• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87
    Lillis82: Vad roligt! Stort Grattis. Hur långt är du gången? Kanske är väldigt tidigt att berätta vid hippan om man inte är absolut tvungen? Går ju annars att skylla på att man äter någon medicin mot något om man absolut vill hålla det hemligt :)

elinmartin: Jag har inte blivit hippad än men tror att det kommer ske väldigt nära bröllopet (dels eftersom vi är bortresta stor del av sommaren och direkt när vi kommer hem blir sambons svensexa). Men jag ser verkligen fram emot det :)

papriken: välkommen! :)
  • Cicci90
    papriken skrev 2012-06-24 21:07:43 följande:
     Har dock inte hört nått från kyrkan, hur tätt inpå går man igenom vigsel osv?
    Det är väldigt olika.
    Vi träffade präst + kantor förra veckan. Mest för att de har semester och kommer tillbaka 1-2 veckor innan vår vigsel och vi vill inte vara "så sent ute" ifall nån skulle bli sjuk eller liknande.
    Men det vanligaste verkar vara att man träffar prästen en eller två veckor innan.

Vi ska träfffa kantorn ytterligare en gång för att "provgå" tillsammans med näbbarna i kyrkan 2 veckor innan vår vigsel. Men vi har som sagt redan träffat henne för att stämma av så att det låter bra och så ;)
    elinmartin skrev 2012-06-24 21:12:30 följande:
    har ni blivit hippade än?? i så fall berätta, de e så rolit att höra.
    jag och mannen har suttis halva dagen med festprogramen, men nu är de nästan klara. så jag kan gå på nästa projekt.
    Vad har ni för hemma projekt???
    Jag blev hippad för flera veckor sedan. Ett par nära vänner skulle ha barn så det var för att de skulle kunna vara med, och tur var det för ungen ploppade ut helgen efter!
    Hade en trevlig dag med frukost, uppdrag på stan, bubbelpool, massage och grillkväll tillsammans med svensexagänget :)
    Hemmaprojekten som är kvar är att göra ett par servettringar till, menyhållare samt korten (som ska stå vid serveringsbordet) ska göras, bordsplaceringslapparna ska skrivas (har dock en vecka kvar till osa), markväv till stolarna ska klippas.. Hmm, ja det var nog det hela..!
    Lillis82 skrev 2012-06-24 21:29:50 följande:
    Jag är lite nervös inför min hippa.. jag vet att det kommer vara både syskon och arbetskamrater med och jag har en hemlighet som jag inte delat med mig av till någon än.. mer än min m2b.. Gladoch bjuds det på alkoholhaltig dryck på hippan så kommer de flesta nog ganska snabbt lista ut min lilla hemlighet då jag inte kommer att dricka något.. Tungan ute

Sitter och funderar just nu på vad min ursäkt skall vara så att det låter trovärdigt och fortfarande inte gör att de listar ut min lilla hemlis....
    Vad roligt att du väntar på smått! Skrattande Håller med Rosi och anne87, skyll på urinvägsinfektion eller liknande. För att göra det trovärdigt kan du ju smita in med något om att "vänta, jag måste ta min medicin först" när de kommer och ska ta dig ;) Då blir det inte det där "Ehmmm, nja.. Jag äter medicin.." så fort alkoholen kommer fram :)
    Rosi skrev 2012-06-24 21:39:42 följande:
    Åhhh jag börja verkligen bli nervös... Funderar fortfrande på vart jag ska sova natten innan... å det känner jag att jag måste lösa så fort som möjligt.. Hur gör ni??
    Jag är också nervös. SKITNERVÖS! De två senaste nätterna har jag haft hemska mardrömmar om att allt blev skit! Ingen kom till kyrkan, ingen kom till festen, värdparen struntade i oss och dök inte upp, alla stressade på med maten och vi blev ensamma i lokalen redan kl 22.. Första natten vaknade jag och var jättebesviken, tills jag insåg att jag hade drömmt.. puh!

Ska du sova iväg från din kille? Isf skulle jag valt att sova hos mina föräldrar, eller en riktigt nära och lugn vän ;)
    Vi ska sova hemma tillsammans natten till bröllopet. Känner att jag kommer att slappna av bäst där, och speciellt om min kille är med. Då kan han nog lugna ner mig lite. ;) Men däremot har mina fina föräldrar lovat att de ska ta hand om våran hund. Skulle han någon gång hålla oss vakna hela natten av att varje timma gå upp och kräkas eller nåt skulle det ju självklart bli den natten.. haha. De ska även ha honom bröllopsnatten så att vi slipper tänka på att han ska ut och kissa på morgonen. (Vi ska sova hemma)

Galet vilket långt inlägg det blev... :P
  • anne87
    Rosi skrev 2012-06-24 21:39:42 följande:

Åhhh jag börja verkligen bli nervös... Funderar fortfrande på vart jag ska sova natten innan... å det känner jag att jag måste lösa så fort som möjligt.. Hur gör ni??

Jag ska sova hemma, vi har två döttrar och min mamma och hennes sambo kommer vara här. Min sambo vet jag inte men om han sover hemma så kommer han åka hem till sin kusin ganska tidigt på fm för han ska göra sig i ordning där.

Cicci90: Hehe jag har också haft skumma drömmar (fast när jag är vaken känner jag mig förvånansvärt lugn när det kommer till bröllopet). Vi har också hund som min svägerska kommer ha bröllopsnatten men natten till får hon vara hemma (har ändå två småbarn som lär väcka mig i ottan, hehe det kanske blir en powernap på dagen om man klarar det :) )
  • Lillis82

ha ha.. det va smart med penicillin.. har ätit rätt mycket sånt den senaste så det skulle faktiskt fungera.. tackar.. vill vänta tills efter bröllopet och berätta.. så hippan är inte rätt ställe.. speciellt inte då jag blivit erbjuden en ny tjänst på jobbet som börjar i höst...

Elinmartin: ingen hippa här heller men tror det blir helgen innan då jag jobbar varannan helg och de helgerna jag inte jobbar är vi bortresta.. så lutar åt den helgen.. är väldigt förväntansfull  

• elinmartin
    Lillis82 skrev 2012-06-24 21:29:50 följande:
    Jag är lite nervös inför min hippa.. jag vet att det kommer vara både syskon och arbetskamrater med och jag har en hemlighet som jag inte delat med mig av till någon än.. mer än min m2b.. Gladoch bjuds det på alkoholhaltig dryck på hippan så kommer de flesta nog ganska snabbt lista ut min lilla hemlighet då jag inte kommer att dricka något.. Tungan ute

Sitter och funderar just nu på vad min ursäkt skall vara så att det låter trovärdigt och fortfarande inte gör att de listar ut min lilla hemlis....
    grattis, jag hade verkligen prata med en nära vän eller syster som såg till att fixa med alkoholfrit vin i en vanlig flaska. känns som att alla kommer genomskåda de med urinvägsinfektion, eller mina vänner hade verkligen gjort de, med tanke på vilken dag de e. sin möhippa hade man druktigt på fast man åt penselin om efekten bara var att tabletten inte verkade. Men de e bara vad jag hade gjort.

Börjate med borsplacerings här på bröllopstorget, deras mall är riktigt bra. andvänd den...
  • Silme
    Papriken: Välkommen! Glad
    va roligt att de fortfrande kommer in nya i vår tråd.
    Ja tjejer nu blrjar det verkligen närma sig, fick en så känsla i helgen att jag nästan blev lite sressad. har så mycket som jag vill hinna med.
    jag och mannen har suttis halva dagen med festprogramen, men nu är de nästan klara. så jag kan gå på nästa projekt.
    Jag blev hippad 2/6 (typ kallaste junidagen på hundra år), klicka på "visa endast" på mig så kommer det säkert upp. Sambon ska ha sin svensexa på lördag. Tror inte att han anar något än så länge. Glad
    Stora hemmaprojektet jag har kvar är festhäftet. Har knappt börjat och börjar känna mig lite småstressad. Vill helst inte tillbringa hela semestern med att planera bröllopet och jag gillar att ha saker färdiga i tid så jag hoppas kunna bli i princip färdig inom de närmsta fyra veckorna.

Någon här som är van cupcakebakerska (första gången för mig)?? Undrar om man kan göra dem dagen innan, med glasyr och allt och förvara dem kallt. Håller de sig till kvällen efter sen? Beräknar att de ska serveras vid 22-tiden.. Eller måste man dra på glasyren samma dag/kväll?? Någon som vet?

Stort grattis Lillis82! Solig

Jag börjar faktiskt bli lite nervös men det är nog mest för att det är ett par stora frågetecken kvar, t.ex. barnvakt till vår 3-årige son... Känns som att jag skulle vilja ha det löst väldigt snart.
  • åsissen

Jag har inte heller blivit hippad ännu, frågade sambon häromdagen om han trodde det skulle bli någon, vi har ingen besinna eller tärna så man vet ju aldrig om någon annan tar tag i det och ordnar det eller om det liksom rinn ut i sanden. Men sambon sa att det kommer bli av så jag är lite nervös, jobbar de flesta helgerna innan bröllopet så jag vet inte riktigt när det ska bli av men jag får väl vänta och se. Vi har inte heller träffat prästen ännu, han har semester så vi får finna oss i att vänta tills han börjar jobba på nytt. De största hemmaprojekten nu är fest och vigselprogram som vi ska göra själva och sen tränar vi på bröllopsdansen, har haft en lektion hittills och tränar för fullt här hemma:)

• Norrlandsprinsessan

Nu har jag varit inaktiv ett bra tag här i tråden känner jag... jag har lyckats med bedriften att jag ska börja på ett nytt jobb endast en månad innan bröllopet. Så är är det sluta-på-ett-jobb- stressen blandat med bröllops-stress, men det ska nog gå bra i slutändan :)

Jag och min blivande man har gjort klart bordsplaceringen, träffat prästen, börjat så smått på vigselprogrammen och festprogrammen samt gjort klart placeringskorten. Eftersom vi båda två jobbar ända fram tills en vecka innan bröllopet så gäller det att göra så mycket som möjligt klart innan. Vi får hoppas att ingen av våra gäster som tackat ja till bröllopet hoppar av i sista minuten...

I torsdags föll sista pusselbiten på plats - en av mina fina kollegor hade pratat med en bekant som äger en snygg gammal Ford från 1934  som han kom och visade - kärlek vid första ögonkastet! Såå skönt att även transporten är ordnad nu.

Har också haft mardrömmar kring bröllopet, en var där klänningen jag beställt inte alls såg ut som den skulle - den va skitful och kvinnan i affären försökte övertyga mig att jag skulle ha den på bröllopet ändå, huu! Vi får hoppas att den drömmen inte blir sann...

• Rosi
    Cicci90 skrev 2012-06-24 21:59:14 följande:
    Jag är också nervös. SKITNERVÖS! De två senaste nätterna har jag haft hemska mardrömmar om att allt blev skit! Ingen kom till kyrkan, ingen kom till festen, värdparen struntade i oss och dök inte upp, alla stressade på med maten och vi blev ensamma i lokalen redan kl 22.. Första natten vaknade jag och var jättebesviken, tills jag insåg att jag hade drömmt.. puh!

Ska du sova iväg från din kille? Isf skulle jag valt att sova hos mina föräldrar, eller en riktigt nära och lugn vän ;)
    Vi ska sova hemma tillsammans natten till bröllopet. Känner att jag kommer att slappna av bäst där, och speciellt om min kille är med. Då kan han nog lugna ner mig lite. ;) Men däremot har mina fina föräldrar lovat att de ska ta hand om våran hund. Skulle han någon gång hålla oss vakna hela natten av att varje timma gå upp och kräkas eller nåt skulle det ju självklart bli den natten.. haha. De ska även ha honom bröllopsnatten så att vi slipper tänka på att han ska ut och kissa på morgonen. (Vi ska sova hemma)

Galet vilket långt inlägg det blev... :P

Jo mardrömmar har jag med haft.. Det var att Bandet som skulle spela inte hade lust just samma dag.. Men vi fick reda på för nästan en månad sen att de hade dubbel bokat.. å då sa jag bara att då får det vara, Avbokade dem och pratade med en tjej som sjunger. Och hon ville själv klart ställa upp.. =)

Skulle vilja sova hos någon vän. Dock alla mina vänner har katter/hundar och vill inte dra in min klänning till någon som har djur. Har haft otur med många andra klänningar, Då katterna (mina) har klöst i klänningar.
    Inget jag vill ska hända med min klänning.

Sen så har jag inte mina föräldra i samma kommun tråkigt nog. Alla kommer sova hemma hos oss i våran lilla trea.. Vi kommer bli sammanlagt 6 personer i den, nästa i en hel vecka.. trångt...=P

Så då fundera jag strakt på att bo på hotell natten innan. Men vet inte om jag ska bo på de hotellet vi ska ha natten efter eller om man ska ta hotellet i samma kommun som man gifter sig i?? Bara 20 mins färdväg mellan kommunerna.. =P

Så jag å sambon vill vara så tradisionella som möjligt då vi redan har brytit den stora regeln.. =P

• Cicci90
    Rosi skrev 2012-06-25 06:13:02 följande:

Jo mardrömmar har jag med haft.. Det var att Bandet som skulle spela inte hade lust just samma dag.. Men vi fick reda på för nästan en månad sen att de hade dubbel bokat.. å då sa jag bara att då får det vara, Avbokade dem och pratade med en tjej som sjunger. Och hon ville själv klart ställa upp.. =)

Skulle vilja sova hos någon vän. Dock alla mina vänner har katter/hundar och vill inte dra in min klänning till någon som har djur. Har haft otur med många andra klänningar, Då katterna (mina) har klöst i klänningar.
    Inget jag vill ska hända med min klänning.

Sen så har jag inte mina föräldra i samma kommun tråkigt nog. Alla kommer sova hemma hos oss i våran lilla trea.. Vi kommer bli sammanlagt 6 personer i den, nästa i en hel vecka.. trångt...=P

Så då fundera jag strakt på att bo på hotell natten innan. Men vet inte om jag ska bo på de hotellet vi ska ha natten efter eller om man ska ta hotellet i samma kommun som man gifter sig i?? Bara 20 mins färdväg mellan kommunerna.. =P

Så jag å sambon vill vara så tradisionella som möjligt då vi redan har brytit den stora regeln.. =P

Ja, usch och fy för bröllopsmardrömmar :p Vi bestämde i maj förra året att vi skulle gifta oss och första halvåret hade jag en massa mardrömmar, för då planerade vi ganska mycket. Sen avtog det men nu har det alltså börjat igen. Är väl för att det närmar sig. Men det är ganska skönt att vakna upp och veta att "Jo, jag har visst bokat sminkös och frisör" osv..

Nej, det är ju lite dumt att sätta sig i en situation där man är rädd att klänningen ska förstöras dagen före bröllopet.
    Angående hotell så hade jag personligen föredragit att välja det som är närmast frisören på morgonen (eller vad du nu ska göra på morgonen, vill minnas att du ska göra håret själv?). Även om det kanske bara är 20 minuters bilresa extra så hade jag valt det närmre. Sålänge det inte är jätteskillnad i pris eller kvalité på hotellen.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?