Rosi skrev 2012-06-14 21:34:33 följande:
Det är klart att du får vara med oss.. =) Hur långt har du kommit nu?
Vad bra :P
Jag har kommit en bit på vägen..
*Självklart är lokal och kyrka bokad för ett bra tag sedan.
*Har den senaste veckan träffat både präst och kantor för att stämma av allt (jag började gråta när kantorn hade spelat två toner på orgeln.. ;))
*Ska träffa kantorn igen och "provgå" tillsammans med våra näbbar en vecka innan vigseln.
*Hindersprövning är lämnad till prästen.
*Vi väntar på besked från PRV angående byte av efternamn.
*Jag har denna bakat två sorters frallor till vår buffé och lagt i frysen (all annan mat provlagade vi för några månader sedan och den ska lagas dagen innan)
*Allt som hör till bordet (servetter, servettringar, bordsplaceringar, dekorationer och stolsband) är färdigpysslade..
*Ska ringa festlokalen och höra om det är möjligt för oss att hyra den även på torsdagen då vi kommer ha fullt upp med matlagning på fredagen..
*Tårtan är provsmakad och beställd ;)
*Bilen är bokad.
*Vigselprogrammet är påbörjat.
*Festprogrammet gör min svägerska.
*Har funderat lite på bordsplaceringen, men osa går ut 1/7 (mycket dumt av oss) så den är förstås inte färdig ;)
*Har bokat tid för att slinga håret en vecka innan vigsel.
*Ska även träffa fotografen ca en vecka innan och hitta ett fint ställe att vara på.
*Klänningen ska "slut-provas" och eventuellt sys upp och in två veckor innan vigsel..
*Mitt största problem är att hitta en axelbandslös BH, har varit inne i en renodlad underklädesbutik och fick gå ut med beskedet att "vi har inga axelbandslösa bh:ar i den kupstorleken du behöver".....
*Morgongåvor har vi inte ens hunnit tänka på ;)
Nu var det säkert hundra saker jag missade, men ungefär där ligger vi i planeringen :) Började lite smått redan i maj förra året.