• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • delly

Hakar på denna tråd jag med. Bröllop 11/8 i trädgården... Hoppas på sol denna dag

• moa2012
    delly skrev 2012-06-30 20:17:07 följande:
    Hakar på denna tråd jag med. Bröllop 11/8 i trädgården... Hoppas på sol denna dag
    Hej och välkommen =)
    jag gifter mig oxå utomhus i trädgård så vi får verkligen hoppas på fint väder =) 
  • åsissen

Efter kyrkan så ska vi fotograferas ute ( hoppas på fint väder givetvis som alla andra) vi har hela fotograferingen då eftersom min M2B inte ska få se mig innan vigseln den dagen. Gästerna ska under tiden ta sig till festlokalen, få lite snittar med champagne och mingla samt gå en tipspromenad med frågor om oss.

• Rosi

Idag ska jag iväg å Göra Morgongåva.. Är lite nervös. Men det ska ändå bli väldigt kul.. =) Jag ska göra fotografering då min man sagt att han vill ha det.

Vad ska ni ge eran blivande man i morgongåva??

Vi ska med gifta oss utomhus.. Fast på samma ställe där vi ska ha festen så när vigseln är klar så ska vi gå iväg för att fotas och sen så blir det Tipspromenad för gärsterna så då smiter vi iväg ner till sjön för att ta lite fina bilder där. =)

• durrasflikka
    Cicci90 skrev 2012-06-30 19:59:17 följande:
    Den var fin :)
    Får man fråga vad ni ska ge för den? Har ni den både till/från kyrkan och sen till/från festen?

Vi ger 2500 kr för att bli körda till och från vigselplatsen. Det är min brors flickvän som har hjälpt oss fixa bilen då det är hennes farfars bil så vi fick ett bra pris. =) Alla andra vi har varit i kontakt med skulle ha minst det dubbla och det tyckte vi var för dyrt så vi är väldigt nöjda med både bil och pris.

Vi ska köra en liten bit bort till en grusväg och ev. ta några roliga bilder med bilen (som att bilen gått sönder och någon måste putta) och sedan kör vi tillbaka till vigselplatsen och fotas lite där innan vi kör in mot festlokalen men ska fotas mer i den staden innan vi tar oss upp till lokalen då vi inte heller har setts sedan dagen innan.

• Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-07-01 08:55:43 följande:

Vi ger 2500 kr för att bli körda till och från vigselplatsen. Det är min brors flickvän som har hjälpt oss fixa bilen då det är hennes farfars bil så vi fick ett bra pris. =) Alla andra vi har varit i kontakt med skulle ha minst det dubbla och det tyckte vi var för dyrt så vi är väldigt nöjda med både bil och pris.

Vi ska köra en liten bit bort till en grusväg och ev. ta några roliga bilder med bilen (som att bilen gått sönder och någon måste putta) och sedan kör vi tillbaka till vigselplatsen och fotas lite där innan vi kör in mot festlokalen men ska fotas mer i den staden innan vi tar oss upp till lokalen då vi inte heller har setts sedan dagen innan.

Ja det var ju inget farligt pris Glad Vi ger 1800 kr, chauffören är killens jobbarkompis så det gjorde väl endel på priset Tungan ute Skönt när man kan få saker till kompispris tycker jag Flört Allt har ju en tendens att bli lite dyrare så fort det gäller bröllop annars.
  • millemill
    durrasflikka skrev 2012-07-01 08:55:43 följande:

Hur långt ska ni åka då?
  • Cicci90
    Rosi skrev 2012-07-01 07:20:33 följande:

Idag ska jag iväg å Göra Morgongåva.. Är lite nervös. Men det ska ändå bli väldigt kul.. =) Jag ska göra fotografering då min man sagt att han vill ha det.

Vad ska ni ge eran blivande man i morgongåva??

Vi ska med gifta oss utomhus.. Fast på samma ställe där vi ska ha festen så när vigseln är klar så ska vi gå iväg för att fotas och sen så blir det Tipspromenad för gärsterna så då smiter vi iväg ner till sjön för att ta lite fina bilder där. =)

Har ingen aning om vad jag ska ge min blivande i morgongåva.. Han vill ha en klocka så det får kanske bli en sån.
    Själv har jag nämnt för honom i förbifarten att jag skulle bli glad för en canvastalva med text på, typ en rad från en av sångerna i kyrkan.

På tal om att gifta sig utomhus osv..
    Vart i landet ska alla gifta sig? Eller har ni skrivit det tidigare i tråden?
    Vi gifter oss i Almesåkra kyrka, i Småland.
  • M040812J

Hej hej. Jag gifter mig 4 augusti. Är det ok att jag hoppar in här? Känner att jag behöver lite inspiration :)

• Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-07-01 19:45:54 följande:
    Har ingen aning om vad jag ska ge min blivande i morgongåva.. Han vill ha en klocka så det får kanske bli en sån.
    Själv har jag nämnt för honom i förbifarten att jag skulle bli glad för en canvastalva med text på, typ en rad från en av sångerna i kyrkan.

På tal om att gifta sig utomhus osv..
    Vart i landet ska alla gifta sig? Eller har ni skrivit det tidigare i tråden?
    Vi gifter oss i Almesåkra kyrka, i Småland.
    Vi gifter oss i Övik, där vi båda kommer ifrån..
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?