• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi
    pulmonate skrev 2012-06-17 22:09:36 följande:
    Angående bordsplacering...Hur vågar ni fastställa bordsplaceringen redan? Hur gör man ifall fler svarar på OSA lite sent, eller om någon inte kan komma? Jag kommer nog att vänta några veckor till. Vår OSA var igår, men det är många som inte svarat alls, som sagt muntligt att de kommer (men man blir ju osäker, för vissa kanske säger att de kommer när man bjöd dem för 6 månader sen, men sen kanske man inte snackat om det igen..)
    Vi hade OSA för nästan en månad sen. Så då hoppas jag att alla kommer.
  • Rosi
    Millan1984 skrev 2012-06-17 23:07:24 följande:
    rosi: vi blir 47 st
    Det är alldeles Lagomt med folk.. Då hinner man prata med alla... De är dock inte säkert att vi hinner, men vi ska allt försöka.
  • Cicci90
    pulmonate skrev 2012-06-17 22:09:36 följande:
    Angående bordsplacering...Hur vågar ni fastställa bordsplaceringen redan? Hur gör man ifall fler svarar på OSA lite sent, eller om någon inte kan komma? Jag kommer nog att vänta några veckor till.  Vår OSA var igår, men det är många som inte svarat alls, som sagt muntligt att de kommer (men man blir ju osäker, för vissa kanske säger att de kommer när man bjöd dem för 6 månader sen, men sen kanske man inte snackat om det igen..)
    Vi har osa 1 juli och kommer att fastställa bordsplaceringen 1-2 veckor efter det. Hade gärna väntat längre för att inte någon skulle "hoppa av" eller anmäla sig sent. Men vi har gästpresentation och bordsplacering i festhäftet som ska in på tryckeri i juli.
  • Millan1984
    Rosi skrev 2012-06-18 04:57:53 följande:
    Det är alldeles Lagomt med folk.. Då hinner man prata med alla... De är dock inte säkert att vi hinner, men vi ska allt försöka.
    Hehe, jag försöker tänka så också Totalt har det försvunnit 9 pers, men de flesta av dom bor en bit ifrån så det är ju inte så myckt att göra åt det.
  • anne87
    moa2012 skrev 2012-06-15 19:52:44 följande:
    Hej jag heter Moa och jag ska oxå gifta mig den 11 augusti 2012 =)..jag har inte sett denna tråden innan ..verkar spännande att ha andra brudar att prata med..

jag skulle gärna vilja veta vad ni andra har lagt som budget?
    kommer ni åka på bröllopsresa efter?
    visa gärna bilder på klänningarna ni valt.
    samt vad ni har för tankar ang blommor?

det är just blommorna som jag måste besluta mig om nu ..velar fram och tebax..hur mycket tänker ni lägga på blommor till dekoration,brudbukett samt corsage/tärnbuketter mm?

ge gärna tips på blommor till bra pris ..
    /moa 
    Hej och välkommen :)

Vi har 45-50 000 som budget utan resa. Resan kommer vi ta vid ett senare tillfälle. För oss blir det två resor, en längre med barnen och en weekend utan barnen :). Vad det gäller blommor kommer vi ha rankor med murgröna på borden från min mormor och morfar så det blir gratis. Vad det gäller min brudbukett vet jag inte alls vad den kommer hamna på.
  • anne87

Hoppas alla hade e trevlig midsommar :). Är det någon som ska hålla tal till sin make? Har kommit på början och mitten (typ) men har lite ssvårt att binda ihop det på slutet. Någon som har tips?, ja någon med att jag älskar honom ska det ju vara men vet inte riktigt hur...

• papriken

Hej jag fyller på i denna tråd då jag även står brud den 11 aug. Snabbt beskrivet: Stadsbröllop högalidskyrkan Festlokal bredvid med trerätters och cupcakes som bröllopstårta Brudklänning i plisserad chiffong, axelbandslös med pärlemor under byst. Hellång utan släp. Man frack. Vi har allt i stort sett klart gällande införskaffande av kläder, detaljer till kläder, ringar, tärn-och näbbkläder. Köpt nästan allt material för att göra bordsplaceringar och placeringskort (trycker själv) Budget ligger på ca 60 000 för tillfället. Har dock inte hört nått från kyrkan, hur tätt inpå går man igenom vigsel osv? Hoppas på att alla får en magisk och oförglömlig dag! Kramar S

• elinmartin

va roligt att de fortfrande kommer in nya i vår tråd.
    Ja tjejer nu blrjar det verkligen närma sig, fick en så känsla i helgen att jag nästan blev lite sressad. har så mycket som jag vill hinna med.
    har ni blivit hippade än?? i så fall berätta, de e så rolit att höra.
    jag och mannen har suttis halva dagen med festprogramen, men nu är de nästan klara. så jag kan gå på nästa projekt.
    Vad har ni för hemma projekt???

• Lillis82

Jag är lite nervös inför min hippa.. jag vet att det kommer vara både syskon och arbetskamrater med och jag har en hemlighet som jag inte delat med mig av till någon än.. mer än min m2b.. Gladoch bjuds det på alkoholhaltig dryck på hippan så kommer de flesta nog ganska snabbt lista ut min lilla hemlighet då jag inte kommer att dricka något.. Tungan ute

Sitter och funderar just nu på vad min ursäkt skall vara så att det låter trovärdigt och fortfarande inte gör att de listar ut min lilla hemlis....

• Rosi

inga hippa än.. Men det kommer nog.. väntar varje helg.. =P

Lillis: Du kan typ säga det till en av dina vänner typ tärna å be henne att köpa alkoholfritt.. eller fixa i någon flaska så att bara du å hon vet om det. Annars kan du säga att du äter Pencelin för typ urinvägs.. då man inte ska mixa de tab för då slutar de å värka.

Åhhh jag börja verkligen bli nervös... Funderar fortfrande på vart jag ska sova natten innan... å det känner jag att jag måste lösa så fort som möjligt.. Hur gör ni??

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?