• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Rosi: Tack för tipset men vi kommer inte skriva ut det i Open Office eftersom sambon gör det på sitt jobb :)

Vi åker snart på semester och efter det kommer vi ta tag i bordsplaceringstavla, imorrn ska jag och min tärna göra servettringar.

• Cicci90

Är det okej om jag hoppar in i denna tråden?
    Ska också gifta mig den 11 augusti.
    Är med i en annan tråd med par som gifter sig den dagen, men den tråden händer det inte så mycket i, känns mest som att det bara är jag som skriver .. ;)

• Rosi
    Cicci90 skrev 2012-06-14 14:20:05 följande:
    Är det okej om jag hoppar in i denna tråden?
    Ska också gifta mig den 11 augusti.
    Är med i en annan tråd med par som gifter sig den dagen, men den tråden händer det inte så mycket i, känns mest som att det bara är jag som skriver .. ;)
    Det är klart att du får vara med oss.. =) Hur långt har du kommit nu?
  • Cicci90
    Rosi skrev 2012-06-14 21:34:33 följande:
    Det är klart att du får vara med oss.. =) Hur långt har du kommit nu?
    Vad bra :P

Jag har kommit en bit på vägen..
    *Självklart är lokal och kyrka bokad för ett bra tag sedan.
    *Har den senaste veckan träffat både präst och kantor för att stämma av allt (jag började gråta när kantorn hade spelat två toner på orgeln.. ;))
    *Ska träffa kantorn igen och "provgå" tillsammans med våra näbbar en vecka innan vigseln.
    *Hindersprövning är lämnad till prästen.
    *Vi väntar på besked från PRV angående byte av efternamn.
    *Jag har denna bakat två sorters frallor till vår buffé och lagt i frysen (all annan mat provlagade vi för några månader sedan och den ska lagas dagen innan)
    *Allt som hör till bordet (servetter, servettringar, bordsplaceringar, dekorationer och stolsband) är färdigpysslade..
    *Ska ringa festlokalen och höra om det är möjligt för oss att hyra den även på torsdagen då vi kommer ha fullt upp med matlagning på fredagen..
    *Tårtan är provsmakad och beställd ;)
    *Bilen är bokad.
    *Vigselprogrammet är påbörjat.
    *Festprogrammet gör min svägerska.
    *Har funderat lite på bordsplaceringen, men osa går ut 1/7 (mycket dumt av oss) så den är förstås inte färdig ;)

*Har bokat tid för att slinga håret en vecka innan vigsel.
    *Ska även träffa fotografen ca en vecka innan och hitta ett fint ställe att vara på.
    *Klänningen ska "slut-provas" och eventuellt sys upp och in två veckor innan vigsel..
    *Mitt största problem är att hitta en axelbandslös BH, har varit inne i en renodlad underklädesbutik och fick gå ut med beskedet att "vi har inga axelbandslösa bh:ar i den kupstorleken du behöver".....
    *Morgongåvor har vi inte ens hunnit tänka på ;)

Nu var det säkert hundra saker jag missade, men ungefär där ligger vi i planeringen :) Började lite smått redan i maj förra året.
  • Millan1984
    Cicci90: Ni har verkligen varit effektiv Vi ska träffa prästen om ca 2 veckor. Har du testat wonderbra?? Morgongåva struntar vi i...hela bröllopet är en gåva till oss :p
  • anne87
    Cicci90: Ni har verkligen kommit en bra bit påväg :). Pysslet kring bordsdekoreringen ska jag påbörja idag :P. Bordsplaceringen hinner ni och vill du så kan du ju påbörja den även om inte alla har svarat, fast nu är det ju inte så lång tid kvar till 1/7 :)

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med morgongåva. Har ni som köpt/ ska köpa något tips på vad ni ska ge?
  • Rosi

Cicci90: Ni har kommit jätte långt! =)

Anne87: Jag kommer ta bilder, något som min sambo har sagt att han vill ha.. Men han kommer inte ihåg det längre så Ska iväg den 1 juli å ta bilder så börjar bli lite nervös för att ta dem.. =P

• Cicci90
    Millan1984 skrev 2012-06-14 22:39:06 följande:
    Cicci90: Ni har verkligen varit effektiv Vi ska träffa prästen om ca 2 veckor. Har du testat wonderbra?? Morgongåva struntar vi i...hela bröllopet är en gåva till oss :p
    anne87 skrev 2012-06-15 07:13:23 följande:
    Cicci90: Ni har verkligen kommit en bra bit påväg :). Pysslet kring bordsdekoreringen ska jag påbörja idag :P. Bordsplaceringen hinner ni och vill du så kan du ju påbörja den även om inte alla har svarat, fast nu är det ju inte så lång tid kvar till 1/7 :)

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med morgongåva. Har ni som köpt/ ska köpa något tips på vad ni ska ge?
    Ja det känns som att vi har det mesta under kontroll.. :)

Millan1984: jag har inte testat wonderbra, har inte sett dem i affärerna heller. Är det bara internet som gäller om man vill ha en sån?

anne87: jag har faktiskt börjat lite med bordsplaceringen. Honnörsbordet är ju uppenbart och sen har vi lite koll på vilka som kommer och inte (mannen har en del släkt utomlands och deras partners kommer troligtvis inte). Men vad svårt det var! Tänkte att det nog inte skulle vara några problem, men det blev svårt mot slutet.. :p
  • Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-06-15 09:23:38 följande:
    anne87 skrev 2012-06-15 07:13:23 följande:

Ja det känns som att vi har det mesta under kontroll.. :)

Millan1984: jag har inte testat wonderbra, har inte sett dem i affärerna heller. Är det bara internet som gäller om man vill ha en sån?

anne87: jag har faktiskt börjat lite med bordsplaceringen. Honnörsbordet är ju uppenbart och sen har vi lite koll på vilka som kommer och inte (mannen har en del släkt utomlands och deras partners kommer troligtvis inte). Men vad svårt det var! Tänkte att det nog inte skulle vara några problem, men det blev svårt mot slutet.. :p
    Det borde finnas i affärer som säljer lite finare BHar.Leta upp en sådan affär i din stad och hör dig för...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?