• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-06-11 15:11:12 följande:
    Millan1984: trist att alla inte svarat än, hoppas ni snart får svar så ni kan fortsätta med resten. Vad det gäller glas så har vi "glasglas" till middagen i alla dess former (ingår i vår lokal) och sen tror jag inte vi kommer ha whiskey i baren. Folk får gärna bli fulla (upp till dom) men vi vill inte ha en röjarfest där folk är stupfulla. Jag tror inte heller det spelar någon roll vad folk dricker ur i baren :P

Durrasflikka: vår är också lite längre, ska ha bordsplaceringen i festprogrammet och eftersom jag känner mig själv alltför väl så vet jag att bordsplaceringen fortfarande kan förändras.

Vi har faktiskt beställt sambon kostym nu så vi väntar med spänning på hur den blir. Jag och en kompis ska fixa servettringar på fredag. Man kommer hela tiden små steg närmare :)
    Om det blir något över från avecen så tänkte vi fortsätta att ha det vid baren. Vi vill heller inte ha någon fyllefest och kommer inte att ha någon sprit.
  • anne87

Lillis82: Vi har kommit en bit på väg med den, fick be svärmor och svägerska om lite förstärkning vad de gällde deras sida på släkten.

Millan1984: Så blir det för oss med, blir det nåt kvar går det till baren annars finns inget.

Tycker det är lite klurigt med beskrivningarna för man känner ju inte alla lite bra. Dessutom har vi en som har med sin nya tjej som vi aldrig har träffat. Så på henne skriver vi nog bara "Tillsammans med NN". Är det väldigt tråkigt?

• Lillis82
    anne87 skrev 2012-06-12 07:13:37 följande:
    Lillis82: Vi har kommit en bit på väg med den, fick be svärmor och svägerska om lite förstärkning vad de gällde deras sida på släkten.

Millan1984: Så blir det för oss med, blir det nåt kvar går det till baren annars finns inget.

Tycker det är lite klurigt med beskrivningarna för man känner ju inte alla lite bra. Dessutom har vi en som har med sin nya tjej som vi aldrig har träffat. Så på henne skriver vi nog bara "Tillsammans med NN". Är det väldigt tråkigt?
    På min systers bröllop skrev de om en person som du inte kände alls något i stil med..

Nn är sambo till Nn, vi vet tyvärr inget mer om honom 
  • s83

Är ni rätt så klara med planeringen eller har ni en del kvar?

• KakanMackan

Vi skriver om gästerna och de vi inte känner så väl, knappt alls faktiskt "kollar" vi upp lite. Man kan ju fråga den de är tillsammans med :-/ Känns tråkigt att bara skriva "tillsammans med..." tyckt jag. Jag hade nog blivit lite "ledsen" om någon hade gjort så på mig.. Med det är ju bara jag. Gör det som känns bäst för er.. Lycka till

• Lillis82
    s83 skrev 2012-06-12 19:44:49 följande:
    Är ni rätt så klara med planeringen eller har ni en del kvar?
    Planeringen är klar.. men det gäller att verkställa den också.. 

Det jag är mest stressad över är att min kille verkar tro att det är ett år kvar så han har inte ens börjat kolla på kläder.. eller kollat har han gjort.. på nätet.. Obestämd 

Sen är det det här med maten.. börjar känna tvivel till att fixa det själv.. men samtidigt har vi inte riktigt råd enligt planen att catera..

Känns som det är småsaker kvar bara.. men ändå sånt som tar tid..  
  • Hardaei

Hej!

Vad roligt och spännande! Vi ska också gifta oss 11/8....Har i princip gjort allt förrutom;

1. Provsmakat menyn
    2. Sista provning av min klänning
    3. Håller på med festprogrammet
    4. Sista samtalet med fotografen....
    5. Boka bil till oss...

Jag har säkert glömt bort en hel del saker som är viktiga....Drömmer

• anne87

KakanMackan: väldigt bra synpunkt! tror jag ska forska lite i de som vi inte känner, om inte annat kan man ju skriva vad de jobbar med så står det ju något iaf :)

Håller med Lillis82, planeringen är klar men det är att verkställa den nu. Det jag klurar på nu är vad vi ska ha i festprogrammet (utöver bordsplaceringen). Någon som har några tips?

• Millan1984

Oj vi har en hel del kvar....musiken som ska fixas, festhäfte, vigselprogram, placeringskarta, placeringskort, måste köpa tyg. prova klänningen efter den blivit insydd/uppsydd. köpa alkohol, prata med fotograf, fixa någon som kan stå i baren, etc etc...har många punkter kvar men förhoppningsvis kan man pricka av dem snart.

Har suttit med gästpresentationen ikväll, skrivit namn på cd skivor som vi ger gästerna (som dom kan skicka sina bilder på till oss)...De stora punkterna är planerad o klar, men det är småsaker som fortfarande måste lösas...

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?