj. Sen så skulle de andra fylla i vad jag hade fått göra hitintills på baksidan av min tröja och det fylldes på senare under dagen. Fick även håret fixat här.

Sen blev det ner till stan för olika uppdrag, bl.a. att sälja kyssar (godis kyssar fick jag reda på senare).
När vi sen skulle vidare så öppna himeln sig och som tur är så skulle vi inte vara ute mer. För pengarna jag tjänat ihop skulle jag in i en speciell butik och köpa något till min m2b (vad skrivs inte ut ;) ).
Sen åkte vi hem till den ena tjejen för att äta middag och bara snacka massor skit. :D
DVS den perfekta dagen för mig helt enkelt.
Låter som du haft en superfin dag!