• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • moa2012

Är det någon som vet om man har ställning i en sån här tårta enligt bilden eller hur det funkar att få den att hålla sig uppe??? jag ska inte ha tårtan på bilden men en sån 3 våning och undrar lite....
    det kommer vara för ca 70 pers..

• Angie2012

Nej det är ingen tårtställning till den utan mera typ inklädd kartong och blomster pinnar man får använda till våningstårtor. Vad jag har förstått så är det svårt att göra en sån tårta och undvika att den faller ihop. Men jag är ju heller ingen expert på det där. Googla våningstårta så får du en beskrivning hur du går till väga för att bygga en våningstårta.

• durrasflikka
    moa2012 skrev 2012-07-10 22:53:12 följande:
    Är det någon som vet om man har ställning i en sån här tårta enligt bilden eller hur det funkar att få den att hålla sig uppe??? jag ska inte ha tårtan på bilden men en sån 3 våning och undrar lite....
    det kommer vara för ca 70 pers..

Det verkar som att många konditorer inte vill göra tårtor som ställs ovanpå varandra. Vår gör dock det och jag har läst väldigt bra om henne. Var bor du?

1 månad idag alla 11 augusti:are.. =)
  • Cicci90

Jag usch nu är det bara en månad kvar! Flört
    Egentligen är det väl inte "usch" men vad nervös jag blev nu!
    Om exakt en månad sitter jag hos frisören och börjar förhoppningsvis se lite resultat.. Ska vara där redan kl 8 på morgonen...
    Nervöst..!

• durrasflikka
    Cicci90 skrev 2012-07-11 09:10:26 följande:
    Jag usch nu är det bara en månad kvar! Flört
    Egentligen är det väl inte "usch" men vad nervös jag blev nu!
    Om exakt en månad sitter jag hos frisören och börjar förhoppningsvis se lite resultat.. Ska vara där redan kl 8 på morgonen...
    Nervöst..!
    Det ska jag också vara.. Hos frisören kl 8 alltså.. Vid denna tiden om 1 månad så håller vi nog på att snöra på oss klänningarna. 3 klänningar med snörning, kan något gå fel? ;)
  • Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-07-11 12:12:25 följande:
    Det ska jag också vara.. Hos frisören kl 8 alltså.. Vid denna tiden om 1 månad så håller vi nog på att snöra på oss klänningarna. 3 klänningar med snörning, kan något gå fel? ;)
    Ska dina tärnor också ha snörning? Det kommer säkert gå jättebra! Glad
  • durrasflikka
    Cicci90 skrev 2012-07-11 12:27:35 följande:
    Ska dina tärnor också ha snörning? Det kommer säkert gå jättebra! Glad
    Ja, det ska de. Men vi ska träna på att snöra så att allt blir bra. =)
  • elinmartin

1 månad idag tjejer... nervöst och spännande.

Sitter just nu och bokar av min "att göra lista" och inser att de är en hel del kvar fast bara en massa roligt som att pysslar och fixa med små detaljer vilket jag älskar.
    sitter samtidigt och spanar på lite godisbord, hur ska ni ha era??
    Jag vill ha något i still med bilden, tänkte ta en sväng på loppis i morgon och leta efer glasvasar och dylikt.
    Försästen jag gjorde ett sånt jäkla fynd i går, skulle bara i väg och handla lite mjöl och såg att de hade loppisen öppen så jag smet in lite snabbt och hittar med en gång 3 rullar med mörkgrå tapet (som vi ska ha som bordlöpare)  :). fick betala 30 kr. Annars skulle i köpt på rusta och då hade vi fått betala 600 kr. loppis kan vara bra iblad:)
  • moa2012
    durrasflikka skrev 2012-07-11 08:38:13 följande:
    Det verkar som att många konditorer inte vill göra tårtor som ställs ovanpå varandra. Vår gör dock det och jag har läst väldigt bra om henne. Var bor du?

1 månad idag alla 11 augusti:are.. =)
    jag bor i Ängelholm-Skåne
  • moa2012

rätt dålig bild men jag har försökt prova min klänning idag...jag är rätt panikslagen eftersom den INTE går att knäppa..får ta och ringa sömmerska imorn...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?