• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-06-26 16:52:25 följande:
    Hur ser ert tidsschema ut under hela dagen? Jag vet inte ens vilka punkter jag ska ha i mitt schema

Har inte riktigt det klart ännu...i stora drag vet man, men inte exakt timme för timme, ännu.

Imorrn ska vi träffa prästen

• Lillis82
    moa2012 skrev 2012-06-25 23:08:48 följande:
    hej igen måste säg att det var ett billigt pris för buketten ..jag hade en annan bild på denna buketten med till floristen idag och skulle lägga beställning ,jag kommer ha samma bukett med callor men dock i mörklila med mörklila band samt mörklila pärlor och dem tog mellan 800-1000ke endast för min brudbukett och det är samma som din..de tog 125kr för tärnbuketterna per bukett (3 rosor) samt 125kr för en corsage(1 calla)..som det kan skilja sig..
    Oj det var skillnad! I mina tärnbuketter skulle jag få ca 10-15 callor dessutom..

Millan1984: Japp det är första barnet Hjärta 

Rosi: vilken COOL bil!! hur läcker som helst!! och jättefin dukning.. 

• Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-06-26 16:52:25 följande:
    Hur ser ert tidsschema ut under hela dagen? Jag vet inte ens vilka punkter jag ska ha i mitt schema
    6:30 klockan ringer.. (troligtvis har jag redan legat vaken i en timma eller så Flört)
    7:35 åka till frisören
    8:00 - senast 11:00 hår och smink
    11-11:45 åka till platsen vi ska fotograferas på, mellanmål i bilen
    11:45-13:20 fotografering
    13:20-13:50 åka till kyrkan
    14:00-14:40 vigsel
    14:40-15:20 kyrktrappan
    15:20-16:00 ta oss från platsen och ta ett par bilder precis intill
    16:00-16:20 åka till festlakalen
    16:20-17:15 mingel och släktfoto
    17:30 förrätt
    18:30 huvudrätt
    20:30 efterrätt
    22:00 tårta

Flera av mina tider är ca-tider.
    Frisören gissar att det tar 2-2,5 timmar att göra mitt hår och smink, men hon sa max tre timmar för att vi ska vara på den säkra sidan.
    Går det fortare åker jag hem, andas ut och äter mellanmålet hemma. Bor mittemellan fotoplats och frisör så det är smidigt.
    Fotografen är en vän och släkting, så hans tider är väldigt flexibla vilket är skönt. Vill/hinner vi börja tidigare så gör vi det.
    Vi hade först planerat 20 minuter för kyrktrappan, men en vän berättade att de hade varit där i en timma(!) så jag fölängde till 40 minuter. Det går ju att reglera lite som man vill egentligen.
    Tänker även att värdparen har kontakt med köket för att de ska veta när maten ska ut, så mattiderna är bara hållpunkter.
    Sen är det ju olika för alla beroende på hur mycket folk som kommer till kyrkan och festen, samt hur långt man har att resa fram och tillbaka..

Fler som gjort schema än?
  • anne87
    Rosi: Fin dukning :)

Cicci90: Hehe, jag hade inte ens tänkt på att göra något tidschema för egen del (har för typ personal som ska servera osv.) Men det är ju riktigt vettigt och inte bara ha allt i huvudet, finns ju en tendens att man glömmer saker då. Vår vigsel är dock ine förrän 16 så jag kanske kan sova lite längre (om inte mina döttrar, hund eller katt väcker mig :P). Sen är det väl kalrt som du säger att det blir mycket ca. tider. Är ju alltid svårt att skriva exakt.
  • åsissen

Jag har inte heller gjort något tidsschema ännu men det är klart att det är en jättebra ide att göra. Det får hamna på todolistan !

• Rosi

Har inte kollat på Tids shchema än.. Ska göra det med vårna toastdame... för det är hon som ska hålla koll på allt.. =D

Men jag får nog med sova lite till innan jag går upp. Vi vigs kl 15.. så ränkar med att mitt hår tar högst 2 timmar å göra sen så blir det en lätt sminkning. Då jag inte sminkar mig så ofta.. =)

• Cicci90
    anne87 skrev 2012-06-27 07:41:36 följande:
    Cicci90: Hehe, jag hade inte ens tänkt på att göra något tidschema för egen del (har för typ personal som ska servera osv.) Men det är ju riktigt vettigt och inte bara ha allt i huvudet, finns ju en tendens att man glömmer saker då. Vår vigsel är dock ine förrän 16 så jag kanske kan sova lite längre (om inte mina döttrar, hund eller katt väcker mig :P). Sen är det väl kalrt som du säger att det blir mycket ca. tider. Är ju alltid svårt att skriva exakt.
    åsissen skrev 2012-06-27 08:09:57 följande:
    Jag har inte heller gjort något tidsschema ännu men det är klart att det är en jättebra ide att göra. Det får hamna på todolistan !
    Jo jag tycker att det är väldigt skönt att iaf ha en plan och veta att man har tid för allt under dagen så att man inte står där sen och upptäcker att man knappt har tid att ta kort, inte har planerat in foto med släkten (om man nu vill ha det) osv.
  • Millan1984

Idag träffade vi prästen. Åkte hem över dagen till födelseorten (där vi gifter oss), pappa och systerdottern följde med (systerdottern ska få hålla i brudbuketten). Jisses, när vi stod där blev allt så verkligt och när vi skulle öva på löftena började jag gråta litegrann, för det var så vackert att se A säga sina löften till mig. Undrar hur det blir på dagen D då, storlipa då eller :p??

• moa2012

varit och inhandlat 82st knoppa lakan idag på IKea och lite ljus och karaffer och annat känns bra att ha betat av det ..
    nu är det festhäftena som måste börjas på och rita upp stola placeringstavlan..fast jag känner att jag varit lite för generös med mitt OSA som jag satt 10 juli men men gjort är gjort..jag väntar på svar ifrån 1 familj bara...och min mormor har påmint dem flera gånger men de får aldrig tummen loss att skriva/ringa?..jaja

om det är fler som gjort upp liknande tidsscheman för hur dagen kommer vara hade det varit tacksamt om ni oxå la upp dem ..för det känns lite tomt på den sidan ifrån mig just nu.. 

vad jag har kvar nu är :
    Rita placeringstavla
    Göra festhäftena
    komma på ett tidsschema
    få hem min klänning och prova den !
    skriva mina äktenskapslöften
    träffa alla för en genomgång
    prata med hon som gör tårtan en sista gång
    boka hur många vi blir till cateringen
    träffa dem som ska servera och ordna upp allt där.

det är nog det som är kvar innan bröllopsveckan..ska ta tag i festhäftena imorn men sen blir det mesta v.29 för då går jag på semester,är så mycket nu med jobb och grejjor så man får ta lite i taget bara.

kände för att skriva av mig lite bara =)
    /moa 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?