• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Cicci90
    Millan1984 skrev 2012-06-15 09:30:17 följande:
    Det borde finnas i affärer som säljer lite finare BHar.Leta upp en sådan affär i din stad och hör dig för...
    Bor på landet och närmsta stad är av den tråkigare sorten med klädaffärer som JC och H&M, deras utbud av BHar är ju inte jättestort om man behöver en större kupstorlek. Det är faktiskt obefintligt :p

Har 8 mil till Jönköping som är min närmsta lite större stad, där borde det finnas fler än den jag gick in i, får leta upp var det kan finnas mer för butiker och ta mig tid att åka dit någon dag. Måste ändå köpa lite till inför bröllopet :)
    Det är väl den stora nackdelen med att bo där vi gör.. Även om fördelarna väger upp :p
    Jag åker inte gärna till Gbg eller Sthlm bara för att köpa en bh! :p
  • Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-06-15 10:30:24 följande:
    Bor på landet och närmsta stad är av den tråkigare sorten med klädaffärer som JC och H&M, deras utbud av BHar är ju inte jättestort om man behöver en större kupstorlek. Det är faktiskt obefintligt :p

Har 8 mil till Jönköping som är min närmsta lite större stad, där borde det finnas fler än den jag gick in i, får leta upp var det kan finnas mer för butiker och ta mig tid att åka dit någon dag. Måste ändå köpa lite till inför bröllopet :)
    Det är väl den stora nackdelen med att bo där vi gör.. Även om fördelarna väger upp :p
    Jag åker inte gärna till Gbg eller Sthlm bara för att köpa en bh! :p

Ahaa, men vad typiskt :p Men det borde ju finnas nån affär i Jönköping som säljer sådant :p

själv har jag köpt denna:

http://www.details.se/sidor/wonderbra/

Kommer komma till användning sen även efter bröllopet.

• Hanna05

Vi har redan beställt vår tårta, och den kommer vara vanlig botten, ett lager chokladmousse och ett laer skogsbärsmousse.. varannan då alltså.. vit marsipan ovanpå och vita rosor... men det känns som att den kommer bli så platt.. vet inte hur vi ska göra. Ni som hade en mousse tårta, är det verkligen inget mer än mousse i då??

• Cicci90
    Hanna05 skrev 2012-06-15 13:13:47 följande:
    Vi har redan beställt vår tårta, och den kommer vara vanlig botten, ett lager chokladmousse och ett laer skogsbärsmousse.. varannan då alltså.. vit marsipan ovanpå och vita rosor... men det känns som att den kommer bli så platt.. vet inte hur vi ska göra. Ni som hade en mousse tårta, är det verkligen inget mer än mousse i då??
    Vi kommer också ha moussetårta.
    Först ska vi ha kladdkakebotten, sen passionsfruktsmousse och överst samt runtomkring allt har vi vit chokladmousse. Gömd innitu tårtan är det även björnbärsmousse.
    På kanterna är det "galler" av choklad, ovanpå är det ett tunt lager av grön gelé (vårt färgtema) och det kommer troligtvis vara vita rosor som dekorationer.  :)
  • åsissen

Vi kommer också ha mousse tårta, det blir granatäpple mousse och vit choklad mousse som täcks in med rosa marsipan. Dekorationen vet jag ej ännu för vi har inte beställt tårtan ännu, bara provsmakat :)

• Hanna05
    åsissen skrev 2012-06-15 14:36:56 följande:
    Vi kommer också ha mousse tårta, det blir granatäpple mousse och vit choklad mousse som täcks in med rosa marsipan. Dekorationen vet jag ej ännu för vi har inte beställt tårtan ännu, bara provsmakat :)
    Vad har ni för botten? :) Var det bara ren mousse eller nå bär i ?
  • åsissen

Det är bara mousse i den tror jag iallafall, har för mig att det bara var mousse och sen marsipan över. Och nej det var iallafall definitivt inga är i den. Det var ett tag sedan vi provsmakade nu och vissa saker glömmer man ju bort ;)

• moa2012

Hej jag heter Moa och jag ska oxå gifta mig den 11 augusti 2012 =)..jag har inte sett denna tråden innan ..verkar spännande att ha andra brudar att prata med..

jag skulle gärna vilja veta vad ni andra har lagt som budget?
    kommer ni åka på bröllopsresa efter?
    visa gärna bilder på klänningarna ni valt.
    samt vad ni har för tankar ang blommor?

det är just blommorna som jag måste besluta mig om nu ..velar fram och tebax..hur mycket tänker ni lägga på blommor till dekoration,brudbukett samt corsage/tärnbuketter mm?

ge gärna tips på blommor till bra pris ..
    /moa 

• Millan1984
    moa2012 skrev 2012-06-15 19:52:44 följande:
    Hej jag heter Moa och jag ska oxå gifta mig den 11 augusti 2012 =)..jag har inte sett denna tråden innan ..verkar spännande att ha andra brudar att prata med..

det är just blommorna som jag måste besluta mig om nu ..velar fram och tebax..hur mycket tänker ni lägga på blommor till dekoration,brudbukett samt corsage/tärnbuketter mm?

/moa

Hej,vad kul För oss kommer det sluta på ca 75.000, och vi kommer få en liten summa av våra föräldrar, men 85% av allt står vi för. Vi kommer inte åka på en gång då den blivande nyss fått ett nytt jobb. En bild på klänningen finns i mitt galleri, buketten och ringarna likaså. Jag visste att jag ville ha något med rosor och att buketten skulle innehålla rosa,vitt och grönt, så när jag såg bilden på den bukett jag valt, blev jag kär.

Tror att vi budgeterade 3.000 kr för alla blommor...

• Lillis82
    moa2012 skrev 2012-06-15 19:52:44 följande:

/moa 
    Hej och välkommen!

Vår budget är 45.000kr (exkl. bröllopsresa)
    Vi åker på bröllopsresa i slutet av november två veckors kryssning i karibien
    Min klänning vid första provningen

Min bukett ska se ut som på bilden.. på borden kommer vi speglar som "duk" och på dem kommer vi har blandat enstaka blommor med blockljus. antingen kommer vi ha röda rosor eller röda gerbrer, vi har budgeterat 3000kr för bordsblommor, 1000kr för brudbukett + 3 tärnbuketter plus 4 corsager.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?