• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    M040812J: Hehe, ja jag hade 8 timmar först, men fick lite låttips som ökade på listan. Det är en salig blandning och alla låtar kommer ju inte spelas men det är skönt att veta att man inte kommer oroa sig för det iaf. Men några låtar är från samma artist och vi vill ju inte ha så, så visst kan man göra så att det blir random låtar så det blir varierat??
  • Millan1984

ang hindersprövningen tog det ca 9 dagar för oss om jag inte missminner mig...gick väldigt snabbt. men vi skickade in det i slutet på maj nångång, och hindersprövningen gäller till slutet på september för oss :p

• M040812J
    Millan1984 skrev 2012-07-03 21:22:38 följande:
    ang hindersprövningen tog det ca 9 dagar för oss om jag inte missminner mig...gick väldigt snabbt. men vi skickade in det i slutet på maj nångång, och hindersprövningen gäller till slutet på september för oss :p
    Hoppas på att inte alla semstrar ställer till problem då :/ haha skulle va kul (not) om bröllopet blir inställt pga av att vi inte hunnit få hinderprövningengodkänd *stress*
  • Millan1984
    M040812J skrev 2012-07-03 21:31:58 följande:
    Hoppas på att inte alla semstrar ställer till problem då :/ haha skulle va kul (not) om bröllopet blir inställt pga av att vi inte hunnit få hinderprövningengodkänd *stress*
    när ska ni träffa prästen?? vår präst sa till oss att hon ville ha papprena när vi skulle träffas (som vi gjorde förra veckan), så det papper vi fick tillbaka skickade gav vi då till henne (hindersprövning + efternamnsbyte)
  • Lillis82
    elinmartin skrev 2012-07-03 21:10:14 följande:
    JAg behöver verkligen hjälp... vi ska ha lite roliga namn på våra drinkar, men har hjärnsläpp.. vad kan de heta??
    jag har en som heter "en äkta elin"  "första mötet"    "martins fredagsmys". men jag behöver fler namn, kan ni hjälpa mig..
    Vi skall ha en shot som heter toastmastershoten. Det är ENDAST toastmastern som ger tillåtelse om man skall få en sådan. 

• Lillis82

Jag gjorde en provdukning idag.. Servetterna skall vara vita.. hade bara svarta hemma så ni får föreställa er dem i vitt istället..  Plus att det skall vara röda rosor/gerberer mellan ljusen på spegeln... 

• moa2012
    M040812J skrev 2012-07-03 21:12:22 följande:
    14 timmar? Hehe, party natten lång! Ska också ta tag i spotifylistan, eller vi har börjat, men alla gästernas favoritlåtar ska samlas in och läggas till!

Idag har jag för första gången känt mig som en blivande brud. Jag och en av mina tärnor skulle gå och prova min klänning efter att de tagit in den. Efter det firades jag med lite champagne vid vattnet i stan :) Och sen åkte vi hem till min syster (tärna nr 2) och testade alla tärnornas klänningar. Åh imorgon är det exakt 1 mån tills jag gifter mig! Ojjojoj vad tiden går! Känns som om det är massor att fixa. 

Hur lång tid tog det för er att få hindersprövningspapprena beviljade? Vi ska skicka imorgon(det har varit massor av strul) Är det anledning att oroa sig? Första gången fick vi papprena tillbakaskickade inom några dagar, men jag är jättenervös :(

helt underbart vacker !!!!
  • M040812J

Gud vilken smart ide med spegelslinga! Kommer bli riktigt fint med tända ljus och blommor!

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?